EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2733
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
EuroLegislatie
» Legea 57/2010, Legea de ratificare a Acordului privind Proiectul Nabucco
Legea 57/2010, Legea de ratificare a Acordului privind Proiectul Nabucco
Publicat: 02 Apr 2010
21781 citiri
Secţiunea:
EuroLegislatie
Este o modalitate principala de exprimare a consimtamantului de catre statele care au luat parte la negocierea tratatului si care este prevazuta si ceruta de dreptul intern al statelor semnatare, modalitate prin care tratatul este supus controlului parlamentar.
Legea 57/2010 pentru
ratificarea Acordului
dintre Republica Austria, Republica Bulgaria, Republica Ungara, Romania si Republica Turcia privind Proiectul Nabucco, semnat la Ankara la 13 iulie 2009
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 202 din 31 martie 2010
Competenta de a judeca a instantelor judecatoresti sau a organelor care au competenta de a judeca pricini de aceeasi categorie.
Ansamblul normelor care reglementeaza relatiile dintre mai multe state, respectiv relatiile din cadrul comunitatii internationale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Desemneaza orice instrument bilateral sau multilateral in domeniul securitatii sociale care leaga sau va lega, in mod exclusiv, doua sau mai multe state,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Parte a globului pamantesc delimitata prin frontiera de stat, cuprinzand solul, subsolul, apele si coloana aeriana de deasupra solului si apelor, asupra careia se exercita suveranitatea exclusiva a unui stat.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Subdiviziune a clasificatiei cheltuielilor din bugetul unui proiect functie de caracterul economic al operatiunilor respective (salarii, echipamente etc.), indiferent de activitatea la care se refera.
Ansamblul normelor care reglementeaza relatiile dintre mai multe state, respectiv relatiile din cadrul comunitatii internationale.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
30. Teritoriu inseamna, in privinta unui stat parte, teritoriul acestui stat parte, inclusiv marea teritoriala, si spatiul aerian de deasupra lui, precum si zonele maritime asupra carora statul parte are
jurisdictie
sau exercita drepturi suverane in conformitate cu
dreptul international
public
(si teritorii inseamna acest teritoriu in ceea ce priveste toate statele parti).
31. Transport inseamna transportul de gaz natural inspre, dinspre, in interiorul si de-a lungul teritoriului unui stat parte.
32.
Contract
de transport inseamna orice
acord
comercial intre Compania Internationala Nabucco si transportatorii pentru transportul gazului natural prin Sistemul de conducte Nabucco.
Cu exceptia cazurilor in care contextul necesita altfel, referirea la singular include si referirea la plural si viceversa. Referirile la orice persoana potrivit prezentului
acord
includ referirile la orice succesori sau cesionari permisi ai respectivei
persoane
.
Referirea la orice acord, tratat, statut, prevederi statutare, legislatie de aplicare, de reglementare sau alt instrument reprezinta o trimitere la acestea, asa cum sunt in vigoare, tinandu-se
cont
de orice modificare, repunere in vigoare sau inlocuire.
Articolul 3
3.1. Prezentul
acord
nu va afecta drepturile si obligatiile statelor parti care decurg din tratate, inclusiv cele care rezulta din
Tratatul
Cartei Energiei, la care sunt parte toate statele parti, si cele care decurg din tratatele de constituire a Uniunii Europene pentru Republica Austria, Republica Bulgaria, Republica Ungara si Romania.
3.2. Fiecare stat parte va acorda cele mai favorabile conditii de reglementare, nediscriminatorii pentru implementarea Proiectului, in conformitate cu orice prevederi stabilite de prezentul
acord
. In conformitate cu dreptul national, al Comunitatii Europene si international, fiecare stat parte va depune eforturi de a lua toate masurile legislative care sunt, in mod rezonabil, necesare pentru a permite implementarea activitatilor Proiectului. Aceasta prevedere nu va fi interpretata ca aplicandu-se tratamentului privind impozitele fata de companiile Nabucco.
Nicio prevedere din prezentul
acord
nu obliga statele parti sa finanteze Proiectul Nabucco sau sa accepte responsabilitati de natura financiara in legatura cu Proiectul Nabucco.
# 3.3. Pentru o perioada de 25 de ani de la data la care prima faza de constructie a Proiectului Nabucco este pusa in functiune, fiecare stat parte se va asigura in ceea ce priveste Proiectul Nabucco ca autoritatea statului parte aplica urmatoarele doua permisiuni de reglementare pe baza cerintelor prevazute la art. 3.3.1-3.3.3, permisiuni si cerinte asa cum sunt detaliate in anexa, si anume: cincizeci de procente (50%) din capacitatea de transport anuala, tehnica, totala, maxim disponibila in Proiectul Nabucco, dar nu mai mult de 15 miliarde de m^3 pe an in situatia extinderii finale a capacitatii la 31 miliarde de m^3 pe an, vor fi initial oferite si, daca sunt acceptate, vor fi rezervate de catre actionari sau afiliatii acestora ori de cesionarii drepturilor acestora, cu conditia ca acea
capacitate
ramasa sa fie oferita printr-o procedura transparenta, obiectiva si nediscriminatorie pentru accesul transportatorilor; si
# ca urmare a metodologiei de tarifare definite in anexa, Compania Internationala Nabucco poate determina un tarif stabil de atragere a finantarii si a angajamentelor transportatorilor. Stabilirea tarifelor aplicabile care rezulta din aceasta metodologie va fi la discretia exclusiva a Companiei Internationale Nabucco.
Avand in vedere faptul ca exceptarile de la art. 18 si 25, paragrafele (2), (3) si (4), ale Directivei 2003/55/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 iunie 2003 privind regulile comune pentru piata interna in sectorul gazelor naturale si de
abrogare
a Directivei 98/30/CE au fost solicitate de autoritatile statelor parti ale Republicii Austria, Republicii Bulgaria, Republicii Ungare si Romaniei inainte de intrarea in vigoare a prezentului
acord
si luand nota ca aceste state parti au acordat in conformitate cu aceasta
directiva
respectivele exceptari si le-au notificat Comisiei Europene, aceste state parti au indeplinit, in totalitate, obligatiile prevazute in acest articol 3.3.
Avand in vedere ca obligatiile prevazute in acest articol 3.3 sunt direct aplicabile in Republica Turcia, la intrarea in vigoare a acestui
acord
Republica Turcia isi va fi satisfacut in totalitate obligatiile care ii revin in conformitate cu art. 3.3.
3.3.1. Capacitatea din Proiectul Nabucco va fi alocata prin procedura de -sezon deschis- sau prin alte proceduri de alocare nediscriminatorii, obiective si transparente. In continuarea procedurilor de alocare, autoritatile statelor parti vor fi informate cu privire la rezultatele acestor proceduri.
3.3.2. Un mecanism pentru eliberarea capacitatii neutilizate va fi implementat in vederea prevenirii retinerii acestei capacitati de catre transportatori. Autoritatile statelor parti vor fi informate cu privire la acest mecanism.
3.3.3. Cererile ferme de
capacitate
pe
termen
lung pentru Proiectul Nabucco care necesita construirea Proiectului Nabucco pana la capacitatea sa finala maxima de transport urmeaza sa fie satisfacute, cu conditia ca construirea Proiectului Nabucco sa fie posibila din punct de vedere tehnic si fezabila din punct de vedere economic si ca cererile ferme de
capacitate
sa se ridice la cel putin 1 miliard de metri cubi pe an. Fiecare stat parte va facilita respectarea de catre Compania Internationala Nabucco a posibilelor obligatii de reglementare prevazute de catre autoritatile statelor parti in privinta construirii capacitatii suplimentare.
Statele parti se vor asigura ca capacitatea Proiectului Nabucco intre punctele initiale de intrare si Baumgarten in Austria, inclusiv orice
capacitate
inchiriata de catre Compania Internationala Nabucco sau care ii este pusa la dispozitie, poate fi comercializata pe baza accesului transportatorilor one-stopshop.
