EuroAvocatura.ro
Coordonator:
Av. Marius-Cătălin Preduţ
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Penala
» Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol)
Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol)
Publicat: 27 Mar 2012
17535 citiri
Secţiunea:
Legislatie Penala
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de
Politie
(Europol)
Publicat in
Monitorul Oficial
nr. 185 din 22 martie 2012
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este o metoda care se utilizeaza in evaluarea unor proiecte de investitii si care foloseste tehnica actualizarii.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Este o metoda care se utilizeaza in evaluarea unor proiecte de investitii si care foloseste tehnica actualizarii.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Persoana pusa sub interdictie judecatoreasca sau careia i s-a aplicat pedeapsa complementara a interzicerii unor drepturi prevazuta de legea penala.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Sectiunea 2 - Fisierele de lucru pentru analiza constituite la nivelul Europol
Art. 18
(1) La cererea
Europol
sau din proprie initiativa, Unitatea Nationala
Europol
comunica
Europol
toate informatiile necesare in cadrul unui anumit fisier de lucru pentru analiza, constituit potrivit Art. 14-16 din Decizia
Europol
. Prevederile Art. 6 alin. (2) se aplica in mod corespunzator.
(2) In temeiul alin. (1) se comunica numai acele informatii care pot fi utilizate, in conditiile legii, de catre autoritatile romane competente in scopul prevenirii, descoperirii sau cercetarii infractiunilor.
(3) Autoritatile romane competente prevazute in
anexa
pot comunica direct
Europol
informatii in conditiile alin. (1) si (2), cu informarea prealabila a Unitatii Nationale Europol, in cazurile in care
Europol
solicita transmiterea acestora fara intarziere ori atunci cand autoritatea romana competenta in
cauza
stabileste ca transmiterea fara intarziere este esentiala pentru realizarea activitatilor in cadrul fisierului de lucru pentru
analiza
.
(4) Autoritatile romane competente care au comunicat
Europol
informatii in conditiile alin. (1)-(3) decid cu privire la conditiile de utilizare a informatiilor respective atunci cand aceasta utilizare presupune dezvaluirea catre terti.
(5) Ofiterii de legatura la
Europol
si personalul din cadrul Unitatii Nationale
Europol
desemnat prin dispozitia inspectorului general al Inspectoratului General al Politiei Romane au dreptul de a consulta sistemul de index creat de
Europol
pentru datele stocate in fisierele de lucru pentru analiza potrivit Art. 15 din Decizia
Europol
.
Art. 19
(1) Ofiterii de legatura la
Europol
sunt autorizati sa solicite informari cu privire la rezultatele analizelor de natura generala si strategica realizate in cadrul fisierelor de lucru pentru
analiza
.
(2) Ofiterii de legatura la
Europol
solicita sa fie informati cu privire la analiza realizata de grupurile de analiza la care nu participa reprezentanti ai autoritatilor romane competente, daca in urma consultarii sistemului de index se constata ca analiza are legatura cu una sau mai multe investigatii politienesti ori anchete penale desfasurate la nivelul autoritatilor romane competente.
(3) Solicitarea prevazuta la alin. (2) se transmite tuturor membrilor respectivului grup de analiza, in scris, cuprinzand motivele pe care se intemeiaza, dupa obtinerea aprobarii sefului Unitatii Nationale
Europol
.
(4) Obiectiile ridicate in cadrul grupului de analiza cu privire la participarea unui ofiter de legatura la
Europol
la analiza aflata in desfasurare, ca urmare a transmiterii unei solicitari in conditiile alin. (2) si (3), se solutioneaza in cadrul procedurii de
conciliere
prevazuta la Art. 14 alin. (5) din Decizia
Europol
. Reprezentantul Romaniei in cadrul Consiliului de administratie al Europol, seful Unitatii Nationale
Europol
sau ofitetul de legatura la
Europol
care a transmis solicitarea, cu acordul prealabil al sefului Unitatii Nationale Europol, poate renunta la participare numai daca, in urma examinarii informatiilor puse la dispozitie, stabileste ca analiza nu este utila investigatiei ori anchetei avute in vedere la momentul solicitarii.
(5) Ofiterii de legatura la
Europol
care participa in cadrul unui grup de analiza ca urmare a transmiterii unei solicitari in conditiile alin. (2) si (3) sunt obligati sa obtina acordul statelor membre implicate initial in respectiva analiza, inainte de a utiliza informatiile din fisierul de lucru pentru analiza, daca aceasta utilizare presupune dezvaluirea catre terti.
Capitolul V - Reguli privind prelucrarea datelor in cadrul cooperarii cu Europol
Art. 20
Unitatea Nationala
Europol
si ofiterii de legatura la
Europol
solicita
Europol
comunicarea informatiilor detinute de acesta referitoare la statul roman, date privind conexiunile constatate intre infractiunile de competenta Europol, precum si furnizarea datelor si informatiilor operative referitoare la alte infractiuni grave pe care
Europol
le-a constatat in decursul indeplinirii sarcinilor sale.
Art. 21
Autoritatile romane competente coopereaza cu
Europol
in vederea stabilirii mecanismelor de contgrol al extragerilor de date din fisierele automatizate de date ale
Europol
utilizate pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, in conditiile Art. 18 din Decizia
Europol
.
Art. 22
(1) Datele cu caracter personal obtinute din fisierele de date ale
Europol
prin orice alt mijloc sunt transmise sau utilizate exclusiv de catre autoritatile romane competente in scopul prevenirii, descoperirii si cercetarii infractiunilor de competenta
Europol
si a altor infractiuni grave.
(2) Autoritatile romane competente care transmit sau solicita transmiterea de date catre
Europol
precizeaza cazurile in care, potrivit legislatiei romane, utilizarea acestora este supus unor conditii restrictive si comunica, la solicitarea autoritatilor din celelalte state membre, puncte de vedere cu privire la intentia acestora de a utiliza datele in cazurile de exceptie prevazute la Art. 19 alin. (2) din Decizia
Europol
.
(3) Autoritatile romane competente utilizeaza datele prevazute la alin. (1) cu respectarea restrictiilor precizate de statul membru, statul tert sau organismul tert de la care provin datele respective. Se poate face exceptie numai dupa consultarea autoritatilor competente ale statului membru de la care provin datele si cu luarea in considerare a punctului de vedere al acestora.
(4) Datele prevazute la alin. (1) pot fi utilizate in alte scopuri decat cele prevazute la alin. (1) sau de catre alte autoritati decat cele prevazute la alin. (1) numai cu acordul autoritatilor competente ale statului membru de la care provin datele respective.
(5) Autoritatile romane competente care transmit sau solicita transmiterea de date catre
Europol
comunica, la solicitarea autoritatilor din celelalte state membre, acordul cu privire la utilizarea datelor respective in alte scopuri si de catre alte autoritati decat cele prevazute la Art. 19 alin. (1) din Decizia Europol, daca acest lucru nu este
interzis
de legislatia romana.
Art. 23
(1) Datele introduse in fisierele de date ale
Europol
sunt pastrate numai pentru perioada necesara sarcinilor
Europol
.
(2) Unitatea Nationala
Europol
examineaza, in
termen
de cel mult 3 ani de la introducere, necesitatea continuarii stocarii datelor introduse de catre aceasta sau de catre ofiterii de legatura la
Europol
in sistemul informational
Europol
.
(3) In cursul procesului de reexaminare, Unitatea Nationala
Europol
decide continuarea stocarii datelor pana la urmatoarea reexaminare care va avea loc dupa o noua perioada de 3 ani, in cazul in care aceste date sunt inca necesare in vederea realizarii sarcinilor
Europol
.
(4) In cazul in care nu se ia nicio
decizie cu
privire la continuarea stocarii datelor, datele respective sunt sterse in mod automat.
(5) Autoritatile romane competente informeaza
Europol
cu privire la steregerea din bazele de date natinale a datelor comunicate catre
Europol
si stocate in alte fisiere de date ale
Europol
.
Art. 24
(1) Autoritatile romane competente care au transmis sau, dupa caz, au solicitat transmiterea de date catre
Europol
comunica, la solicitarea Europol, acordul cu privire la transmiterea catre
Europol
a datelor respective catre entitatile prevazute la Art. 22 alin. (1) si la Art. 23 alin. (1) din Decizia
Europol
.
(2) Acordul prevazut la alin. (1) poate fi exprimat fara rezerve sau sub rezerva unor conditii speciale si poate fi retras oricand de catre autoritatile romane competente care l-au acordat.
Art. 25
Unitatea Nationala
Europol
transmite
Europol
date cu caracter personal provenind de la persoane fizice sau de la
persoane juridice
de
drept
privat numai daca se stabileste ca acestea au o legatura cu date aflate deja la dispozitia
Europol
.
Art. 26
(1) Autoritatile romane competente raspund pentru:
Inapoi
1
2
3
4
5
6
Inainte
Afişează
Legea 55/2012 privind cooperarea Romaniei cu Oficiul European de Politie (Europol)
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Europol
Oficiul European de Politie
Legea 55/2012
Cooperare internationala
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Competenta Tribunalului Functiei Publice
Sursa: EuroAvocatura.ro
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Publica pe EuroAvocatura.ro