c) faptul ca in conformitate cu art. 35 alin. (10) din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, sub conditia imputernicirii primite din partea asiguratorilor, au dreptul sa colecteze primele, sa plateasca despagubirile in numele acestora, in moneda prevazuta in contractul de asigurare, dupa caz, cu respectarea prevederilor legale in vigoare, si sa emita documentele de asigurare in numele asiguratorului;
d) daca informatiile despre contractul de asigurare propus clientului sunt furnizate in baza studiului conditiilor unui numar suficient de mare de contracte de asigurare disponibile pe piata, care ii dau posibilitatea sa faca o recomandare fundamentata si profesionala, in concordanta cu cerintele formulate de clienti in mandatul de brokeraj;
e) procedurile de solutionare pe cale amiabila a eventualelor litigii dintre clienti si brokerii de asigurare, asistentii in brokeraj, brokerii in asigurari/reasigurari;
2. agentii de asigurare, subagentii si agentii de asigurare subordonati:
a) faptul ca pot, dupa caz, sa desfasoare activitate ca agenti de asigurare si agentii de asigurare subordonati, intrucat detin o autorizatie valabila, scrisa, din partea unui asigurator, respectiv un contract de agent, pentru a actiona in numele acestuia;
b) numarul de inregistrare din Registrul agentilor de asigurare, agentilor de asigurare subordonati si al subagentilor si modalitatile de verificare a acestei informatii, precum si codul unic;
c) clasele de asigurari pentru care intermediaza contracte de asigurare, in conformitate cu art. 34 alin. (8) din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) denumirea asiguratorilor pentru care sunt autorizati sa intermedieze fiecare clasa de asigurare prin contractul de agent;
e) orice interes de participare sau orice participatie, dupa caz, pe care o societate de asigurare ori o societate-mama a unei anumite societati de asigurare le detine in drepturile de vot sau in capitalul agentului de asigurare persoana juridica;
f) procedurile de solutionare pe cale amiabila a eventualelor litigii dintre clienti si agentii de asigurare, subagentii si agentii de asigurare subordonati.
(3) Intermediarii in asigurari trebuie sa informeze clientii asupra dreptului acestora de a solicita si alte informatii referitoare la contractul de asigurare.
Art. 9. - Toate informatiile prevazute in prezentele norme trebuie furnizate clientilor:
a) in scris in conditiile prevazute la art. 1 sau pe orice alt suport durabil, conform definitiei de la art. 2 lit. A pct. 24 din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, care este disponibil si accesibil acestora;
b) in mod clar si exact;
c) in limba romana sau in oricare alta limba cu care partile au fost de acord .
CAPITOLUL IV Alte elemente pe care trebuie sa le cuprinda contractul de asigurare
Art. 10. - (1) Contractul de asigurare va cuprinde, pe langa elemente prevazute la art. 10 din Legea nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, si urmatoarele elemente:
a) modalitatea si termenele de plata a indemnizatiilor de asigurare, a sumelor de rascumparare si a sumelor asigurate;
b) excluderile din asigurare;
c) informatii privind orice drepturi pe care le pot avea partile de a rezilia contractul inainte de termen sau unilateral, inclusiv orice penalitati impuse de contract in astfel de cazuri;
d) informatii despre situatiile in care valoarea de rascumparare a politei este 0.
(2) In cazul contractelor de asigurare de grup, asiguratorul este obligat sa transmita persoanei eligibile preluate in asigurare documentele prevazute la art. 1 alin. (3) si sa elibereze acesteia certificatul de asigurare prevazut de art. 11 din Legea nr. 136/1995, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Asiguratorul isi asuma raspunderea pentru toate politele in care nu s-a facut evaluarea riscului potrivit prevederilor art. 13 din Legea nr. 136/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, inainte de cuprinderea in asigurare, inclusiv in cazul asigurarilor de grup in care persoana eligibila a fost cuprinsa in asigurare, fara evaluarea starii de sanatate.
(4) Clauzele contractuale din polita de asigurare si din certificatul de asigurare, care sunt mai restrictive decat cele din documentele prevazute la art. 1 alin. (3), nu sunt opozabile asiguratului/contractantului asigurarii/persoanei eligibile preluate in asigurare.
Art. 11. - Nerespectarea in orice mod a dispozitiilor prezentelor norme se sanctioneaza de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor in conditiile si potrivit prevederilor art. 8 si 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu prevederile art. 691 alin. 2 din Legea nr. 136/1995, cu modificarile si completarile ulterioare.
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti