din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4243 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Ce date vor fi obligate bancile sa afiseze la bancomate incepand cu 1 iunie 2015?

Ce date vor fi obligate bancile sa afiseze la bancomate incepand cu 1 iunie 2015?

  Publicat: 03 Mar 2015       2983 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
In Monitorul Oficial a fost publicat Ordinul ANPC nr. 505/2014 privind unele masuri de informare a consumatorilor de catre prestatorii de servicii de plata care desfasoara operatiuni de plata prin intermediul ATM-urilor.

1. Datoria persoanei creditate.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Categorie de operatiuni intalnita in clasa 1 de conturi si care se refera la operatiunile de casa, operatiunile care se realizeaza in relatie cu BNR;
1. Datoria persoanei creditate.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
1. Datoria persoanei creditate.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
1. Datoria persoanei creditate.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Este puterea materiala pe care o exercita o persoana asupra bunului dandu-i posibilitatea de a se comporta ca si cum ar fi adevaratul proprietar al bunului.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel

Institutiile de plata care presteaza servicii de acceptare la plata prin intermediul cardurilor de debit si al cardurilor de credit emise in Romania, la terminalele ATM aflate pe teritoriul Romaniei, au obligatia de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, tarifelor, spezelor si oricaror altor tipuri de costuri pe care trebuie sa le suporte consumatorul in legatura cu operatiunile derulate la ATM, in ordinea efectuarii acestora.


Pe ecranul video al terminalelor ATM vor fi inscrise toate informatiile legate de costurile fiecarei operatiuni efectuate de: eliberare de numerar, transfer intre conturi, plata facturi sau oricare alt serviciu solicitat in mod expres de consumator prin intermediul ATM, inainte de momentul efectuarii acestuia. Consumatorul va avea posibilitatea, daca tranzactia nu ii este oferita in mod gratuit, sa renunte la efectuarea acesteia, prin apasarea unui buton de anulare a respectivei operatiuni .


Informatiile prevazute mai sus trebuie indicate in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, usor de citit.


Inaltimea literelor si a cifrelor pentru afisarea informatiilor specifice privind costurile operatiunii trebuie sa fie egala cu a celorlalte caractere, aflate pe ecran.


Pentru cardurile de debit sau de credit emise de prestatorii de servicii care le accepta la plata la ATM proprii, costurile operatiunilor se vor afisa in procent pentru fiecare operatiune de plata si, dupa caz, se va afisa si suma minima de plata .


Pentru cardurile de debit sau de credit emise de alti prestatori de servicii de plata decat cei carora le apartin ATM-urile, se va afisa urmatoarea avertizare: "Atentie! - Tranzactia dumneavoastra va fi comisionata conform conditiilor din contractul incheiat cu emitentul cardului".


Operatorii economici prestatori de servicii financiare de plata prin intermediul cardurilor de debit si al cardurilor de credit la terminalele ATM au obligatia, in cazul blocarii/retinerii cardului de debit/credit la terminalul ATM propriu, sa informeze consumatorii, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului, cu privire la urmatoarele:


a) modalitatea in care consumatorul poate reintra in posesia cardului blocat/retinut, precum si pasii pe care trebuie sa ii urmeze;


b) indicarea numarului de telefon pe care consumatorul trebuie sa il apeleze in cazul in care cardul a fost blocat/retinut, precum si intervalul orar in care consumatorul poate efectua acest apel.



Citeşte mai multe despre:    Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor    ATM    Card    Bancomat

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Consiliul Concurentei a lansat "Monitorul Preturilor Produselor Alimentare"
15 Oct 2019 | 1084

Consiliul Concurentei lanseaza "Monitorul Preturilor Carburantilor"
01 Jul 2019 | 770

ANPC a aplicat amenzi de peste 1,2 milioane de lei vanzatorilor de incaltaminte. Sfaturi pentru consumatori!
12 May 2019 | 869

ANPC a amendat cu 70.000 de lei un operator de telefonie mobila, pentru utilizarea unei practici comerciale incorecte fata de consumatori
26 Apr 2019 | 746

Guvernul face modificari privind autoritatile competente responsabile cu aplicarea legislatiei din domeniul protectiei consumatorilor
11 Apr 2019 | 571

Monitorul Oficial din data de 19 iunie 2017
19 Jun 2017 | 1747



Articole Juridice

Constitutionalitatea dispozitiilor privind salarizarea la acelasi nivel pentru activitate desfasurata in aceleasi conditii a personalului platit din fonduri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

ICCJ. Contestatie decizie incetare contract individual de munca. Insolventa. Suspendare de drept
Sursa: Avocat Lacatus Igor

Un stat membru poate limita comisioanele bancare percepute de creditor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Principiul californian � un criteriu strategic de reducere a conflictelor legate de divort
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 141/2019
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Odata dovedita fapta ilicita si vinovatia, rezultatul daunator si legatura de cauzalitate se prezuma. Raspundere disciplinara
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 1399/2017, in sedinta publica din 6 martie 2017

RIL admis. Competenta de solutionare a litigiilor promovate de ANCP sau/si alte institutii publice impotriva bancilor comerciale/profesionistilor apartine sectiilor sau completelor specializate civile ale Tribunalului
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie