Institutiile de plata care presteaza servicii de acceptare la plata prin intermediul cardurilor de debit si al cardurilor de credit emise in Romania, la terminalele ATM aflate pe teritoriul Romaniei, au obligatia de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, tarifelor, spezelor si oricaror altor tipuri de costuri pe care trebuie sa le suporte consumatorul in legatura cu operatiunile derulate la ATM, in ordinea efectuarii acestora.
Pe ecranul video al terminalelor ATM vor fi inscrise toate informatiile legate de costurile fiecarei operatiuni efectuate de: eliberare de numerar, transfer intre conturi, plata facturi sau oricare alt serviciu solicitat in mod expres de consumator prin intermediul ATM, inainte de momentul efectuarii acestuia. Consumatorul va avea posibilitatea, daca tranzactia nu ii este oferita in mod gratuit, sa renunte la efectuarea acesteia, prin apasarea unui buton de anulare a respectivei operatiuni .
Informatiile prevazute mai sus trebuie indicate in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, usor de citit.
Inaltimea literelor si a cifrelor pentru afisarea informatiilor specifice privind costurile operatiunii trebuie sa fie egala cu a celorlalte caractere, aflate pe ecran.
Pentru cardurile de debit sau de credit emise de prestatorii de servicii care le accepta la plata la ATM proprii, costurile operatiunilor se vor afisa in procent pentru fiecare operatiune de plata si, dupa caz, se va afisa si suma minima de plata .
Pentru cardurile de debit sau de credit emise de alti prestatori de servicii de plata decat cei carora le apartin ATM-urile, se va afisa urmatoarea avertizare: "Atentie! - Tranzactia dumneavoastra va fi comisionata conform conditiilor din contractul incheiat cu emitentul cardului".
Operatorii economici prestatori de servicii financiare de plata prin intermediul cardurilor de debit si al cardurilor de credit la terminalele ATM au obligatia, in cazul blocarii/retinerii cardului de debit/credit la terminalul ATM propriu, sa informeze consumatorii, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului, cu privire la urmatoarele:
a) modalitatea in care consumatorul poate reintra in posesia cardului blocat/retinut, precum si pasii pe care trebuie sa ii urmeze;
b) indicarea numarului de telefon pe care consumatorul trebuie sa il apeleze in cazul in care cardul a fost blocat/retinut, precum si intervalul orar in care consumatorul poate efectua acest apel.
Consiliul Concurentei a lansat "Monitorul Preturilor Produselor Alimentare" 15 Oct 2019 | 1022
Consiliul Concurentei lanseaza "Monitorul Preturilor Carburantilor" 01 Jul 2019 | 716
ANPC a aplicat amenzi de peste 1,2 milioane de lei vanzatorilor de incaltaminte. Sfaturi pentru consumatori! 12 May 2019 | 801
ANPC a amendat cu 70.000 de lei un operator de telefonie mobila, pentru utilizarea unei practici comerciale incorecte fata de consumatori 26 Apr 2019 | 686
Guvernul face modificari privind autoritatile competente responsabile cu aplicarea legislatiei din domeniul protectiei consumatorilor 11 Apr 2019 | 533
Monitorul Oficial din data de 19 iunie 2017 19 Jun 2017 | 1681
Constitutionalitatea dispozitiilor privind salarizarea la acelasi nivel pentru activitate desfasurata in aceleasi conditii a personalului platit din fonduri publice Sursa: Irina Maria Diculescu
ICCJ. Contestatie decizie incetare contract individual de munca. Insolventa. Suspendare de drept Sursa: Avocat Lacatus Igor
Un stat membru poate limita comisioanele bancare percepute de creditor Sursa: EuroAvocatura.ro
Principiul californian – un criteriu strategic de reducere a conflictelor legate de divort Sursa: EuroAvocatura.ro
Decizia C.C.R. nr. 141/2019 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Odata dovedita fapta ilicita si vinovatia, rezultatul daunator si legatura de cauzalitate se prezuma. Raspundere disciplinara Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 1399/2017, in sedinta publica din 6 martie 2017
RIL admis. Competenta de solutionare a litigiilor promovate de ANCP sau/si alte institutii publice impotriva bancilor comerciale/profesionistilor apartine sectiilor sau completelor specializate civile ale Tribunalului Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie