din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3767 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Ordonanta de urgenta nr. 92/2008, privind statutul functionarului public denumit manager public

Ordonanta de urgenta nr. 92/2008, privind statutul functionarului public denumit manager public

  Publicat: 16 Mar 2009       15188 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ordonanta de urgenta nr. 92/2008, privind statutul functionarului public denumit manager public.
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 484 din 30/06/2008

Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Cuprind totalitatea activitatilor de pregatire teoretica si/sau practica destinate unor categorii de persoane, unui grup sau unor persoane
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Clasificare a creditelor pentru determinarea necesarului de provizioane specifice de risc.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Pierdere a unor drepturi, ca urmare a unei condamnari sau a neexercitarii unui drept.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi

(6) Obligatiile, procedurile de selectie si modul de functionare ale corpului de evaluatori externi, prevazute la art. 20 alin. (2) lit. b), se stabilesc prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.

Art. 22. - (1) In urma evaluarii profesionale individuale prevazute la art. 20 alin. (2), managerii publici pot obtine urmatoarele rezultate, detaliate in normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta:

a) reconfirmarea statutului de manager public si promovarea in grad profesional;

b) reconfirmarea statutului de manager public si reconfirmarea in grad profesional;

c) reconfirmarea statutului de manager public si retrogradarea in grad profesional;

d) pierderea statutului de manager public.

(2) Rezultatele evaluarii profesionale individuale a managerilor publici se constata, se centralizeaza si se comunica acestora in mod individual, in termen de 10 zile de la data evaluarii, de catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici. Rezultatele pot fi contestate de catre cei evaluati la Agentia Nationala a Functionarilor Publici in termen de 3 zile de la data comunicarii lor. Rezultatele solutionarii contestatiilor se comunica individual contestatarului in termen de 15 zile de la depunerea contestatiei, data la care raman definitive.

(3) Agentia Nationala a Functionarilor Publici comunica rezultatele evaluarii profesionale individuale ramase definitive autoritatilor sau institutiilor publice in cadrul carora isi desfasoara activitatea managerii publici evaluati. In termen de 15 zile de la data comunicarii, conducatorii acestora emit actele administrative corespunzatoare rezultatelor obtinute.

(4) Managerii publici pot promova succesiv in gradele profesionale, anual, in urma evaluarii profesionale individuale, prevazuta la art. 20 alin. (2).

(5) In urma promovarii in grad profesional, se stabilesc, in termenul prevazut in normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, atributiile si responsabilitatile sporite ce se vor include in fisa postului managerului public respectiv, cu respectarea conditiilor prevazute la art. 19.

(6) Managerii publici aflati in situatia prevazuta la alin. (1) lit. d), care indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru ocuparea unei functii publice de executie, pot solicita Agentiei Nationale a Functionarilor Publici sa ia masurile necesare in vederea redistribuirii lor pe functii publice de executie, in limita functiilor publice vacante.

(7) Prevederile alin. (1) lit. d) se aplica si in cazul in care, in urma evaluarii profesionale individuale, managerul public aflat pe gradul profesional asistent obtine rezultate care conduc la retrogradarea in grad profesional.

Art. 23. - (1) Managerii publici care indeplinesc conditiile prevazute de lege pot participa la concursurile organizate pentru ocuparea functiilor publice de conducere sau, dupa caz, pentru ocuparea functiilor publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, cu aplicarea corespunzatoare a prevederilor art. 9 alin. (2) referitoare la vechimea in functia publica si in specialitatea studiilor absolvite.

(2) In vederea ocuparii unei functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, managerii publici care nu au urmat un program de formare specializata pentru ocuparea unei functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici in conditiile Legii nr. 188/1999, republicata, beneficiaza de echivalarea modulelor comune acestui program si programelor de formare specializata in administratia publica prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) si b), urmand sa efectueze doar modulele specifice. Decizia privind echivalarea si modulele necesar a fi urmate se ia de catre Institutul National de Administratie, in calitate de organizator al celor doua programe .

(3) Intreaga activitate desfasurata ca manager public constituie vechime in functia publica si in specialitatea studiilor absolvite.

Art. 24. - (1) Raportul de serviciu al managerului public inceteaza de la data numirii in functia publica de conducere sau, dupa caz, in cea de inalt functionar public.

(2) Dupa intrarea in categoria functionarilor publici de conducere sau a inaltilor functionari publici, persoanelor care au detinut anterior functia publica specifica de manager public le sunt aplicabile dispozitiile legale referitoare la aceste categorii .

(3) In cazul eliberarii din functia publica de conducere sau, dupa caz, din functia publica corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, in conditiile art. 99 alin. (1) lit. b) si c) din Legea nr. 188/1999, republicata, persoana in cauza are dreptul, in conditiile prezentului statut, sa fie numita intr-o functie publica specifica de manager public de acelasi grad profesional cu cel detinut anterior, in cadrul institutiei unde a indeplinit functia publica de conducere, respectiv de inalt functionar public.

(4) In cazul in care persoanele prevazute la alin. (3) nu pot fi numite in functii publice specifice de manageri publici in cadrul aceleiasi institutii, acestea au dreptul, in conditiile prezentului statut, sa fie numite in functii publice specifice de manageri publici de acelasi grad profesional cu cel detinut anterior in orice alte autoritati sau institutii publice, la propunerea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.

Art. 25. - Managerii publici al caror raport de serviciu a incetat din motive neimputabile lor pot solicita Agentiei Nationale a Functionarilor Publici repartizarea pe o functie publica specifica de manager public de acelasi grad profesional cu cel detinut anterior incetarii raportului de serviciu .

Art. 26. - (1) Neprezentarea din motive imputabile a absolventilor programelor de formare in termenul prevazut la art. 15 alin. (6) in vederea numirii atrage decaderea din dreptul de a fi numit in functia publica specifica de manager public in care a fost repartizat, constituind motiv imputabil de nerespectare a obligatiilor asumate prin angajamentul prevazut la art. 8.

(2) Refuzul nejustificat al participarii la evaluarea externa anuala obligatorie sau neprezentarea nejustificata la aceasta in termenul pentru care a fost anuntata derularea procedurilor de evaluare constituie motiv imputabil de incetare a raporturilor de serviciu .

(3) In situatiile prevazute la alin. (1) si (2), precum si in situatia incetarii raportului de serviciu in conditiile art. 97 lit. e) din Legea nr. 188/1999, republicata, obligatia persoanelor care au incheiat angajamentul prevazut la art. 8 subzista pentru perioada ramasa pana la implinirea termenului de 5 ani prevazut in acesta.



CAPITOLUL IV
Drepturi salariale



Art. 27. - (1) Pentru activitatea desfasurata, persoanele numite in functii publice specifice de manager public au dreptul la un salariu stabilit in conditiile prevazute la art. 31 din Legea nr. 188/1999, republicata, care se aplica in mod corespunzator.

(2) Managerii publici beneficiaza de prime, spor de vechime si alte drepturi salariale, in conditiile legii.



CAPITOLUL V
Cadrul institutional



Art. 28. - (1) Pentru aplicarea prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Internelor si Reformei Administrative exercita urmatoarele atributii principale:

a) prin Unitatea centrala pentru reforma administratiei publice:

1. urmareste modul de aplicare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta si a normelor de aplicare a acesteia, in ceea ce priveste promovarea programelor de formare, recrutarea si selectia participantilor la acestea;

2. stabileste, pe baza propunerii Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, numarul de participanti la programele de formare prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) si b), in limita bugetului alocat;

3. identifica, programeaza, elaboreaza si monitorizeaza implementarea programelor cu finantare externa sau interna privind dezvoltarea corpului de manageri publici si asigura gestionarea acestor programe;

4. implementeaza, in colaborare cu Institutul National de Administratie si Agentia Nationala a Functionarilor Publici, programele prevazute la pct. 3;

5. promoveaza programele de formare prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) si b);

b) prin Agentia Nationala a Functionarilor Publici:

1. monitorizeaza si controleaza modul de aplicare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta si a normelor de aplicare a acesteia, in ceea ce priveste cariera managerilor publici;





Afişează Ordonanta de urgenta nr. 92/2008, privind statutul functionarului public denumit manager public pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice