EuroAvocatura.ro
Coordonator:
Av. Marius-Cătălin Preduţ
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Penala
» Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol)
Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol)
Publicat: 27 Mar 2012
17470 citiri
Secţiunea:
Legislatie Penala
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de
Politie
(Europol)
Publicat in
Monitorul Oficial
nr. 185 din 22 martie 2012
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(3) Raspunsurile la solicitarile
Europol
prevazute la alin. (1), precum si informatiile furnizate
Europol
cu privire la rezultatele anchetelor sunt transmise prin intermediul Unitatii Nationale
Europol
.
Capitolul III - Canale de cooperare cu Europol
Sectiunea 1 - Unitatea Nationala Europol
Art. 5
(1) Se desemneaza Unitatea Nationala
Europol
ca punct unic de legatura cu
Europol
.
(2) Autoritatile romane competente pot coopera direct cu
Europol
numai in situatii deosebite, determinate de necesitatea asigurarii rapiditatii schimbului de date si informatii sau a pastrarii confidentialitatii actiunilor desfasurate.
(3) Orice comunicare directa cu
Europol
se desfasoara cu informarea in prealabil a Unitatii Nationale
Europol
.
Art. 6
(1) Unitatea Nationala
Europol
are urmatoarele atributii principale:
a) furnizeaza Europol, din proprie initiativa, datele si informatiile operative pe care, in urma analizei proprii, le considera necesare pentru indeplinirea sarcinilor
Europol
prevazute la Art. 5 din Decizia Europol;
b) raspunde solicitarilor de date si informatii operative si de consiliere primite de la Europol;
c) actualizeaza datele si informatiile operative furnizate Europol;
d) evalueaza, la solicitarea autoritatilor romane competente, date si informatii operative si transmite acestora rezultatul evaluarii;
e) adreseaza Europol, din proprie initiativa sau la cererea unei autoritati romane competente, solicitari de consiliere, de date si informatii operative, precum si de analiza;
f) furnizeaza
Europol
informatii in vederea stocarii acestora in bazele sale de date;
g) efectueaza schimb de informatii cu ofiterii de legatura la
Europol
ai celorlalte state membre, inclusiv cu privire la infractiuni care nu sunt de competenta Europol, in conditiile legislatiei din domeniul cooperarii politienesti internationale;
h) asigura respectarea dispozitiilor legale privind datele si informatiile operative vehiculate in cadrul activitatilor proprii de schimb de informatii cu
Europol
sau cu ofiterii de legatura la
Europol
ai celorlalte state membre.
(2) Unitatea Nationala
Europol
nu furnizeaza
Europol
date si informatii operative daca, in temeiul analizei proprii sau a elementelor furnizate de o alta autoritate romana competenta, stabileste ca furnizarea de date si informatii operative catre
Europol
in cazul respectiv determina aparitia uneia dintre consecintele prevazute la Art. 8 alin. (5) din Decizia
Europol
.
Art. 7
Seful Unitatii Nationale
Europol
participa la intalnirile periodice cu sefii unitatilor nationale ale celorlalte state membre, organizate in conditiile si pentru scopurile prevazute la Art. 8 alin. (7) din Decizia
Europol
.
Sectiunea 2 - Ofiterii de legatura la Europol
Art. 8
(1) Ministrul administratiei si internelor, la propunerea inspectorului general al Inspectoratului General al Politiei Romane, numeste ofiterii de legatura la
Europol
.
(2) Ofiterii de legatura la
Europol
provin din randurile ofiterilor de
politie
si sunt trimisi in misiune permanenta in strainatate in functii asimilate atasastilor de afaceri interne, cu statut diplomatic.
(3) ofiterii de legatura la
Europol
sunt instruiti de catre Unitatea Nationala Europol, inainte de inceperea activitatii in cadrul Biroului roman de legatura la
Europol
.
(4) Acestia reprezinta interesele Unitatii Nationale
Europol
in cadrul Europol, in conformitate cu legislatia romana si cu dispozitiile aplicabile Europoll.
Art. 9
(1) Ofiterii de legatura la
Europol
au urmatoarele atributii principale:
a) furnizeaza catre
Europol
informatii din partea Unitatii Nationale
Europol
sau din partea autoritatilor romane competente;
b) furnizeaza Unitatii Nationale
Europol
informatii din partea Europol;
c) coopereaza cu personalul
Europol
in ceea ce priveste comunicarea de informatii si consilierea;
d) sprijina schimbul de informatii intre Unitatea Nationala
Europol
si ofiterii de legatura la
Europol
ai celorlalte state membre;
e) efectueaza schimb de informatii cu unitatile nationale
Europol
din celelalte state membre, inclusiv cu privire la infractiuni care nu sunt de competenta Europol, in conditiile legislatiei din domeniul cooperarii politienesti internationale;
f) participa la activitatile grupurilor de analiza din care fac parte, constituite potrivit Art. 14 alin. (2) din Decizia
Europol
.
(2) Ofiterii de legatura la
Europol
isi exercita atributiile fara a prejudicia realizarea atributiilor Unitatii Nationale
Europol
prevazute la Art. 6.
Art. 10
(1) In timpul activitatii in cadrul Biroului roman de legatura la
Europol
si dupa incetarea acestei activitati, ofiterii de legatura la
Europol
sunt tinuti de
obligatia
de discretie si de confidentialitate in conditiile prevazute la Art. 41 din Decizia
Europol
.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
Inainte
Afişează
Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol)
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Europol
Oficiul European de Politie
Legea 55/2012
Cooperare internationala
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Competenta Tribunalului Functiei Publice
Sursa: EuroAvocatura.ro
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Publica pe EuroAvocatura.ro