EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3292
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Penala
» Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol)
Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol)
Publicat: 27 Mar 2012
18022 citiri
Secţiunea:
Legislatie Penala
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de
Politie
(Europol)
Publicat in
Monitorul Oficial
nr. 185 din 22 martie 2012
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ care cuprinde principiile si regulile referitoare la desfasurarea procesului penal.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act adoptat de organele de stat,
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(2) Incalcarea de catre ofiterii de legatura la
Europol
a obligatiei de discretie si de confidentialitate prevazuta la Art. 41 din Decizia
Europol
reprezinta o incalcare a indatoririlor de serviciu si atrage raspunderea disciplinara, materiala, civila sau, dupa caz, penala a acestora.
Art. 11
Ofiterii de legatura la Europol, precum si membrii familiilor lor care ii insotesc in misiune beneficiaza de privilegiile si imunitatile necesare pentru indeplinirea corespunzatoare a activitatii lor in cadrul Europol, stabilite in conditiile Art. 51 alin. (3) din Decizia
Europol
.
Capitolul IV - Schimbul de informatii cu Europol
Sectiunea 1 - Sistemul informational Europol
Art. 12
Inspectoratul General al Politiei Romane, prin structurile de specialitate si Unitatea Nationala Europol, raspunde pentru mentinerea legaturilor cu sistemul informational Europol, prevazut la Art. 11 din Decizia
Europol
.
Art. 13
Sistemul informational
Europol
este utilizat de Unitatea Nationala
Europol
si de ofiterii de legatura la Europol, din proprie initiativa sau la solicitaarea autoritatilor romane competente, pentru introducerea, extragerea, modificarea, completarea, corectarea ori stergerea datelor necesare indeplinirii sarcinilor
Europol
.
Art. 14
(1) In sistemul informational
Europol
se introduc, potrivit Art. 13, date referitoare la:
a) persoane cu privire la care se efectueaza investigatii politienesti sau care sunt cercetate in cadrul unui proces penal, pentru savarsirea ori participarea la savarsirea unor infractiuni de competenta Europol, sau care au fost condamnate pentru o astfel de infractiune;
b) persoane cu privire la care exista date sau indicii temeinice din care rezulta ca acestea intentioneaza sa savarseasca o infractiune de competenta
Europol
.
(2) Datele introduse in sistemul informational
Europol
cu privire la persoanele prevazute la alin. (1) pot cuprinde numai informatiile prevazute la Art. 12 alin. (2) si (3) din Decizia
Europol
.
(3) Categoriile de date prevazute la Art. 12 alin. (3) din Decizia
Europol
se introduc in sistemul informational
Europol
chiar daca nu contin mentiuni referitoare la
persoane
.
Art. 15
(1) Unitatea Nationala
Europol
comunica unitatilor nationale
Europol
ale celorlalte state membre sau Europol, la solicitarea acestora, orice alte informatii pe care le detine cu privire la persoanele prevazute la Art. 14 alin. (1), in conditiile legislatiei din domeniul cooperarii politienesti internationale.
(2) Unitatea Nationala Europol, din proprie initiativa sau la cererea autoritatilor romane competente, solicita unitatilor nationale
Europol
ale celorlalte state membre alte informatii cu privire la persoanele prevazute la Art. 14 alin. (1), in conditiile legislatiei din domeniul cooperarii politienesti internationale.
(3) Unitatea Nationala
Europol
realizeaza schimbul de informatii in conditiile alin. (1) si (2), inclusiv in cazurile in care acestea se refera la una sau mai multe infractiuni conexe despre care exista date in sistemul informational
Europol
.
(4) Autoritatile romane competente care au solicitat introducerea de date in sistemul informational
Europol
cu privire la persoanele prevazute la Art. 14 alin. (1) transmit Unitatii Nationale
Europol
sau ofiterilor de legatura la
Europol
o solicitare privind stergerea acestor date, in
termen
de 20 de zile de la data la care au luat cunostinta de aparitia uneia dintre urmatoarele situatii:
a) in urma finalizarii investigatiei politienesti nu s-a dispus inceperea urmaririi penale cu privire la persoana in cauza;
b) in cadrul procesului penal, cu privire la persoana in cauza, s-a dispus scoaterea de sub urmarire, incetarea urmaririi penale, achitarea sau incetarea procesului penal, in conditiile Art. 11 din
Codul de procedura penala
.
(5) Unitatea Nationala
Europol
si ofiterii de legatura la
Europol
sterg datele pe care le-au introdus in sistemul informational
Europol
cu privire la persoanele prevazute la Art. 14 alin. (1) de indata ce au luat la cunostinta de aparitia uneia dintre situatiile prevazute la alin. (4).
Art. 16
(1) Sistemul informational
Europol
poate fi consultat in mod direct si de catre autoritatile romane competente prevazute in
anexa
care face parte integranta din prezenta
lege
.
Anexa
poate fi modificata sau completata prin
hotarare
a Guvernului.
(2) Rezultatul consultarii prevazute la alin. (1) arata doar daca datele solicitate sunt disponibile in sistemul informational
Europol
.
(3) Unitatea Nationala Europol, la solicitarea autoritatilor romane competente, extrage din sistemul informational
Europol
datele identificate ca urmare a consultarii prevazute la alin. (1) si le pune la dispozitia acestora.
(4) Unitatea Nationala
Europol
realizeaza demersurile necesare pentru transmiterea la Secretariatul general al Consiliului a informatiilor privind autoritatile romane competente prevazute in anexa, inclusiv modificarile ulterioare ale acesteia.
Art. 17
(1) Unitatea Nationala
Europol
si ofiterii de legatura la
Europol
examineaza de indata informatiile primite de la autoritatile romane competente sau de la autoritatile competente ale celorlalte state membre privind acuratetea datelor din categoriile prevazute la Art. 12 alin. (2) din Decizia
Europol
pe care le-au introdus in sistemul informational
Europol
si, atunci cand este necesar, le modifica, le completeaza, le corecteaza ori le sterg.
(2) Autoritatile romane competente transmit, prin intermediul Unitatii Nationale Europol, autoritatilor competente ale celorlalte state membre informatii din care rezulta ca datele din categoriile prevazute la Art. 12 alin. (2) din Decizia
Europol
pe care acestea din urma le-au introdus in sistemul informational
Europol
nu sunt corecte ori necesita a fi completate.
(3) In situatia in care sistemul informational
Europol
cuprinde date din categoriile prevazute la Art. 12 alin. (3) din Decizia
Europol
cu privire la o anumita persoana, Unitatea Nationala
Europol
sau ofiterii de legatura la
Europol
pot sa introduca date suplimentare din aceleasi categorii si cu privire la aceeasi persoana fara verificarea incidentei cazurilor prevazute la Art. 14 alin. (1).
(4) In cazul in care apar contradictii intre datele introduse potrivit alin. (3) si datele deja existente in sistemul informational Europol, Unitatea Nationala
Europol
sau ofiterii de legatura la Europol, dupa caz, realizeaza demersurile necesare pentru consultarea autoritatilor competente ale statelor membre care au introdus datele respective, in vederea stabilirii actualitatii si realitatii acestora.
(5) In cazul in care Unitatea Nationala
Europol
sau ofiterii de legatura la
Europol
stabilesc necesitatea stergerii tuturor datelor din categoriile prevazute la Art. 12 alin. (2) din Decizia Europol, pe care le-au introdus in sistemul informational
Europol
cu privire la o anumita persoana, informeaza despre aceasta autoritatile competente ale statelor membre care au introdus ulterior, cu privire la aceeasi persoana, date din categoriile prevazute la Art. 12 alin. (3) din Decizia
Europol
.
(6) De la data primirii comunicarii privind decizia autoritatii competente dintr-un alt stat membru de a sterge toate datele din categoriile prevazute la Art. 12 alin. (2) din Decizia
Europol
pe care aceasta le-a introdus in sistemul informational
Europol
cu privire la o anumita persoana, Unitatea Nationala
Europol
sau ofiterul de legatura la Europol, atunci cand au introdus ulterior, din proprie initiativa, cu privire la aceeasi persoana, date din categoriile prevazute la Art. 12 alin. (3) din Decizia Europol, ori autoritatea romana competenta care a solicitat introducerea unor asemenea date preia raspunderea cu privire la protectia datelor ce urmau a fi sterse, precum si dreptul de a le modifica, completa, corecta ori sterge.
(7) Unitatea Nationala
Europol
sau ofiterii de legatura la Europol, dupa caz, raspund pentru exactitatea si actualitatea datelor pe care le introduc din proprie initiativa in sistemul informational Europol, precum si pentru respectarea prevederilor prezentei legi si ale Deciziei
Europol
la introducerea, extragerea ori modificarea datelor din sistemul informational
Europol
.
(8) Autoritatile romane competetnte raspund pentru exactitatea si actualitatea datelor introduse in sistemul informational
Europol
la solicitarea lor, precum si pentru respectarea prevederilor prezentei legi si ale Deciziei
Europol
la solicitarea introducerii, extragerii sau modificarii datelor din sistemul informational
Europol
.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
Inainte
Afişează
Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol)
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Europol
Oficiul European de Politie
Legea 55/2012
Cooperare internationala
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Competenta Tribunalului Functiei Publice
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964