din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4111 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Norma tehnica ANAF din 2009, privind autorizarea utilizarii de proceduri simplificate in cadrul regimului de tranzit comunitar/comun

Norma tehnica ANAF din 2009, privind autorizarea utilizarii de proceduri simplificate in cadrul regimului de tranzit comunitar/comun

  Publicat: 23 Dec 2009       9644 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Norma tehnica ANAF din 2009, privind autorizarea utilizarii de proceduri simplificate in cadrul regimului de tranzit comunitar/comun

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 892 din 21/12/2009

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Creante de recuperat de catre unitate in urma vanzarii pe credit a bunurilor sau a avansurilor de fonduri.
Procedura de impartire a patrimoniului cu prilejul lichidarii societatii ca urmare a fuziunii sau a dizolvarii acesteia, ce are ca obiect realizarea elementelor de activ
A fost promulgat la 11.09.1865
Confirmare intr-o anumita functie
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,

CAPITOLUL I
Dispozitii generale



Art. 1. - Prezentele norme tehnice stabilesc procedura de autorizare de catre autoritatea vamala a utilizarii de proceduri simplificate in cadrul regimului de tranzit comunitar/comun pentru marfurile transportate pe calea ferata, in containere mari si pe calea aerului.



CAPITOLUL II
Autorizarea pentru utilizarea procedurii simplificate in
cadrul regimului de tranzit comunitar/comun pentru
marfurile transportate pe calea ferata



Art. 2. - (1) Autorizatia pentru utilizarea procedurii simplificate in cadrul regimului de tranzit comunitar/comun pentru marfurile transportate pe calea ferata se acorda, la cerere, societatilor de cale ferata, in conditiile prevazute la art. 373 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei din 2 iulie 1993 de stabilire a unor dispozitii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului Vamal Comunitar, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la art. 45 din apendicele I la Conventia privind regimul de tranzit comun, adoptata la Interlaken in 20 mai 1987, la care Romania a aderat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2005, aprobata prin Legea nr. 22/2006, cu modificarile si completarile ulterioare,

(2) In aplicarea prevederilor art. 373 alin. (1) lit. b) din Regulamentul (CEE)nr. 2.454/93, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv ale art. 45 alin. (1) lit. b) din apendicele I la Conventia privind regimul de tranzit comun, cu modificarile si completarile ulterioare, se considera ca o societate de cale ferata recurge frecvent la regimul de tranzit comunitar/comun, in situatia in care efectueaza/va efectua cel putin 50 de operatiuni de tranzit intr-un an calendaristic.

(3) In aplicarea prevederilor art. 373 alin. (1) lit. c) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv ale art. 45 alin. (1) lit. c) din apendicele I la Conventia privind regimul de tranzit, cu modificarile si completarile ulterioare, autorizatia nu se acorda societatilor de cale ferata care:

a) au obligatii bugetare restante reprezentand impozite, taxe, contributii, inclusiv contributiile individuale ale salariatilor si orice alte venituri bugetare, cu exceptia celor esalonate si/sau reesalonate la plata, precum si a celor suspendate in conditiile legii;

b) inregistreaza debite fata de autoritatea vamala;

c) sunt in stare de insolventa, se afla in procedura de reorganizare sau lichidare judiciara ori figureaza in evidenta speciala si/sau in lista contribuabililor inactivi.

Art. 3. - (1) Cererea de autorizare pentru utilizarea procedurii simplificate in cadrul regimului de tranzit comunitar/comun pentru marfurile transportate pe calea ferata se intocmeste in scris de catre societatea de cale ferata si contine urmatoarele date:

a) denumirea societatii de cale ferata si sediul social al acesteia, numarul de telefon si fax, precum si alte date considerate necesare in vederea contactarii;

b) codul unic de inregistrare;

c) numarul EORI atribuit de autoritatea vamala;

d) datele de identificare ale persoanelor care angajeaza legal societatea de cale ferata: numele si prenumele, data si locul nasterii, domiciliul;

e) biroul/birourile de plecare unde marfurile se plaseaza sub regim de tranzit comunitar/comun.

(2) Cererea se depune la Autoritatea Nationala a Vamilor impreuna cu urmatoarele documente:

a) certificatul de inregistrare a operatorului economic, in copie;

b) copia actului constitutiv al operatorului economic, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa caz;

c) certificatul de atestare fiscala, eliberat de autoritatea fiscala competenta;

d) cazierul fiscal;

e) copia licentei de transport feroviar;

f) copia certificatului de siguranta pentru efectuarea serviciilor de transport feroviar public;

g) document continand datele privind centrul sau centrele contabil/contabile (adresa, numar de telefon/fax persoane de contact);

h) document care atesta ca societatea este membru al Uniunii Internationale a Cailor Ferate;

i) declaratie-angajament conform modelului prevazut in anexa nr. 1;

j) specimene ale scrisorilor de trasura CIM, CIM/SMGS si pentru transport combinat.

(3) Prevederile alin. (2) lit. d) nu se aplica in situatia prevazuta la art. 373 alin. (3) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 4. - (1) Autorizatia se elibereaza de catre Autoritatea Nationala a Vamilor, cu respectarea prevederilor art. 375 alin. (2) si art. 376 alin. (1) si (2) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv ale art. 49 alin. (1) si (2) din apendicele I la Conventia privind regimul de tranzit comun, cu modificarile si completarile ulterioare. Modelul autorizatiei este prevazut in anexa nr. 2.

(2) Autorizatia se intocmeste in doua exemplare si se semneaza de catre conducatorul Autoritatii Nationale a Vamilor. Numarul autorizatiei se acorda in ordine cronologica si crescatoare.

(3) Un exemplar al autorizatiei se remite titularului si un exemplar se retine de Autoritatea Nationala a Vamilor.

Art. 5. - (1) Autoritatea Nationala a Vamilor poate anula, revoca sau modifica autorizatia de acordare a statutului pentru utilizarea procedurii simplificate in cadrul regimului de tranzit comunitar/comun pentru marfurile transportate pe calea ferata in conditiile prevazute la art. 8-10 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului Vamal Comunitar, cu modificarile si completarile ulterioare, si art. 377 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la art. 50 din apendicele I la Conventia privind regimul de tranzit comun, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Impotriva deciziei de anulare, revocare sau modificare se poate formula plangere prealabila in conditiile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.





Afişează Norma tehnica ANAF din 2009, privind autorizarea utilizarii de proceduri simplificate in cadrul regimului de tranzit comunitar/comun pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice