din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4376 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » Legea 227/2006 (republicata 2011) privind prevenirea si combaterea dopajului in sport

Legea 227/2006 (republicata 2011) privind prevenirea si combaterea dopajului in sport

  Publicat: 26 Jan 2011       23481 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Un sport in care inlocuirea jucatorilor este permisa pe durata desfasurarii unei competitii.
Legea nr. 227/2006 (republicata 2011) privind prevenirea si combaterea dopajului in sport

Republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 63 din 25 ianuarie 2011

1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Orice persoana care participa la activitatea sportiva la nivel international,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Orice persoana care participa la activitatea sportiva la nivel international,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Orice persoana care participa la activitatea sportiva la nivel international,
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Orice persoana care participa la activitatea sportiva la nivel international,
Mijloc de proba concretizat intr-o noua expertiza ceruta de partea din proces nemultumita de felul cum a fost efectuata expertiza admisa si ordonata de instanta la cererea celeilalte parti.
Orice persoana care participa la activitatea sportiva la nivel international,
Orice persoana care participa la activitatea sportiva la nivel international,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Calitate procesuala pe care o are faptuitorul odata cu declansarea procesului penal,
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Reglementat in sectiunea XI, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Posibilitate acordata, de catre Comisie, partilor carora aceasta le-a comunicat obiectiunile privind incalcarea dreptului comunitar al concurentei, de a-si face cunoscut punctul de vedere.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act adoptat de organele de stat,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.

a) a fost acordata sau urmeaza sa fie acordata o scutire pentru uz terapeutic;
b) exista o suspiciune cu privire la incalcarea prevederilor Standardului international pentru testare sau a Standardului international pentru laboratoare, care sa infirme validitatea rezultatului pozitiv constatat.
(4) Daca verificarea nu evidentiaza una dintre situatiile prevazute la alin. (3), Agentia informeaza sportivul in cauza si federatia sportiva nationala responsabila, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Comitetul Olimpic si Sportiv Roman, federatia internationala responsabila si Agentia Mondiala Anti-Doping asupra:
a) rezultatului constatat;
b) reglementarii anti-doping incalcate;
c) termenului in care trebuie sa depuna o declaratie cu privire la rezultatul constatat;
d) dreptului sportivului de a cere contraexpertiza, datei si locului efectuarii acesteia;
e) drepturilor sportivului.
(5) In cazul unui rezultat atipic, Agentia verifica daca a survenit una dintre urmatoarele situatii:
a) a fost acordata o scutire pentru uz terapeutic;
b) exista o suspiciune cu privire la incalcarea prevederilor Standardului international pentru testare sau a Standardului international pentru laboratoare, care sa infirme validitatea rezultatului atipic constatat.
(6) Daca verificarea nu evidentiaza una dintre situatiile prevazute la alin. (5), Agentia efectueaza investigatiile ulterioare necesare, potrivit prevederilor Standardului international pentru laboratoare, pentru a stabili daca rezultatul atipic va fi inaintat sau nu drept un rezultat pozitiv.
(7) Dupa incheierea investigatiilor prevazute la alin. (6), Agentia informeaza sportivul in cauza si federatia sportiva nationala responsabila, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Comitetul Olimpic si Sportiv Roman, federatia internationala responsabila si Agentia Mondiala Anti-Doping daca rezultatul atipic va fi inaintat drept un rezultat pozitiv, cu respectarea alin. (4).
(8) Agentia nu are obligatia de a informa despre un rezultat atipic pana la incheierea investigatiilor prevazute la alin. (6) si luarea deciziei de a inainta rezultatul atipic drept un rezultat pozitiv, cu exceptia urmatoarelor situatii:
a) daca Agentia stabileste ca efectuarea contraexpertizei este necesara inainte de incheierea investigatiilor prevazute la alin. (6), situatie in care decide efectuarea acesteia dupa informarea sportivului cu privire la rezultatul atipic constatat, cu respectarea prevederilor art. 30 lit. b) si c);
b) daca Agentia primeste o solicitare in acest sens fie din partea unui organizator al unui eveniment sportiv major, cu putin timp inaintea unei manifestari sportive internationale, fie din partea unei organizatii sportive care are responsabilitatea de a respecta un termen-limita pentru selectionarea membrilor unei echipe pentru o manifestare sportiva internationala, numai dupa informarea sportivului cu privire la rezultatul atipic constatat.
Art. 29. - In cazul incalcarilor reglementarilor anti-doping prevazute la art. 2 alin. (2), care nu presupun analiza de probe biologice, Agentia verifica circumstantele in care a fost savarsita posibila incalcare a reglementarilor anti-doping si informeaza sportivul sau persoana in cauza, federatia sportiva nationala responsabila, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Comitetul Olimpic si Sportiv Roman, federatia internationala responsabila si Agentia Mondiala Anti-Doping asupra:
a) reglementarii anti-doping posibil incalcate;
b) termenului in care trebuie sa depuna o declaratie cu privire la posibila incalcare a reglementarilor anti-doping;
c) drepturilor sportivului sau persoanei invinuite pe parcursul desfasurarii procedurii de audiere.
Art. 30. - Sportivul are urmatoarele drepturi:
a) de a cere contraexpertiza sau, in cazul in care renunta, sa dea o declaratie scrisa in acest sens;
b) de a fi prezent personal sau prin reprezentant la contraexpertiza, daca aceasta este solicitata;
c) de a solicita copii ale documentatiei de laborator pentru proba sa, care include informatiile prevazute de Standardul international pentru laboratoare al Agentiei Mondiale Anti-Doping.
Art. 31. - (1) Agentia poate dispune suspendarea provizorie a unui sportiv pe baza unui rezultat pozitiv pentru o substanta specifica sau pe baza unei alte posibile incalcari a reglementarilor anti-doping, dupa verificarea si informarea prevazute la art. 28 alin. (3) si (4), respectiv la art. 29.
(2) Suspendarea provizorie a unui sportiv pe baza unui rezultat pozitiv pentru o substanta interzisa, cu exceptia substantelor specifice, este obligatorie, dupa verificarea si informarea prevazute la art. 28 alin. (3) si (4).
(3) Suspendarea provizorie, conform alin. (1) si (2), nu poate fi dispusa fara a i se acorda sportivului in cauza dreptul la o audiere provizorie inainte de impunerea suspendarii provizorii sau imediat dupa impunerea acesteia ori dreptul la o audiere in regim de urgenta, potrivit art. 33 alin. (4), imediat dupa impunerea suspendarii provizorii.
Art. 32. - Daca sportivul sau persoana din cadrul personalului asistent, care este suspectat/suspectata de una dintre incalcarile prevazute la art. 2 alin. (2), se retrage din activitatea sportiva inainte de inceperea sau in timpul procedurilor prevazute in prezentul capitol, Agentia poate decide continuarea acestora.

CAPITOLUL VII
Dreptul la o audiere echitabila


Art. 33. - (1) Comisia de audiere a sportivilor si a personalului asistent al sportivilor care au incalcat reglementarile anti-doping organizeaza o procedura de audiere pentru sportivul sau personalul asistent al acestuia, invinuit de una dintre incalcarile prevazute la art. 2 alin. (2).
(2) Procedura de audiere se desfasoara cu respectarea urmatoarelor principii:
a) organizarea audierii intr-un interval de timp rezonabil, cu respectarea alin. (3);
b) o comisie de audiere echitabila si impartiala;
c) dreptul de a fi reprezentat pe cheltuiala persoanei;
d) dreptul de a fi informat corect si la timp despre invinuirea adusa de incalcare a reglementarilor anti-doping;
e) dreptul de a se apara in fata invinuirii aduse de incalcare a reglementarilor anti-doping si fata de consecintele decurgand din aceasta;
f) dreptul fiecarei parti de a prezenta probe, de a chema si interoga martori, acceptarea marturiei sub forma declaratiei scrise fiind la latitudinea Comisiei de audiere a sportivilor si a personalului asistent al sportivilor care au incalcat reglementarile anti-doping;
g) dreptul persoanei la un interpret pe durata audierii, desemnat de Comisia de audiere a sportivilor si a personalului asistent al sportivilor care au incalcat reglementarile anti-doping, care dispune si asupra responsabilitatii costurilor acestuia;
h) dreptul la o decizie in forma scrisa, motivata, datata si comunicata intr-un timp rezonabil.
(3) Audierea se va desfasura cu celeritate, fara a depasi 3 luni de la incheierea procesului de gestionare a rezultatelor prevazut la cap. VI, cu exceptia cazurilor in care sunt aplicabile dispozitiile art. 48.
(4) Presedintele Agentiei poate decide organizarea unei proceduri de audiere in regim de urgenta, atunci cand imprejurarile o cer.
Art. 34. - In situatia in care Comisia de audiere a sportivilor si a personalului asistent al sportivilor care au incalcat reglementarile anti-doping considera necesara prezenta la audieri a unor persoane, altele decat sportivul sau persoana din cadrul personalului asistent al sportivului in cauza, acestea sunt obligate sa se prezinte in locul, ziua si ora comunicate, avand obligatia sa declare tot ceea ce stiu cu privire la posibila incalcare a reglementarilor anti-doping.
Art. 35. - Faptele stabilite printr-o hotarare definitiva si irevocabila sau printr-o decizie a unei comisii disciplinare profesionale in domeniul care nu face obiectul unei cai de atac reprezinta dovezi impotriva sportivului sau a altei persoane din cadrul personalului asistent care a savarsit acele fapte, in masura in care persoanele implicate nu dovedesc ca respectivele acte juridice incalca principiile dreptatii.

CAPITOLUL VIII
Confidentialitate





Afişează Legea 227/2006 (republicata 2011) privind prevenirea si combaterea dopajului in sport pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    Comitetul Olimpic si Sportiv Roman    Agentia Nationala Anti-Doping    Legea 227/2006

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro