Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » GRECO a publicat Raportul de conformitate privind Romania

GRECO a publicat Raportul de conformitate privind Romania

  Publicat: 11 Feb 2013       1766 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Grupul Statelor impotriva Coruptiei (GRECO), organism al Consiliului Europei, a publicat astazi Raportul de conformitate privind Romania din cea de-a treia runda de evaluare.

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Consta in descrierea faptei prevazute de lege ca infractiune, stabilirea continutului juridic, a conditiilor obiective si subiective, prevederea pedepselor care se aplica infractorilor si masurile ce se pot lua in cazul comiterii ei.
Consta in descrierea faptei prevazute de lege ca infractiune, stabilirea continutului juridic, a conditiilor obiective si subiective, prevederea pedepselor care se aplica infractorilor si masurile ce se pot lua in cazul comiterii ei.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Reprezinta o faza a procesului penal, constand in activitatea desfasurata de organele de urmarire penala
Totalitatea activitatilor desfasurate, in regim de putere publica,

Raportul, adoptat la Strasbourg la data de 7 decembrie 2012, analizeaza modul de implementare a recomandarilor formulate Romaniei in Rapoartele de Evaluare pe cele doua teme supuse evaluarii, respectiv incriminarea faptelor de coruptie si transparenta finantarii partidelor politice si a campaniilor electorale.

In ceea ce priveste incriminarea faptelor de coruptie, 4 recomandari sunt neimplementate intrucat fie nu au fost adoptate masuri legislative in vedere implementarii acestora (i si iv), fie de la momentul adoptarii Raportului de Evaluare nu au fost adoptate masuri suplimentare pentru indeplinirea lor, insa ele vor fi implementate prin intrarea in vigoare a noului Cod Penal (iii si vii). 2 recomandari (ii si v) sunt partial implementate intrucat in vederea implementarii lor, a fost modificat proiectul Legii de punere in aplicare a noului Cod Penal (LPACP); acestea vor fi implementate odata cu intrarea in vigoare a LPACP. Recomandarea vi (formata din trei parti) este partial implementata intrucat a fost realizata doar o parte a sa; implementarea sa in intregime ar avea repercusiuni asupra activitatii Directiei Nationale Anticoruptie si a cauzelor curente si viitoare.

In ceea ce priveste transparenta finantarii partidelor politice si a campaniilor electorale, recomandarile ii, vi si x sunt considerate ca fiind implementate satisfacator, fiind adoptate o serie de masuri pentru punerea lor in aplicare. Celelalte 10 recomandari (i, iii-v, vii-ix, xi-xiii) sunt considerate ca fiind partial implementate intrucat proiectul de Lege de modificare a Legii nr. 334/2006 privind finantarea activitatii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicata, este in procedura de avizare, anterior aprobarii sale de catre Guvern si adoptarii de catre Parlament. Initiatorul proiectului de Lege este Autoritatea Electorala Permanenta.

In concluziile finale ale raportului, GRECO recunoaste complexitatea procesului de reforma derulat de Romania in ultimii ani:

``In ceea ce priveste incriminarile, Romania a trecut printr-un proces foarte cuprinzator si laudabil de reforma legislativa in ceea ce priveste dreptul sau penal. Impreuna cu propunerile recent introduse de modificare a Legii privind punerea in aplicare a noului Cod Penal, se asteapta ca dispozitiile din noul Cod penal (adoptat de Parlament in 2009 si in curs de intrare in vigoare impreuna cu LPACP) sa raspunda cerintelor celor mai multe recomandari``.

De asemenea, in privinta finantarii partidelor politice ``GRECO constata cu satisfactie procesul angajat sa modifice legislatia privind finantarea partidelor politice si a campaniilor electorale, precum si sprijinul exprimat de Parlament pentru acest proces. Daca s-ar adopta, modificarile ar umple o serie de lacune identificate in Raportul de Evaluare. In special, publicul va avea acces la situatiile financiare anuale ale partidelor politice. GRECO este deosebit de incantat sa vada ca toate recomandarile sunt luate in considerare si de faptul ca Autoritatea Electorala Permanenta pare sa isi consolideze progresiv pozitia si autoritatea``.

Asadar, GRECO a luat cunostinta de faptul ca Romania a fost in masura sa demonstreze ca reformele substantiale, cu potential de realizare a conformitatii cu recomandarile nerezolvate in urmatoarele 18 luni, sunt in curs de desfasurare.

Termenul pana la care Romania trebuie sa prezinte informatii suplimentare privind implementarea recomandarilor restante (partial implementate sau neimplementate) este 30 iunie 2014.

In anexa se regaseste situatia implementarii recomandarilor GRECO la nivelul statelor Uniunii Europene, care au intrat in procedura de conformitate.

GRECO (Grupul Statelor impotriva Coruptiei - Group of States against Corruption) a fost infiintat in anul 1999 de Consiliul Europei in vederea monitorizarii nivelului de conformitate a statelor cu standardele anticoruptie ale organizatiei.

Obiectivul GRECO este de a imbunatati capacitatea membrilor sai de a lupta impotriva coruptiei si de a monitoriza nivelul de conformitate cu standardele Consiliului Europei in materie de anticoruptie prin intermediul unui proces dinamic de evaluari reciproce si al misiunilor de evaluare. Este un mecanism care sprijina statele in identificarea deficientelor in politicile nationale anticoruptie, determinand realizarea reformelor legislative, institutionale si practice necesare.

Pana in prezent, pentru Romania s-au incheiat primele doua runde de evaluare, axate pe autoritatile responsabile de prevenirea, investigarea, urmarirea penala si judecarea infractiunilor de coruptie si administratia publica.



Citeşte mai multe despre:    GRECO    Grupul Statelor impotriva Coruptiei

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Alte titluri

La sediul Ministerului Justitiei, a avut loc o noua reuniune a Consiliului de Management Strategic
17 Sep 2019 | 476

Ministerul Justitiei a publicat Rapoartele GRECO
09 Jul 2019 | 156

Tribunalul Bucuresti anunta protest: toate dosarele care au termen in intervalul 28 februarie - 7 martie, cu exceptia urgentelor, vor fi amanate
28 Feb 2019 | 806

Oana Schmidt-Haineala a fost numita in functia de membru al Plenului ONPCSB
04 Jan 2017 | 676

Procurorii DNA au dispus retinerea prim-procurorului Parchetului de pe langa Judecatoria Beius
17 Dec 2015 | 1323



Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Actiune. Restituirea imobilelor cultelor religioase. Caracterizare. Temei de drept.
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia civila si de proprietate intelectuala, decizia nr. 2096 din 16 martie 2005.

Actiune. Restituirea imobilelor cultelor religioase. Caracterizare. Temei de drept.
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia civila si de proprietate intelectuala, decizia nr. 2096 din 16 martie 2005.

Actiune. Restituirea imobilelor cultelor religioase. Caracterizare. Temei de drept.
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia civila si de proprietate intelectuala, decizia nr. 2096 din 16 martie 2005.