din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2022 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Stadiul cercetarilor avand ca obiect frauda la Referendum

Stadiul cercetarilor avand ca obiect frauda la Referendum

  Publicat: 17 Aug 2012       1611 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Oragn judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care executa atributiile ce revin acestui minister.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Pe rolul unitatilor de parchet din cadrul Ministerului Public s-au inregistrat peste 500 dosare penale privind desfasurarea Referendumului din data de 29.07.2012.

Posibilitate acordata, de catre Comisie, partilor carora aceasta le-a comunicat obiectiunile privind incalcarea dreptului comunitar al concurentei, de a-si face cunoscut punctul de vedere.
In materie civila, potrivit C.proc. civ., nu pot fi ascultati ca martori :
Este persoana care are cunostinta despre o fapta sau o imprejurare de natura sa serveasca la aflarea adevarului in procesul penal, avand obligatia de a se prezenta la chemarea organelor judiciare, de a depune marturie si de a relata adevarul si numai adevarul.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.

O parte dintre acestea sunt inregistrate pe rolul Directiei Nationale Anticoruptie, unde se efectueaza cercetari cu privire la comiterea unor infractiuni prevazute de Legea nr.78/2000.

Prin cercetarile derulate in aceste dosare penale nu se verifica modul in care au votat cetatenii si nu sunt cercetate persoanele care au votat, ci sunt investigate posibile fraude electorale.

Verificarile efectuate in aceste dosare au conturat mai multe tipologii de comitere a unor posibile fraude:

- persoane care figureaza ca au votat atat pe listele electorale permanente cat si pe listele electorale suplimentare;
- persoane care figureaza ca ar fi votat dar in realitate nu s-au prezentat la vot;
- prezenta pe listele electorale suplimentare a unor persoane cu date de identificare nereale;
- prezenta pe listele electorale suplimentare a aceleiasi semnaturi in dreptul unui numar mare de persoane;

Pentru stabilirea situatiei de fapt e necesara audierea persoanelor despre care exista indicii ca au fost trecute fictiv in listele electorale permanente sau suplimentare, calitatea acestora fiind de martor .

Audierea martorilor s-a efectuat in conformitate cu prevederile Codului de procedura penala. Potrivit art. 85 din Codul procedura penala, inainte de a fi ascultat martorul depune juramant tinand mana pe cruce sau pe biblie.

Ministerul Public cere reprezentantilor celorlalte puteri sa se abtina de la declaratii care ar putea fi interpretate ca presiuni la adresa procurorilor.



Citeşte mai multe despre:    Referendum    Legea 78/2000

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CCR: Legea pentru modificarea si completarea Codului Penal si a Legii 78/2000 sunt neconstitutionale
29 Jul 2019 | 803

Decrete semnate de Presedintele Romaniei in data de 26.07.2019
26 Jul 2019 | 617

CCR: eliminarea atributului Statului de a acorda amnistia sau gratierea colectiva/ individuala pentru �fapte de coruptie� incalca limitele revizuirii Constitutiei.
18 Jul 2019 | 1461

CCR: propunerea ca ordonantele de urgenta sa nu poata reglementa in domeniul infractiunilor, pedepselor si organizarii judiciare nu incalca limitele revizuirii Constitutiei.
18 Jul 2019 | 671

Curtea Constitutionala a Romaniei a validat Referendumul National desfasurat pe 26 mai 2019
28 Jun 2019 | 675

CCR a amanat dezbaterile privind respectarea procedurii pentru organizarea si desfasurarea referendumului din data de 26 mai 2019
12 Jun 2019 | 557



Articole Juridice

Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea anticoruptie: efectuarea de operatiuni financiare incompatibile cu functia ca acte de comert � aspecte de constitutionalitate si previzibilitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Controverse jurisprudentiale in aplicarea Deciziei CCR nr. 405/2016 privind abuzul in serviciu
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Sensul �folosului necuvenit� in savarsirea infractiunilor de coruptie prev. de art. 12 din Legea nr. 78/2000
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Jurisprudenţă

Acte ale autoritatilor publice locale. Hotararea de consiliu local privind dare in administrare a unui teren aflat in proprietate privata a unitatii administrativ teritoriale. Neclaritatea actului administrativ adoptat. Consecinte asupra legalitatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 989/11.11.2020

Lipsa caracterului penal al faptei, raportata la valoarea derizorie a folosului obtinut
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 29/RC/2020

Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 417/2019 - conflict juridic constitutional intre Parlament si ICCJ
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei