EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3737
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Comerciala
» OUG 6/2011, pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri
OUG 6/2011, pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri
Publicat: 12 Feb 2011
17698 citiri
Secţiunea:
Legislatie Comerciala
Ordonanta de urgenta nr. 6/2011, pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 103 din 09 februarie 2011
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Este un mijloc legal sau conventional de asigurare a executarii obligatiilor;
A fost promulgat la 11.09.1865
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Cont destinat inregistrarii resurselor obtinute in urma exploatarii capitalului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Art. 9. - (1) Facilitatile acordate prin program se considera acordate necuvenit si se recupereaza potrivit legii in urmatoarele situatii:
a) cand calitatea de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant a fost pierduta in conditiile art. 6 lit. b) si c);
b) cand microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant nu a indeplinit una dintre obligatiile prevazute la art. 4 lit. b) si c);
c) cand intreprinzatorul debutant sau oricare dintre asociatii acestuia a savarsit, in scopul de a beneficia de facilitatile prevazute de prezenta
ordonanta
de urgenta, fapte penale pentru care a fost condamnat prin
hotarare judecatoreasca
definitiva;
d) cand a fost executata
garantia
acordata potrivit art. 5 lit. b).
(2) Sumele care rezulta din recuperarea facilitatilor acordate prin program, cu exceptia sumelor rezultate din executarea garantiilor acordate de F.N.G.C.I.M.M., au regimul juridic de creante fiscale. Pentru recuperarea acestora se aplica, in mod corespunzator, dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind
Codul
de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Calculul sumelor datorate, cu exceptia cazului prevazut la alin. (1) lit. d), se efectueaza de catre A.I.P.P.I.M.M. in
termen
de 30 de zile de la data pierderii calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant.
Art. 10. - (1) Inscrisurile intocmite de A.I.P.P.I.M.M. prin care se individualizeaza sumele de recuperat exprimate in moneda nationala constituie titluri de
creanta
si cuprind elementele actului administrativ fiscal prevazute de
Ordonanta
Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Creantele individualizate in aceste titluri au regimul creantelor fiscale.
(2) In
termen
de 15 zile de la data intocmirii, titlul de
creanta
se comunica debitorului, care are
obligatia
de a efectua plata sumelor datorate in
termen
de 30 de zile de la data comunicarii titlului de creanta, in contul indicat in cuprinsul acestuia.
(3) Titlurile de
creanta
impreuna cu dovada comunicarii acestora se transmit organelor fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vederea inscrierii debitului in evidente dupa expirarea termenului de contestare pentru titlurile de
creanta
necontestate sau dupa ramanerea definitiva a acestora in sistemul cailor administrative de atac ori dupa pronuntarea unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile.
(4) Titlurile de
creanta
se pot contesta la organul emitent, in conditiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Titlul de
creanta
constituie
titlu executoriu
la implinirea termenului de 30 de zile de la data scadentei.
Art. 11. - Pentru neplata la
scadenta
a sumei inscrise in titlul executoriu, beneficiarii prevazuti la art. 5 datoreaza obligatii fiscale accesorii conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu ziua urmatoare datei si pana la data stingerii sumei datorate inclusiv.
Art. 12. - Cuantumul obligatiilor fiscale accesorii se calculeaza de catre A.I.P.P.I.M.M. de la data scadentei si pana la data comunicarii catre organele fiscale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, potrivit art. 10 alin. (3), iar organele fiscale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor calcula obligatii fiscale accesorii de la data primirii titlurilor executorii si pana la data stingerii sumelor prevazute de acestea.
Art. 13. - Stingerea creantelor principale si accesorii individualizate in titlurile de
creanta
prevazute la art. 10 alin. (2) si art. 11 se efectueaza potrivit Ordonantei Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre organele fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Art. 14. - (1) In cazul debitorilor pentru care se deschide procedura insolventei, inscrierea la masa credala pentru creantele prevazute la art. 10 alin. (2) si art. 11 netransmise Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in conditiile art. 10 alin. (3) se efectueaza de A.I.P.P.I.M.M.
(2) Prin exceptie de la dispozitiile alin. (1), in cazul debitorilor pentru care se deschide procedura insolventei, inscrierea la masa credala pentru creantele prevazute la art. 10 alin. (2) si art. 11 transmise Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in conditiile art. 10 alin. (3) se efectueaza de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin organele sale subordonate.
Art. 15. - Sumele incasate potrivit art. 14 constituie venituri ale bugetului de stat si se incaseaza intr-un
cont de venituri
bugetare distinct.
Art. 16. - (1) In masura in care prevederile prezentei ordonante de urgenta nu dispun altfel, se aplica in mod corespunzator dispozitiile Legii nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 116/2009 pentru instituirea unor masuri privind activitatea de inregistrare in registrul comertului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 84/2010, cu modificarile ulterioare, ale Legii nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si cele ale Ordonantei Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) A.I.P.P.I.M.M. are
obligatia
de a monitoriza si a controla aplicarea prezentei ordonante de urgenta, precum si de a prezenta Guvernului un raport anual cu privire la desfasurarea si efectele programului, pana cel mai tarziu la data de 31 martie.
Art. 17. - In
termen
de maximum 15 zile de la data intrarii in vigoare, Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri va elabora si supune aprobarii Guvernului normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneaza:
Ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri,
Ion Ariton
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Ioan Nelu Botis
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 2 februarie 2011.
Inapoi
1
2
nainte
Afişează
OUG 6/2011, pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
OUG 6/2011
Microintreprinderi
Legea 31/1990
Legea 26/1990
Registru Comertului
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964