(6) Obligatiile, procedurile de selectie si modul de functionare ale corpului de evaluatori externi, prevazute la art. 20 alin. (2) lit. b), se stabilesc prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
Art. 22. - (1) In urma evaluarii profesionale individuale prevazute la art. 20 alin. (2), managerii publici pot obtine urmatoarele rezultate, detaliate in normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta:
a) reconfirmarea statutului de manager public si promovarea in grad profesional;
b) reconfirmarea statutului de manager public si reconfirmarea in grad profesional;
c) reconfirmarea statutului de manager public si retrogradarea in grad profesional;
d) pierderea statutului de manager public.
(2) Rezultatele evaluarii profesionale individuale a managerilor publici se constata, se centralizeaza si se comunica acestora in mod individual, in termen de 10 zile de la data evaluarii, de catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici. Rezultatele pot fi contestate de catre cei evaluati la Agentia Nationala a Functionarilor Publici in termen de 3 zile de la data comunicarii lor. Rezultatele solutionarii contestatiilor se comunica individual contestatarului in termen de 15 zile de la depunerea contestatiei, data la care raman definitive.
(3) Agentia Nationala a Functionarilor Publici comunica rezultatele evaluarii profesionale individuale ramase definitive autoritatilor sau institutiilor publice in cadrul carora isi desfasoara activitatea managerii publici evaluati. In termen de 15 zile de la data comunicarii, conducatorii acestora emit actele administrative corespunzatoare rezultatelor obtinute.
(4) Managerii publici pot promova succesiv in gradele profesionale, anual, in urma evaluarii profesionale individuale, prevazuta la art. 20 alin. (2).
(5) In urma promovarii in grad profesional, se stabilesc, in termenul prevazut in normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, atributiile si responsabilitatile sporite ce se vor include in fisa postului managerului public respectiv, cu respectarea conditiilor prevazute la art. 19.
(6) Managerii publici aflati in situatia prevazuta la alin. (1) lit. d), care indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru ocuparea unei functii publice de executie, pot solicita Agentiei Nationale a Functionarilor Publici sa ia masurile necesare in vederea redistribuirii lor pe functii publice de executie, in limita functiilor publice vacante.
(7) Prevederile alin. (1) lit. d) se aplica si in cazul in care, in urma evaluarii profesionale individuale, managerul public aflat pe gradul profesional asistent obtine rezultate care conduc la retrogradarea in grad profesional.
Art. 23. - (1) Managerii publici care indeplinesc conditiile prevazute de lege pot participa la concursurile organizate pentru ocuparea functiilor publice de conducere sau, dupa caz, pentru ocuparea functiilor publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, cu aplicarea corespunzatoare a prevederilor art. 9 alin. (2) referitoare la vechimea in functia publica si in specialitatea studiilor absolvite.
(2) In vederea ocuparii unei functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, managerii publici care nu au urmat un program de formare specializata pentru ocuparea unei functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici in conditiile Legii nr. 188/1999, republicata, beneficiaza de echivalarea modulelor comune acestui program si programelor de formare specializata in administratia publica prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) si b), urmand sa efectueze doar modulele specifice. Decizia privind echivalarea si modulele necesar a fi urmate se ia de catre Institutul National de Administratie, in calitate de organizator al celor doua programe .
(3) Intreaga activitate desfasurata ca manager public constituie vechime in functia publica si in specialitatea studiilor absolvite.
Art. 24. - (1) Raportul de serviciu al managerului public inceteaza de la data numirii in functia publica de conducere sau, dupa caz, in cea de inalt functionar public.
(2) Dupa intrarea in categoria functionarilor publici de conducere sau a inaltilor functionari publici, persoanelor care au detinut anterior functia publica specifica de manager public le sunt aplicabile dispozitiile legale referitoare la aceste categorii .
(3) In cazul eliberarii din functia publica de conducere sau, dupa caz, din functia publica corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, in conditiile art. 99 alin. (1) lit. b) si c) din Legea nr. 188/1999, republicata, persoana in cauza are dreptul, in conditiile prezentului statut, sa fie numita intr-o functie publica specifica de manager public de acelasi grad profesional cu cel detinut anterior, in cadrul institutiei unde a indeplinit functia publica de conducere, respectiv de inalt functionar public.
(4) In cazul in care persoanele prevazute la alin. (3) nu pot fi numite in functii publice specifice de manageri publici in cadrul aceleiasi institutii, acestea au dreptul, in conditiile prezentului statut, sa fie numite in functii publice specifice de manageri publici de acelasi grad profesional cu cel detinut anterior in orice alte autoritati sau institutii publice, la propunerea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
Art. 25. - Managerii publici al caror raport de serviciu a incetat din motive neimputabile lor pot solicita Agentiei Nationale a Functionarilor Publici repartizarea pe o functie publica specifica de manager public de acelasi grad profesional cu cel detinut anterior incetarii raportului de serviciu .
Art. 26. - (1) Neprezentarea din motive imputabile a absolventilor programelor de formare in termenul prevazut la art. 15 alin. (6) in vederea numirii atrage decaderea din dreptul de a fi numit in functia publica specifica de manager public in care a fost repartizat, constituind motiv imputabil de nerespectare a obligatiilor asumate prin angajamentul prevazut la art. 8.
(2) Refuzul nejustificat al participarii la evaluarea externa anuala obligatorie sau neprezentarea nejustificata la aceasta in termenul pentru care a fost anuntata derularea procedurilor de evaluare constituie motiv imputabil de incetare a raporturilor de serviciu .
(3) In situatiile prevazute la alin. (1) si (2), precum si in situatia incetarii raportului de serviciu in conditiile art. 97 lit. e) din Legea nr. 188/1999, republicata, obligatia persoanelor care au incheiat angajamentul prevazut la art. 8 subzista pentru perioada ramasa pana la implinirea termenului de 5 ani prevazut in acesta.
CAPITOLUL IV Drepturi salariale
Art. 27. - (1) Pentru activitatea desfasurata, persoanele numite in functii publice specifice de manager public au dreptul la un salariu stabilit in conditiile prevazute la art. 31 din Legea nr. 188/1999, republicata, care se aplica in mod corespunzator.
(2) Managerii publici beneficiaza de prime, spor de vechime si alte drepturi salariale, in conditiile legii.
CAPITOLUL V Cadrul institutional
Art. 28. - (1) Pentru aplicarea prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Internelor si Reformei Administrative exercita urmatoarele atributii principale:
a) prin Unitatea centrala pentru reforma administratiei publice:
1. urmareste modul de aplicare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta si a normelor de aplicare a acesteia, in ceea ce priveste promovarea programelor de formare, recrutarea si selectia participantilor la acestea;
2. stabileste, pe baza propunerii Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, numarul de participanti la programele de formare prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) si b), in limita bugetului alocat;
3. identifica, programeaza, elaboreaza si monitorizeaza implementarea programelor cu finantare externa sau interna privind dezvoltarea corpului de manageri publici si asigura gestionarea acestor programe;
4. implementeaza, in colaborare cu Institutul National de Administratie si Agentia Nationala a Functionarilor Publici, programele prevazute la pct. 3;
5. promoveaza programele de formare prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) si b);
b) prin Agentia Nationala a Functionarilor Publici:
1. monitorizeaza si controleaza modul de aplicare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta si a normelor de aplicare a acesteia, in ceea ce priveste cariera managerilor publici;
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti