Potrivit unui comunicat al Tribunalului Bucuresti, judecatorii solicita: abrogarea OUG 7; Avocatul Poporului sa sesizeze Curtea Constitutionala in legatura neconstitutionalitatea a patru ordonante de urgenta (OUG 77/2018, OUG 90/2018, OUG 92/2018 si OUG 7/2019); redobandirea imediata de catre CSM a caracterului veritabil de organism colegial si sistarea emiterii unor comunicate de presa de catre presedintele Consiliului; incetarea atacurilor factorilor politici la adresa statului de drept si a magistratilor; simplificarea evaluarii activitatii membrilor CSM si a procedurii de revocare a acestora; suspendarea activitatii Sectiei de investigare a infractiunilor din justitie pana la pronuntarea Curtii de Justitie a Uniunii Europene asupra masurilor provizorii solicitate in dosarul C-127/19.
Judecatorii de la Tribunalul Bucuresti au adoptata o declaratie de principiu in legatura cu situatia cu care se confrunta in ultima perioada sistemul judiciar, aceasta declaratie urmand a fi publicata la usile salilor de judecata si pe site-ul instantei.
In plus, s-a hotarat sesizarea Consiliului Superior al Magistraturii cu privire la necesitatea adoptarii unor masuri urgente pentru punerea in aplicare a dispozitiilor legale referitoare la asigurarea profesionala obligatorie a judecatorilor si procurorilor, precum si sesizarea CSM si a Ministerului Justitiei cu privire la necesitatea alocarii unor resurse materiale si umane adecvate desfasurarii in conditii optime a activitatii judiciare la Tribunalul Bucuresti.
"Judecatorii Tribunalului Bucuresti arata ca justitia ca serviciu public nu poate functiona fara alocarea unui buget corespunzator menit sa asigure justitiabililor conditii decente pentru derularea procedurilor judiciare. Magistratii Tribunalului Bucuresti solicita Ministrului Justitiei prezentarea unui raspuns asumat si detaliat, pana la data de 01.06.2019, data fiind calitatea sa de autoritate cu initiativa legislativa si ordonator principal de credite", declara Tribunalul Bucuresti.
Magistratii solicita si abrogarea OUG 7/2019, cu exceptia reglementarii privind accesul si promovarea in profesie.
Declaratia de principiu contine urmatoarele prevederi:
* "Ratificarea urgenta a Protocolului nr. 16 la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, al carui text a fost adoptat de Comitetul Ministrilor la data de 10 iulie 2013 si care a fost deschis spre semnare la 2 octombrie 2013, la Strasbourg. Protocolul nr. 16 prevede posibilitatea pentru cele mai inalte jurisdictii ale partilor contractante de a solicita un aviz consultativ Curtii Europene a Drepturilor Omului, atunci cand apreciaza ca o anumita cauza aflata pe rolul lor ridica o problema grava privind interpretarea sau aplicarea Conventiei sau a protocoalelor sale;
* Luarea de masuri pozitive de natura legislativa sau administrativa in scopul suspendarii imediate a punerii in aplicare a dispozitiilor din legile justitiei si ordonantele de urgenta subsecvente criticate de Comisia Europeana, Comisia de la Venetia si GRECO, revizuirea acestor acte normative, dupa o reala consultare a sistemului judiciar, tinand seama de aspectele invederate de entitatile mentionate;
* Adoptarea de masuri de natura celor mentionate anterior in scopul suspendarii activitatii Sectiei de investigare a infractiunilor din justitie pana la pronuntarea Presedintelui Curtii de Justitie a Uniunii Europene asupra masurilor provizorii solicitate in cauza C-127/19, Asociatia Forumul Judecatorilor din Romania si Asociatia Miscarea pentru Apararea Statutului Procurorilor si revenirea provizorie la competenta partajata a structurilor de parchet in functie de obiectul infractiunilor (DNA in ceea ce priveste coruptia, DIICOT in ceea ce priveste crima organizata, parchetele nespecializate in ceea ce priveste infractiunile de drept comun etc.), astfel incat sa se respecte sistemul limitarilor si al echilibrelor ("checks and balances"), specific oricarui stat democratic;
* Initierea procedurilor legislative de catre titularii in drept, in vederea modificarii Legii nr. 90/2001 pentru conditionarea expresa si imperativa a dreptului Guvernului de a legifera prin ordonante de urgenta in domeniul legilor justitiei si al tuturor legilor organice privind sistemul judiciar, dupa obtinerea avizului conform din partea Consiliului Superior al Magistraturii sau dupa acordarea unui termen rezonabil in vederea emiterii acestuia;
* Efectuarea tuturor demersurilor legale de catre institutia Avocatului Poporului in scopul sesizarii Curtii Constitutionale cu privire la dispozitiile OUG 77/2018, OUG 90/2018, OUG 92/2018 si OUG 7/2019, rolul sau trebuind sa fie extrem de activ in apararea statului de drept, deci si a angajamentelor internationale luate in acest sens de Statul roman, asa cum a invederat Comisia de la Venetia;
* Respectarea competentelor si a rolului fiecarei Sectii a Consiliului Superior al Magistraturii si implicarea Plenului in toate deciziile ce privesc intregul sistem judiciar, conform Constitutiei, redobandirea imediata de Consiliul Superior al Magistraturii a caracterului veritabil de organism colegial si sistarea emiterii unor comunicate de presa de catre presedintele CSM sau de catre grupuri de membri, de natura a facilita preluarea mesajului de o parte a mass-media ca provenind de la institutia insasi;
* Incetarea imediata a atacurilor factorilor politici sau asociati la adresa statului de drept si a statutului judecatorilor si procurorilor din Romania, incetarea actiunilor care intimideaza judecatorii si procurorii si afecteaza independenta justitiei;
* Indeplinirea cu celeritate de catre Consiliul Superior al Magistraturii a atributiei de a adopta masuri imediate pentru a furniza un sprijin adecvat tuturor magistratilor;
* Implementarea unor criterii de evaluare anuala, de corpul magistratilor, a activitatii curente desfasurate de catre membrii Consiliului Superior al Magistraturii, precum si revizuirea procedurii de revocare a acestora, prin simplificarea acesteia si eliminarea competentelor Inspectiei Judiciare in procedura de revocare".
Calendarul protestelor salariatilor din penitenciare 26 Sep 2016 | 1630
Sindicatul I.N.F.L.P.R. "RADIATIA" organizeaza un miting de protest in data de 17 martie 2013 13 Mar 2015 | 2537
Medicii vor declansa o greva generala in luna noiembrie 06 Sep 2013 | 1564
Cinci avocati au dobandit statut de Avocat Senior si Managing Associate in cadrul Tuca Zbarcea & Asociatii 21 Jan 2013 | 2291
Sinteza a cauzelor finalizate de procurorii DNA in luna iulie 2012, altele decat cele deja mediatizate 10 Aug 2012 | 2082
Deciziile de stabilire a drepturilor salariale nu reprezinta acte administrative in sensul Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ Sursa:
Incapacitatea CEDO de a iesi din propria paradigma Sursa: EuroAvocatura.ro
Procedeul care, prin utilizarea prelevarii de celule stem dintr-un embrion uman in stadiul de blastocist, conduce la distrugerea acelui embrion trebuie exclus de la brevetare Sursa: EuroAvocatura.ro
Bunurile. Conflicte de legi. Dispozitii generale (Art. 2.613 - 2.616 - Noul Cod Civil) Sursa: EuroAvocatura.ro
Decizia CCR nr. 553/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publica Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala, Decizia nr. 553/2018, pronunta la data de 18 septembrie 2018
Ocuparea abuziva a unei portiuni de teren si edificarea unor lucrari de interes local. Fapt ilicit cauzator de prejudicii Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 461 din 12 februarie 2014
Imobil trecut in proprietatea statului fara titlu valabil, in baza Decretului nr. 92/1950 Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE, Sectia civila si de proprietate intelectuala, decizia nr. 2725 din 27 martie 2007