3.4. Fiecare stat parte va depune eforturi sa se asigure de posibilitatea de transport al gazului natural in sens invers, pe intreaga lungime a Proiectului Nabucco, la un tarif specific agreat intre Compania Internationala Nabucco sau respectiva companie nationala Nabucco si transportatori, atat cat este posibil din punct de vedere tehnic si fezabil din punct de vedere economic.
In situatia in care capacitatea de transport in sens invers se ofera in cadrul Proiectului Nabucco, statele parti se vor asigura ca contractele de transport si tarifele Companiei Internationale Nabucco catre transportatori sunt oferite pe o baza transparenta si nediscriminatorie si sunt comunicate respectivei autoritati a statului parte, asa cum se cere in
teritoriu
.
3.5. Fiecare stat parte va incheia, in conditii si termeni acceptati reciproc, un
acord
de sustinere a Proiectului cu Compania Internationala Nabucco si cu compania nationala Nabucco relevanta ca mijloc de facilitare a finantarii din partea sectorului privat si de realizare a Proiectului Nabucco.
Articolul 4
4.1. Fiecare stat parte este de
acord
ca nicio cerinta discriminatorie sau obligatie nu va fi aplicata proprietarilor de conducte sau operatorilor care obtin ori cauta sa obtina conectarea conductelor lor de gaz natural la Sistemul de conducte Nabucco sau transportatorilor care obtin ori cauta sa obtina servicii de transport via Sistemul de conducte Nabucco.
4.2. Statele parti pot stabili o limita in aplicarea art. 4.1 pentru a raspunde unor preocupari importante de securitate nationala, care vor fi prezentate Comitetului Nabucco.
Articolul 5
Statele parti vor depune eforturi pentru extinderea protectiei stabilite la art. 7 la orice alte conducte si facilitati tehnice auxiliare care vor fi utilizate de transportatori pentru transportul gazului natural pentru Proiectul Nabucco pe teritoriile lor. Comitetul Nabucco poate determina, acolo unde este necesar, care conducte fac obiectul prevederilor acestui
articol
.
Articolul 6
Statele parti vor respecta aranjamentele comerciale dintre orice companie Nabucco (sau afiliatii ori actionarii acesteia) inter se, dintre companiile Nabucco (sau afiliatii ori actionarii acestora) si statele parti si/sau companiile Nabucco (sau afiliatii ori actionarii acestora) cu parti terte, pentru a raspunde preocuparilor statelor parti privind siguranta aprovizionarii, cu conditia ca aceste aranjamente sa fie in conformitate cu legislatia nationala aplicabila,
dreptul international
si, in cazul acelor state parti care sunt state membre ale Uniunii Europene, cu dreptul Uniunii Europene.
Articolul 7
7.1. Statele parti se vor abtine de la impunerea oricaror taxe suplimentare specifice Proiectului Nabucco sau taxe discriminatorii ori cerinte legale sau alte masuri generale care au un
efect
similar asupra companiilor ori asupra Proiectului, care afecteaza conditiile economice si de finantare ale Proiectului. In special, aceasta interdictie se refera la orice cerinte referitoare la titlu, inclusiv cesiunea sau transferul acestuia, inclusiv punctul geografic de transfer al titlului, sau la proprietatea gazului natural din Proiectul Nabucco sau orice parte a acestuia. Aceasta prevedere nu se refera la masuri generale de
drept
fiscal sau
drept
al societatilor comerciale.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
Inainte
Afişează
Legea 57/2010, Legea de ratificare a Acordului privind Proiectul Nabucco
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Nabucco
Legea 57/2010
Noutati legislative 2010
Monitorul Oficial 2010
Ankara
Proiectul Nabucco
Petrol
Gaze naturale
Turcia
Austria
Ungaria
Bulgaria
Nabucco Gas Pipeline International GmbH
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964