din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3292 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol)

Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol)

  Publicat: 27 Mar 2012       18022 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol)

Publicat in Monitorul Oficial nr. 185 din 22 martie 2012

(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ care cuprinde principiile si regulile referitoare la desfasurarea procesului penal.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act adoptat de organele de stat,
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.

(2) Incalcarea de catre ofiterii de legatura la Europol a obligatiei de discretie si de confidentialitate prevazuta la Art. 41 din Decizia Europol reprezinta o incalcare a indatoririlor de serviciu si atrage raspunderea disciplinara, materiala, civila sau, dupa caz, penala a acestora.

Art. 11
Ofiterii de legatura la Europol, precum si membrii familiilor lor care ii insotesc in misiune beneficiaza de privilegiile si imunitatile necesare pentru indeplinirea corespunzatoare a activitatii lor in cadrul Europol, stabilite in conditiile Art. 51 alin. (3) din Decizia Europol.


Capitolul IV - Schimbul de informatii cu Europol


Sectiunea 1 - Sistemul informational Europol


Art. 12
Inspectoratul General al Politiei Romane, prin structurile de specialitate si Unitatea Nationala Europol, raspunde pentru mentinerea legaturilor cu sistemul informational Europol, prevazut la Art. 11 din Decizia Europol.

Art. 13
Sistemul informational Europol este utilizat de Unitatea Nationala Europol si de ofiterii de legatura la Europol, din proprie initiativa sau la solicitaarea autoritatilor romane competente, pentru introducerea, extragerea, modificarea, completarea, corectarea ori stergerea datelor necesare indeplinirii sarcinilor Europol.

Art. 14
(1) In sistemul informational Europol se introduc, potrivit Art. 13, date referitoare la:
a) persoane cu privire la care se efectueaza investigatii politienesti sau care sunt cercetate in cadrul unui proces penal, pentru savarsirea ori participarea la savarsirea unor infractiuni de competenta Europol, sau care au fost condamnate pentru o astfel de infractiune;
b) persoane cu privire la care exista date sau indicii temeinice din care rezulta ca acestea intentioneaza sa savarseasca o infractiune de competenta Europol.
(2) Datele introduse in sistemul informational Europol cu privire la persoanele prevazute la alin. (1) pot cuprinde numai informatiile prevazute la Art. 12 alin. (2) si (3) din Decizia Europol.
(3) Categoriile de date prevazute la Art. 12 alin. (3) din Decizia Europol se introduc in sistemul informational Europol chiar daca nu contin mentiuni referitoare la persoane .

Art. 15
(1) Unitatea Nationala Europol comunica unitatilor nationale Europol ale celorlalte state membre sau Europol, la solicitarea acestora, orice alte informatii pe care le detine cu privire la persoanele prevazute la Art. 14 alin. (1), in conditiile legislatiei din domeniul cooperarii politienesti internationale.
(2) Unitatea Nationala Europol, din proprie initiativa sau la cererea autoritatilor romane competente, solicita unitatilor nationale Europol ale celorlalte state membre alte informatii cu privire la persoanele prevazute la Art. 14 alin. (1), in conditiile legislatiei din domeniul cooperarii politienesti internationale.
(3) Unitatea Nationala Europol realizeaza schimbul de informatii in conditiile alin. (1) si (2), inclusiv in cazurile in care acestea se refera la una sau mai multe infractiuni conexe despre care exista date in sistemul informational Europol.
(4) Autoritatile romane competente care au solicitat introducerea de date in sistemul informational Europol cu privire la persoanele prevazute la Art. 14 alin. (1) transmit Unitatii Nationale Europol sau ofiterilor de legatura la Europol o solicitare privind stergerea acestor date, in termen de 20 de zile de la data la care au luat cunostinta de aparitia uneia dintre urmatoarele situatii:
a) in urma finalizarii investigatiei politienesti nu s-a dispus inceperea urmaririi penale cu privire la persoana in cauza;
b) in cadrul procesului penal, cu privire la persoana in cauza, s-a dispus scoaterea de sub urmarire, incetarea urmaririi penale, achitarea sau incetarea procesului penal, in conditiile Art. 11 din Codul de procedura penala.
(5) Unitatea Nationala Europol si ofiterii de legatura la Europol sterg datele pe care le-au introdus in sistemul informational Europol cu privire la persoanele prevazute la Art. 14 alin. (1) de indata ce au luat la cunostinta de aparitia uneia dintre situatiile prevazute la alin. (4).

Art. 16
(1) Sistemul informational Europol poate fi consultat in mod direct si de catre autoritatile romane competente prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta lege. Anexa poate fi modificata sau completata prin hotarare a Guvernului.
(2) Rezultatul consultarii prevazute la alin. (1) arata doar daca datele solicitate sunt disponibile in sistemul informational Europol.
(3) Unitatea Nationala Europol, la solicitarea autoritatilor romane competente, extrage din sistemul informational Europol datele identificate ca urmare a consultarii prevazute la alin. (1) si le pune la dispozitia acestora.
(4) Unitatea Nationala Europol realizeaza demersurile necesare pentru transmiterea la Secretariatul general al Consiliului a informatiilor privind autoritatile romane competente prevazute in anexa, inclusiv modificarile ulterioare ale acesteia.

Art. 17
(1) Unitatea Nationala Europol si ofiterii de legatura la Europol examineaza de indata informatiile primite de la autoritatile romane competente sau de la autoritatile competente ale celorlalte state membre privind acuratetea datelor din categoriile prevazute la Art. 12 alin. (2) din Decizia Europol pe care le-au introdus in sistemul informational Europol si, atunci cand este necesar, le modifica, le completeaza, le corecteaza ori le sterg.
(2) Autoritatile romane competente transmit, prin intermediul Unitatii Nationale Europol, autoritatilor competente ale celorlalte state membre informatii din care rezulta ca datele din categoriile prevazute la Art. 12 alin. (2) din Decizia Europol pe care acestea din urma le-au introdus in sistemul informational Europol nu sunt corecte ori necesita a fi completate.
(3) In situatia in care sistemul informational Europol cuprinde date din categoriile prevazute la Art. 12 alin. (3) din Decizia Europol cu privire la o anumita persoana, Unitatea Nationala Europol sau ofiterii de legatura la Europol pot sa introduca date suplimentare din aceleasi categorii si cu privire la aceeasi persoana fara verificarea incidentei cazurilor prevazute la Art. 14 alin. (1).
(4) In cazul in care apar contradictii intre datele introduse potrivit alin. (3) si datele deja existente in sistemul informational Europol, Unitatea Nationala Europol sau ofiterii de legatura la Europol, dupa caz, realizeaza demersurile necesare pentru consultarea autoritatilor competente ale statelor membre care au introdus datele respective, in vederea stabilirii actualitatii si realitatii acestora.
(5) In cazul in care Unitatea Nationala Europol sau ofiterii de legatura la Europol stabilesc necesitatea stergerii tuturor datelor din categoriile prevazute la Art. 12 alin. (2) din Decizia Europol, pe care le-au introdus in sistemul informational Europol cu privire la o anumita persoana, informeaza despre aceasta autoritatile competente ale statelor membre care au introdus ulterior, cu privire la aceeasi persoana, date din categoriile prevazute la Art. 12 alin. (3) din Decizia Europol.
(6) De la data primirii comunicarii privind decizia autoritatii competente dintr-un alt stat membru de a sterge toate datele din categoriile prevazute la Art. 12 alin. (2) din Decizia Europol pe care aceasta le-a introdus in sistemul informational Europol cu privire la o anumita persoana, Unitatea Nationala Europol sau ofiterul de legatura la Europol, atunci cand au introdus ulterior, din proprie initiativa, cu privire la aceeasi persoana, date din categoriile prevazute la Art. 12 alin. (3) din Decizia Europol, ori autoritatea romana competenta care a solicitat introducerea unor asemenea date preia raspunderea cu privire la protectia datelor ce urmau a fi sterse, precum si dreptul de a le modifica, completa, corecta ori sterge.
(7) Unitatea Nationala Europol sau ofiterii de legatura la Europol, dupa caz, raspund pentru exactitatea si actualitatea datelor pe care le introduc din proprie initiativa in sistemul informational Europol, precum si pentru respectarea prevederilor prezentei legi si ale Deciziei Europol la introducerea, extragerea ori modificarea datelor din sistemul informational Europol.
(8) Autoritatile romane competetnte raspund pentru exactitatea si actualitatea datelor introduse in sistemul informational Europol la solicitarea lor, precum si pentru respectarea prevederilor prezentei legi si ale Deciziei Europol la solicitarea introducerii, extragerii sau modificarii datelor din sistemul informational Europol.




Afişează Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol) pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Europol    Oficiul European de Politie    Legea 55/2012    Cooperare internationala

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Competenta Tribunalului Functiei Publice
Sursa: EuroAvocatura.ro