din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2448 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

  Publicat: 01 Aug 2009       61991 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 528 din 30/07/2009

1. Contract incheiat intre locatar si locator prin care primul inchiriaza un bun,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act adoptat de organele de stat,
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Act adoptat de organele de stat,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Suma de bani aflata intr-un depozit la tras-banca-, pe baza careia titularul contului poate emite un cec sau o cambie,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.

e) sa asigure functionarea instalatiilor si a salilor de joc la nivelul prevazut de prezenta hotarare;

f) sa nu practice jocuri de noroc cu mese de joc sau cu masini autorizate in alta locatie decat cea aprobata sau comunicata comisiei, dupa caz;

g) sa nu angajeze sau sa nu mentina in functie personalul pentru care in ordonanta de urgenta sau in prezenta hotarare s-a prevazut obligativitatea obtinerii avizului organului de politie, in situatia in care s-a obtinut aviz negativ;

h) sa tina pentru activitatea de cazinou un registru special, numerotat si snuruit, in care fiecare angajat care are acces in sala de jocuri sau la casieria unitatii sa consemneze zilnic banii personali, la intrarea si la iesirea din serviciu;

i) sa nu schimbe softul calculatorului coordonator de joc pentru jocurile de noroc fara aprobarea comisiei, existand posibilitatea ca la avizare sau ulterior sa se solicite aprobarea pentru dotarea cu un sistem informatic de rezerva identic;

j) sa ia masurile care se impun pentru organizarea activitatii, inclusiv prin pregatirea personalului operator de joc, astfel incat sa nu fie eliberate participantilor la joc atestate sau alte documente prin care se certifica castigarea de sume de la jocuri de noroc organizate;

k) sa nu participe si sa nu permita participarea propriilor salariati, direct sau prin interpusi, la propriile jocuri de noroc organizate in conditiile legii;

l) sa faca cunoscut in limba romana, la loc vizibil, valoarea mizelor, valoarea impulsului, procentul de premiere din totalul rulajului sumelor jucate sau valoarea premiilor pentru acele jocuri de noroc pentru care se prevede un procent minim de castig din totalul incasarilor, conform prevederilor prezentei hotarari, regulamentele de joc, precum si licenta de organizare a jocurilor de noroc si autorizatia/autorizatiile de exploatare a jocurilor de noroc, conform prevederilor prezentei hotarari;

m) sa tina un registru unic de control, numerotat, snuruit si stampilat conform prevederilor legale in vigoare;

n) sa ia masurile care se impun in vederea respectarii programului de functionare, care va fi afisat vizibil si comunicat organului fiscal teritorial;

o) sa respecte reglementarile specifice stabilite in sectiunile aplicabile din prezenta hotarare, conform tipului de joc autorizat;

p) sa tina in permanenta la casieria salii de joc si sa puna la dispozitia jucatorilor caietul de reclamatii si sesizari, care va fi numerotat, snuruit si sigilat prin stampilare de catre organele teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice in a caror raza teritoriala se afla sala de joc;

q) sa ia masurile necesare pentru ca fiecare angajat din salile de jocuri sa fie dotat cu un ecuson pe care sa fie inscrise numele si prenumele persoanei respective, precum si functia detinuta;

r) sa nu crediteze participantii la jocul de noroc;

s) sa informeze, prin adresa, organul fiscal competent cu administrarea din punct de vedere fiscal despre obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc si organul fiscal in a carui arie teritoriala se afla situata locatia in care sunt exploatate mijloace de joc despre obtinerea autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc pentru locatia respectiva, in termen de 5 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a acestora;

t) sa informeze, prin adresa, organul fiscal in a carui arie teritoriala se afla situata locatia in care urmeaza sa mute mijloace de joc in termen de 5 zile lucratoare de la data informarii comisiei;

u) sa respecte si sa isi desfasoare activitatea privind jocurile de noroc in conformitate cu prevederile si obligatiile cuprinse in Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Personalul propriu angajat de organizatorii de jocuri de noroc pentru organizarea si desfasurarea activitatii in domeniul reglementat de prezenta hotarare are, in functie de specificul activitatii de jocuri de noroc desfasurate, urmatoarele obligatii:

a) sa nu permita participarea minorilor la jocuri de noroc;

b) sa nu elibereze jucatorilor atestate sau alte documente prin care se certifica castigarea de sume de la jocuri de noroc organizate;

c) sa nu crediteze participantii la jocul de noroc;

d) sa asigure desfasurarea civilizata a jocurilor de noroc, in sensul respectarii ordinii si linistii publice;

e) sa respecte programul de functionare al locatiei respective;

f) sa poarte la loc vizibil ecusonul pe care sunt inscrise numele si prenumele persoanei respective, precum si functia detinuta.

(3) In intelesul prezentului articol, creditarea participantilor la jocurile de noroc reprezinta creditarea directa acordata participantilor, sub orice forma si pentru orice sume, sau acordarea dreptului de participare pe baza de gaj sau alta forma de garantie (introducerea de credite fara achitarea prealabila a acestora, acordarea de jetoane fara incasarea corespunzatoare a contravalorii acestora etc.).

(4) Intra sub incidenta alin. (3) si oferirea din partea participantilor de bunuri, produse sau servicii sub costul, pretul sau tariful practicat pentru bunuri, produse ori servicii identice sau similare si care are ca finalitate acordarea dreptului de joc pentru diferenta de cost, pret sau tarif.



CAPITOLUL IV
Sanctiuni

Art. 75. - In vederea dispunerii masurilor prevazute la art. 17 din ordonanta de urgenta, organele fiscale responsabile cu administrarea din punct de vedere fiscal a organizatorilor de jocuri de noroc vor informa comisia in termen de cel mult 5 zile lucratoare despre neindeplinirea de catre acestia a obligatiilor declarative si de plata sau despre neconstituirea la termen ori la valoarea integrala a garantiilor de acoperire a riscului de neplata a obligatiilor fata de bugetul general consolidat.

Art. 76. - (1) Constituie contraventii la regimul exploatarii jocurilor de noroc urmatoarele fapte:

a) nerespectarea prevederilor: art. 1 alin. (10) si (11), art. 7 alin. (1)-(3), art. 8, art. 9 alin. (2), art. 12 alin. (1) si (2), art. 18 alin. (4)-(6), art. 21 alin. (6), art. 23 alin. (1)-(3) si (7), art. 24, art. 30 alin. (2), art. 31-33, art. 35, 38, 50, 62-65, art. 69, art. 74 alin. (1) lit. b), c), d), e), f), g), h), j), k), r) si u);

b) mentinerea in functiune a mijloacelor de joc care nu indeplinesc cerintele prevazute la art. 19 alin. (2) si (5);

c) nerespectarea prevederilor de pastrare a inregistrarilor video in termenul prevazut la art. 26 alin. (2);

d) nerespectarea conditiilor avute in vedere la autorizare si prevazute in nota de constatare intocmita pentru obtinerea autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, pe intreaga perioada de functionare;

e) nerespectarea prevederilor: art. 15 alin. (4) si (6), art. 18 alin. (3), art. 21 alin. (3) si (5), art. 28 alin. (2), art. 29 alin. (3), art. 36, 37, 39, art. 40-41, art. 47, art. 51-53, art. 56, art. 58-59, art. 68, 70, art. 74 alin. (1) lit. a), i), l), m), n), o), p), q), s) si t).

(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza cu amenda, dupa cum urmeaza:

a) intre 25.000-50.000 lei, faptele prevazute la alin. (1) lit. a),

b) si c);

b) intre 10.000-25.000 lei, faptele prevazute la alin. (1) lit. d) si e).

(3) Comisia poate dispune, in functie de consecintele produse, masura suspendarii autorizatiei/autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc pana la 6 luni, pentru fiecare mijloc de joc in parte sau pentru toate mijloacele de joc situate intr-o locatie, in functie de gravitatea faptelor constatate si a consecintelor ce decurg din acestea, pentru una dintre faptele prevazute la alin. (1) lit. a), b) si c).

(4) Comisia poate dispune, in functie de consecintele produse, masura suspendarii autorizatiei/autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc pana la 3 luni, pentru fiecare mijloc de joc in parte sau pentru toate mijloacele de joc situate intr-o locatie, in functie de gravitatea faptelor constatate si a consecintelor ce decurg din acestea, pentru una dintre faptele prevazute la alin. (1) lit. d) si e).

(5) In aplicarea prevederilor alin. (3) si (4), organele cu atributii de control vor inainta propunerea de sanctionare si perioada propusa, insotite de intreaga documentatie care sta la baza propunerii.

Art. 77. - (1) Organele abilitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si organele sale subordonate si ale Ministerului Administratiei si Internelor -Inspectoratul General al Politiei Romane si organele sale subordonate au drept de constatare a contraventiilor si aplicare a sanctiunilor contraventionale, de control asupra evidentei financiar-contabile, modului de functionare a jocurilor de noroc, de admitere a jucatorilor in incinta, precum si asupra altor aspecte legate de modul de desfasurare a activitatii privind jocurile de noroc, stabilite prin ordonanta de urgenta sau prin prezenta hotarare .

(2) Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor are drept de control conform competentelor atribuite prin legislatia specifica in vigoare in domeniul prevenirii si combaterii spalarii banilor si a finantarii terorismului.

(3) In cursul actiunilor de verificare si control asupra respectarii prevederilor ordonantei de urgenta si ale prezentei hotarari, organele abilitate mentionate la alin. (1) vor sesiza Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor cu privire la suspiciuni legate de operatiuni de spalare a banilor sau asupra oricaror nerespectari ale obligatiilor prevazute in Legea nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 78. - (1) In intelesul art. 23 alin. (3) din ordonanta de urgenta, prin concursuri clandestine organizate in alte conditii decat cele prevazute de normele legale in vigoare se intelege acele concursuri care nu se desfasoara intr-un cadru organizat si avizat de autoritati, cum ar fi: lupte de caini, de cocosi sau alte animale, curse auto desfasurate in alte conditii decat cele pentru care se detin autorizatii etc.





Afişează Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice