din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2722 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Ordinul nr. 300/2009, pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996

Ordinul nr. 300/2009, pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996

  Publicat: 14 Sep 2009       19749 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Ordinul nr. 300/2009, pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 610 din 07/09/2009

O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Conform art. 301 Cod Penal, fabricarea ori punerea in circulatie a produselor care poarta denumiri de origine ori indicatii de provenienta false,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Reprezinta nepedepsirea faptuitorului datorita unor cauze prevazute de lege, precum: denuntarea infractorului, gradul de rudenie in caz de tainuire si de favorizare a infractorului etc.
Reprezinta nepedepsirea faptuitorului datorita unor cauze prevazute de lege, precum: denuntarea infractorului, gradul de rudenie in caz de tainuire si de favorizare a infractorului etc.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Reprezinta nepedepsirea faptuitorului datorita unor cauze prevazute de lege, precum: denuntarea infractorului, gradul de rudenie in caz de tainuire si de favorizare a infractorului etc.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
Conform art. 301 Cod Penal, fabricarea ori punerea in circulatie a produselor care poarta denumiri de origine ori indicatii de provenienta false,
Institutie consacrata de dreptul international, potrivit careia statul strain, organele si bunurile, personalul reprezentantelor diplomatice si alte categorii de personal; echipajul vaselor sau aeronavelor militare, sunt exceptate de la actiunile judiciare, in arbitraj sau administrative, prevazute de legislatia statului de resedinta.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Se refera la coordonarea comportamentului firmelor concurente, susceptibila de a conduce la o majorare a preturilor, la limitarea productiei si, pentru intreprinderile implicate, la beneficii mai ridicate decat cele care ar putea fi realizate in alt mod.
Intelegere intre concurenti actuali sau potentiali � adica intre intreprinderi care se gasesc pe acelasi nivel al lantului de productie sau de distributie � referitoare, de exemplu, la cercetare si dezvoltare, la productie, cumparari sau comercializare.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Reprezinta nepedepsirea faptuitorului datorita unor cauze prevazute de lege, precum: denuntarea infractorului, gradul de rudenie in caz de tainuire si de favorizare a infractorului etc.

- furnizeaza Consiliului Concurentei toate informatiile relevante si elementele probatorii de care dispune sau ar putea dispune referitor la incalcarea suspectata;

- ramane la dispozitia Consiliului Concurentei pentru a raspunde oricarei solicitari care ar putea contribui la stabilirea faptelor in cauza;

- nu distruge, falsifica sau ascunde informatii relevante ori elemente probatorii referitoare la presupusa intelegere; si

- nu dezvaluie existenta cererii pentru clementa sau continutul acesteia inainte ca autoritatea de concurenta sa transmita raportul de investigatie partilor, in afara cazului in care Consiliul Concurentei a stabilit altfel;

b) a incetat implicarea in presupusa intelegere la solicitarea Consiliului Concurentei;

c) nu a dezvaluit intentia sa de realizare a unei cereri pentru clementa sau elemente ale cererii, decat in fata altor autoritati de concurenta .



CAPITOLUL V
Elemente procedurale referitoare la acordarea imunitatii la amenda



SECTIUNEA 1
Solicitarile formale pentru imunitate



21. Un operator economic care inainteaza o cerere formala pentru imunitate trebuie:

a) sa furnizeze imediat Consiliului Concurentei, pe langa declaratii, toate informatiile si elementele probatorii de care dispune, in legatura cu presupusa incalcare a legii;

sau

b) sa prezinte intr-o prima faza informatiile de care dispune, intr-o forma ipotetica1). In acest caz, operatorul economic trebuie sa prezinte o lista descriptiva a elementelor probatorii propuse a fi divulgate la o data ulterioara convenita. Aceasta lista trebuie sa reflecte cu exactitate natura si continutul elementelor probatorii pastrand, in acelasi timp, caracterul ipotetic al divulgarii. Copii ale documentelor, din care au fost eliminate pasaje sensibile, pot fi utilizate pentru a arata natura si continutul elementelor probatorii prezentate in lista descriptiva. Numele operatorului economic solicitant, precum si numele altor operatori economici implicati in presupusa intelegere nu este necesar a fi divulgate pana la momentul in care sunt furnizate elementele probatorii indicate in lista descriptiva. Totusi, trebuie identificate cu claritate tipul incalcarii, produsul sau serviciul implicat in presupusa intelegere, aria geografica afectata, precum si durata estimata a presupusei incalcari.

22. Consiliul Concurentei va confirma in scris primirea cererii de imunitate la amenda, precum si data si ora la care operatorul economic a furnizat elementele probatorii mentionate.

23. Dupa ce Consiliul Concurentei a primit informatiile si elementele probatorii, furnizate conform pct. 21 lit. a), si a verificat daca acestea indeplinesc conditiile prevazute la pct. 9 lit. a) si b) sau pct. 11 lit. a), b) si c), va acorda operatorului economic, in scris, imunitatea conditionata la amenda2.

24. In situatia in care operatorul economic a prezentat informatiile si elementele probatorii in forma ipotetica, Consiliul Concurentei va verifica daca natura si continutul elementelor probatorii descrise in lista mentionata la pct. 21 lit. b) indeplinesc conditiile prevazute la pct. 9 lit. a) si b) sau pct. 11 lit. a), b) si c) si va informa operatorul economic. Dupa furnizarea elementelor probatorii, dar nu mai tarziu de data convenita, si dupa ce a verificat ca acestea corespund descrierii facute in lista, Consiliul Concurentei ii va acorda, in scris, operatorului economic imunitatea conditionata la amenda.

25. Consiliul Concurentei va informa operatorul economic, in scris, in ceea ce priveste neindeplinirea conditiilor prevazute la pct. 9 si 11.

___________

1) Prezentarea tuturor elementelor specificate la pct. 21, fara cerinta de a identifica numele companiilor implicate.

2) In intelesul prezentelor instructiuni, imunitatea conditionata la amenda reprezinta recunoasterea, de catre Consiliul Concurentei, a eligibilitatii operatorului economic pentru a beneficia de imunitate la amenda.



SECTIUNEA a 2-a
Solicitarea unui numar de ordine



26. Un participant la intelegere poate contacta Consiliul Concurentei, manifestandu-si vointa de a coopera cu autoritatea de concurenta . In acest sens, operatorul economic poate solicita acordarea unui numar de ordine3), pentru a furniza informatiile prevazute de prezentele instructiuni, cu scopul de a-si asigura prioritatea in ceea ce priveste ordinea de inregistrare a cererilor de imunitate . Operatorul economic va justifica cererea sa de obtinere a unui numar de ordine.

27. Consiliul Concurentei poate acorda numarul de ordine pe o perioada care va fi specificata de la caz la caz, pentru a permite colectarea informatiilor si a elementelor probatorii necesare.

28. Pentru a putea obtine un numar de ordine, operatorul economic trebuie sa furnizeze autoritatii de concurenta informatii referitoare la numele si adresa sa, partile la presupusa intelegere, produsul/produsele si teritoriul/teritoriile afectate, tipul intelegerii, durata estimata a incalcarii, precum si o scurta descriere a modalitatii de functionare a presupusei intelegeri .

Operatorul economic trebuie, de asemenea, sa informeze Consiliul Concurentei cu privire la cererile pentru clementa adresate sau pe care intentioneaza sa le adreseze altor autoritati de concurenta, cu privire la presupusa intelegere .

29. Atunci cand va acorda un numar de ordine, Consiliul Concurentei va stabili termenul in care operatorul economic isi poate completa cererea cu informatiile si elementele probatorii necesare indeplinirii conditiilor de obtinere a imunitatii.

30. Operatorii economici care beneficiaza de un numar de ordine nu pot sa isi completeze solicitarea prin inaintarea unei cereri formale sub forma ipotetica.

31. Daca operatorul economic isi completeaza cererea in termenul stabilit de catre Consiliul Concurentei, se va considera ca informatiile si elementele probatorii furnizate au fost transmise la data acordarii numarului de ordine.

32. In situatia in care solicitarea nu este completata in termenul stabilit, Consiliul Concurentei o va respinge. In cazul in care operatorul economic va reveni si va solicita din nou imunitatea, iar aceasta nu a fost inca acordata conditionat, acesta nu va mai avea posibilitatea sa recurga la sistemul numarului de ordine sau la cererea formala sub forma ipotetica. Operatorul economic va putea inainta Consiliului Concurentei doar o cerere formala prin care sa furnizeze imediat toate informatiile si elementele probatorii de care dispune, in legatura cu presupusa incalcare a legii.

___________

3) Notiunea de numar de ordine este similara notiunii de "marker" consacrata prin Comunicarea Comisiei privind imunitatea la amenzi si reducerea cuantumului amenzilor in cazurile de cartel, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 298 din 8 decembrie 2006.






Afişează Ordinul nr. 300/2009, pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice