din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3899 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Norma CSA din 2009, privind informatiile pe care asiguratorii si intermediarii in asigurari trebuie sa le furnizeze clientilor, precum si alte elemente pe care trebuie sa le cuprinda contractul de asigurare

Norma CSA din 2009, privind informatiile pe care asiguratorii si intermediarii in asigurari trebuie sa le furnizeze clientilor, precum si alte elemente pe care trebuie sa le cuprinda contractul de asigurare

  Publicat: 28 Dec 2009       13380 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Norma CSA din 2009, privind informatiile pe care asiguratorii si intermediarii in asigurari trebuie sa le furnizeze clientilor, precum si alte elemente pe care trebuie sa le cuprinda contractul de asigurare

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 908 din 23/12/2009

Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
A fost promulgat la 11.09.1865
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Desemneaza orice instrument bilateral sau multilateral in domeniul securitatii sociale care leaga sau va lega, in mod exclusiv, doua sau mai multe state,
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.

c) faptul ca in conformitate cu art. 35 alin. (10) din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, sub conditia imputernicirii primite din partea asiguratorilor, au dreptul sa colecteze primele, sa plateasca despagubirile in numele acestora, in moneda prevazuta in contractul de asigurare, dupa caz, cu respectarea prevederilor legale in vigoare, si sa emita documentele de asigurare in numele asiguratorului;

d) daca informatiile despre contractul de asigurare propus clientului sunt furnizate in baza studiului conditiilor unui numar suficient de mare de contracte de asigurare disponibile pe piata, care ii dau posibilitatea sa faca o recomandare fundamentata si profesionala, in concordanta cu cerintele formulate de clienti in mandatul de brokeraj;

e) procedurile de solutionare pe cale amiabila a eventualelor litigii dintre clienti si brokerii de asigurare, asistentii in brokeraj, brokerii in asigurari/reasigurari;

2. agentii de asigurare, subagentii si agentii de asigurare subordonati:

a) faptul ca pot, dupa caz, sa desfasoare activitate ca agenti de asigurare si agentii de asigurare subordonati, intrucat detin o autorizatie valabila, scrisa, din partea unui asigurator, respectiv un contract de agent, pentru a actiona in numele acestuia;

b) numarul de inregistrare din Registrul agentilor de asigurare, agentilor de asigurare subordonati si al subagentilor si modalitatile de verificare a acestei informatii, precum si codul unic;

c) clasele de asigurari pentru care intermediaza contracte de asigurare, in conformitate cu art. 34 alin. (8) din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;

d) denumirea asiguratorilor pentru care sunt autorizati sa intermedieze fiecare clasa de asigurare prin contractul de agent;

e) orice interes de participare sau orice participatie, dupa caz, pe care o societate de asigurare ori o societate-mama a unei anumite societati de asigurare le detine in drepturile de vot sau in capitalul agentului de asigurare persoana juridica;

f) procedurile de solutionare pe cale amiabila a eventualelor litigii dintre clienti si agentii de asigurare, subagentii si agentii de asigurare subordonati.

(3) Intermediarii in asigurari trebuie sa informeze clientii asupra dreptului acestora de a solicita si alte informatii referitoare la contractul de asigurare.

Art. 9. - Toate informatiile prevazute in prezentele norme trebuie furnizate clientilor:

a) in scris in conditiile prevazute la art. 1 sau pe orice alt suport durabil, conform definitiei de la art. 2 lit. A pct. 24 din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, care este disponibil si accesibil acestora;

b) in mod clar si exact;

c) in limba romana sau in oricare alta limba cu care partile au fost de acord .



CAPITOLUL IV
Alte elemente pe care trebuie sa le cuprinda contractul
de asigurare



Art. 10. - (1) Contractul de asigurare va cuprinde, pe langa elemente prevazute la art. 10 din Legea nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, si urmatoarele elemente:

a) modalitatea si termenele de plata a indemnizatiilor de asigurare, a sumelor de rascumparare si a sumelor asigurate;

b) excluderile din asigurare;

c) informatii privind orice drepturi pe care le pot avea partile de a rezilia contractul inainte de termen sau unilateral, inclusiv orice penalitati impuse de contract in astfel de cazuri;

d) informatii despre situatiile in care valoarea de rascumparare a politei este 0.

(2) In cazul contractelor de asigurare de grup, asiguratorul este obligat sa transmita persoanei eligibile preluate in asigurare documentele prevazute la art. 1 alin. (3) si sa elibereze acesteia certificatul de asigurare prevazut de art. 11 din Legea nr. 136/1995, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Asiguratorul isi asuma raspunderea pentru toate politele in care nu s-a facut evaluarea riscului potrivit prevederilor art. 13 din Legea nr. 136/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, inainte de cuprinderea in asigurare, inclusiv in cazul asigurarilor de grup in care persoana eligibila a fost cuprinsa in asigurare, fara evaluarea starii de sanatate.

(4) Clauzele contractuale din polita de asigurare si din certificatul de asigurare, care sunt mai restrictive decat cele din documentele prevazute la art. 1 alin. (3), nu sunt opozabile asiguratului/contractantului asigurarii/persoanei eligibile preluate in asigurare.

Art. 11. - Nerespectarea in orice mod a dispozitiilor prezentelor norme se sanctioneaza de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor in conditiile si potrivit prevederilor art. 8 si 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu prevederile art. 691 alin. 2 din Legea nr. 136/1995, cu modificarile si completarile ulterioare.





Afişează Norma CSA din 2009, privind informatiile pe care asiguratorii si intermediarii in asigurari trebuie sa le furnizeze clientilor, precum si alte elemente pe care trebuie sa le cuprinda contractul de asigurare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice