Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Initiativa legislativa la proiectul de lege pentru completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale

Initiativa legislativa la proiectul de lege pentru completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale

  Publicat: 07 Feb 2010       25329 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Initiativa legislativa la proiectul de lege pentru completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 78 din 04/02/2010

Orice angajament asumat de o banca fata de un singur debitor indiferent daca este efectiv sau potential, evidentiat in bilantul contabil
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,

INITIATIVE LEGISLATIVE ALE CETATENILOR POTRIVIT LEGII
Nr. 189/1999



EXPUNERE DE MOTIVE



Actuala forma a Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale prevede atingerea varstei standard de pensionare de 60 de ani pentru femei si de 65 de ani pentru barbati in anul 2013. Consideram ca aceste varste standard de pensionare trebuie pastrate cel putin pana in anul 2050. Ne exprimam dezacordul fata de pericolul egalizarii varstei de pensionare dintre femei si barbati, intrucat egalitatea nu incepe cu finalul, adica cu egalizarea varstei de pensionare. Mai intai trebuie sa avem drepturi egale din toate celelalte puncte de vedere si abia apoi, in timp, sa ajungem sa avem o varsta egala pentru pensionare.

In favoarea initiativei noastre cetatenesti va prezentam urmatoarele argumente:

- mentalitatea neschimbata din Romania (femeia in continuare este singura care se ocupa de gospodarie, educatia copiilor si ingrijirea batranilor). Conform statisticilor, doar in 5% din familiile din Romania exista un parteneriat sot-sotie in ceea ce priveste gestionarea activitatilor din gospodarie;

- discrepanta dintre conditiile de munca de acasa din Romania si cele din statele occidentale si, mai mult, diferenta majora dintre mediul rural si cel urban (lipsa apei curente si a canalizarii din satele si comunele noastre);

- absenta alternativelor pentru cresterea copiilor (crese, gradinite, bone scumpe si nepregatite). De asemenea, prelungirea varstei de pensionare ar duce la diminuarea numarului bunicilor implicati in sustinerea familiilor;

- absenta alternativelor pentru ingrijirea batranilor; numarul femeilor care sufera de boli cronice din Romania este de trei ori mai mare decat cel al barbatilor. Prelungirea varstei de pensionare ar avea drept consecinta imediata cresterea numarului pensionarilor pe caz de boala;

- absenta locurilor de munca si riscul cresterii somajului.

Consecinta egalizarii varstelor de pensionare intre femei si barbati s-ar transpune in riscul ca de la 60 de ani femeile sa ramana si fara loc de munca si fara pensie, efectul imediat fiind acordarea de ajutoare sociale suplimentare de catre stat, si in niciun caz reformarea sistemului public de pensii.

Fara a ne opune dorintei femeilor ce doresc si pot sa-si continue activitatea si dupa 60 de ani, consideram ca egalizarea varstei de pensionare in toate domeniile de activitate in Romania este imposibila. Nici macar in Austria nu s-a luat aceasta masura, ba dimpotriva, aceasta tara a prelungit termenul egalizarii varstei de pensionare din 2025 in 2030, iar speranta de viata a romancelor este cu cel putin 10 ani mai mica decat a femeilor din majoritatea statelor Uniunii Europene.



Membrii Comitetului de initiativa legislativa:



1. Ardelean Lia

2. Grapini Maria

3. Minca Liliana

4. Croitoru Adi

5. Dragomir Anyta-Bianca

6. Matica Camelia-Emilia

7. Cristea Magdalena

8. Manea Maria-Loredana

9. Baltaretu-Dinica Elena

10. Bordeanu Constanta

11. Radovici Anisoara

12. Luchian Petruta-Iulia

13. Tabacaru Dana-Simona

14. Cordea Ileana-Mariana

15. Puchianu Maria-Monica

16. Craciun Cornelia

17. Alecusan Maria

18. Graur Camelia

19. Tutanescu Cristina-Nicoleta

20. Vasile Mariana

21. Cotenescu Angelica




Afişează Initiativa legislativa la proiectul de lege pentru completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Initiativa legislativa    Legea 19/2000    Legea privind sistemul unitar de pensii publice

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr 467/2016 - Legea pentru modificarea Codului Penal si a Legii Organizarii judiciare este neconstitutionala.
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 404/2019 referitoare la admiterea obiectiilor de neconstitutionalitate referitoare la Strategia "Romania 2040"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 383/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii privind aprobarea OUG nr. 85/2016
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 222/2019 asupra initiativei legislative a cetatenilor intitulate "Lege de revizuire a Constitutiei Romaniei"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 145/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul ordinii si sigurantei publice
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR 62/2017. Neconstitutionalitatea dispozitiilor Legii pentru completarea OUG nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori. Situatia creditelor in franci elvetiei
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala

Acord de mediere privind recuperarea de catre Casa Judeteana de Pensii a sumelor platite cu titlu de pensie de urmas
Pronuntaţă de: Tribunalul Dambovita, Sectia civila, Sentinta civila nr. 774 din 27.04.2010

Modificare decizie de pensionare
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizie nr.1038 din data 21.03.2011



Articole Juridice

Curtea de Justitie respinge actiunea Republicii Cehe impotriva directivei privind consolidarea controlului achizitionarii si detinerii de arme de foc
Sursa: EuroAvocatura.ro

Respectarea principiului contributivitatii in sistemul public de pensii si aplicarea in timp a legii
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea dispozitiilor privind salarizarea la acelasi nivel pentru activitate desfasurata in aceleasi conditii a personalului platit din fonduri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

Initiativa cetateneasca europeana. Situatia regiunilor cu minoritate nationala
Sursa: EuroAvocatura.ro

Forma aplicabila in 2016 a Codului muncii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cum se determina si cum va evolua pana in 2030 valoarea punctului de pensie
Sursa: EuroAvocatura.ro

Ce se va intampla cu pensiile speciale dupa intrarea in vigoare a noii legi a pensiilor?
Sursa: EuroAvocatura.ro