din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3681 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » ANPC a aplicat amenzi de peste 1,2 milioane de lei vanzatorilor de incaltaminte. Sfaturi pentru consumatori!

ANPC a aplicat amenzi de peste 1,2 milioane de lei vanzatorilor de incaltaminte. Sfaturi pentru consumatori!

  Publicat: 12 May 2019       869 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a desfasurat, in perioada 01.04-12.04.2019, o actiune de verificare a respectarii prevederilor legale la comercializarea articolelor de incaltaminte.

Mntiunile, indicatiile, marcile sau denumirile comerciale,
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Document care justifica primirea unei sume de bani. Constituie un act justificativ de inregistrare a sumelor incasate in registrul de casa si in contabilitate.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Au fost verificati898 operatori economici, din care569, reprezentand63,36%,au inregistratabateride la prevederile legale. Valoarea produselor controlate a fost de21.455.639 lei, din care produsele cu abateri au insumat valoarea de1.325.484 lei.

Pentru abaterile constatate, operatorilor economici li s-au aplicat630 de sanctiuni, din care280 avertismentesi350 amenzi contraventionale,in valoare totala de1.217.200lei.


S-au dispus325 masuri de oprire temporara de la comercializare, pentru nerespectarea cerintelor de informare a consumatorilor, prin marcarea/etichetarea articolelor de incataminte.

Deficientele constatate s-au referit la:


  • Etichetare(etichetele cuprind informatii referitoare la cele trei parti componente ale articolelor de incaltaminte precum si compozitia materialelor utilizate la producerea principalelor componente ale articolelor de incaltaminte stabilite prin HG 26/2002 (r1), modificata prin HG nr. 670/2013:


1)existentapictogramelorcare reprezintacele 3parti componente ale incaltamintei, respectiv:fata; captuseala si acoperis de brant; talpa exterioara,
2)existentapictogramelorcorespunzatoarematerialelor utilizate la producerea articolelor de incaltaminte, si anume:piei cu fata naturala, piei cu fata corectata, materiale textilesialte materiale,
S-au constatat abateri privind informarea/etichetarea prin pictogramele corespunzatoare celor 3 parti componente ale incaltamintei si materialelor utilizate la producerea articolelor de incaltamintela 355 de operatori economici, din judetele Alba, Arad, Arges, Bacau, Bihor, Bistrita-Nasaud, Botosani, Caras-Severin, Calarasi, Cluj, Constanta, Covasna, Dambovita, Galati, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomita, Iasi, Ilfov, Maramures, Mehedinti, Mures, Neamt, Olt, Prahova, Satu Mare, Salaj, Teleorman, Timis, Tulcea, Vaslui, Valcea si mun. Bucuresti, reprezentand39,5%din totalul controlat.


  • Modul de etichetare a articolelor de incaltaminte


1) trebuie sa furnizeze informatii privind materialul clasificat,
2) se face pe cel putin unul dintre articolele de incaltaminte al fiecarei perechi si se realizeaza prin imprimare, lipire, stantare sau atasarea unei etichete;
3) trebuie sa fie vizibila, bine aplicata si accesibila si sa nu induca in eroare consumatorul, iar pictogramele trebuie sa fie suficient de mari, pentru ca informatiile continute de acestea sa fie usor de inteles)
S-au constatatabateri privind modul de etichetarea articolelor de incaltamintela 36 de operatori economici, din judetele Arad, Brasov, Braila, Buzau, Covasna, Galati, Mures, Sibiu, Suceava, Vrancea si mun. Bucuresti, reprezentand4%din totalul controlat.


  • Respectarea prevederilor legale in cazul promotiilor(comparatiile care se refera la o oferta speciala trebuie sa indice, in mod clar si neechivoc: data la care inceteaza oferta sau, daca este cazul, faptul ca oferta speciala se refera la stocul de bunuri disponibil; data de incepere a perioadei in care se aplica pretul special sau alte conditii specifice, daca oferta speciala nu a inceput inca)


S-au constatatabateri privind desfasurarea promotiilorla26operatori economici, din judetele Arad, Bacau, Bihor, Brasov, Cluj, Galati, Gorj, Harghita, Hunedoara, Iasi, Mehedinti, Sibiu, Timis, Tulcea si Vaslui, reprezentand aproximativ3%din totalul controlat.


  • Alte abateri(practici comerciale incorecte, legalitatea functionarii; afisarea in mod vizibil a denumirii unitatii, a codului unic de inregistrare la registrul comertului, din care sa rezulte obiectul/obiectele de activitate al/ale societatii pentru care este autorizata sa functioneze, precum si afisarea si respectarea orarului de functionare; afisarea preturilor si tarifelor, in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, usor de citit, conform OG 21/1992 (r2), afisarea telefonului consumatorului)


S-au constatatalte abaterila222operatori economici, din toate judetele, cu exceptia judetelor Arges, Calarasi, Dambovita, Ialomita si Ilfov, reprezentand circa25%din totalul operatorilor controlati.

Sfaturi pentru consumatorii care achizitioneaza articole de incaltaminte:


  • sa achizitioneze articole de incaltaminte numai din magazine si/sau raioane specializate, unde se elibereaza documente de cumparare (factura, bon fiscal, chitanta fiscala), de care vor avea nevoie in caz de reclamatie;

  • sa acorde o atentie deosebita la achizitionarea unor articole de incaltaminte de sport care poarta numele unor marci consacrate sau ``asemanatoare`` cu cele consacrate, dar al caror pret este exagerat de mic in raport cu pretul real al unor astfel de produse, existand riscul ca acestea sa fie contrafacute;

  • sa examineze cu atentie incaltamintea si sa probeze ambele articole de incaltaminte ale perechii alese, inainte de a lua decizia de cumparare;

  • sa stie ca incaltamintea trebuie sa fie etichetata prin pictograme corespunzatoare celor 3 parti componente ale incaltamintei (fata; captuseala si acoperis de brant; talpa exterioara) si materialelor utilizate la producerea articolelor de incaltaminte, si anume: piele cu fata naturala, piele cu fata corectata, materiale textile si alte materiale; etichetarea se face pe cel putin unul dintre articolele de incaltaminte al fiecarei perechi si se realizeaza prin imprimare, lipire, stantare sau atasarea unei etichete; etichetarea trebuie sa fie vizibila, bine aplicata si accesibila, iar pictogramele trebuie sa fie suficient de mari pentru ca informatiile continute de acestea sa fie usor de inteles;

  • sa citeasca si sa respecte instructiunile de intretinere (forma de prezentare uzuala a acestor instructiuni este un prospect introdus in ambalajul de comercializare);

  • orice reclamatie trebuie semnalata mai intai vanzatorului/magazinului de la care a fost cumparata incaltamintea si in caz de nerezolvare, structurii teritoriale a ANPC.



Citeşte mai multe despre:    ANPC    Legea 363/2007    Etichete    Etichete incaltaminte    Informarea consumatorilor    HG 670/2013

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Consiliul Concurentei a lansat "Monitorul Preturilor Produselor Alimentare"
15 Oct 2019 | 1084

Consiliul Concurentei lanseaza "Monitorul Preturilor Carburantilor"
01 Jul 2019 | 772

A fost initiat un proiect de lege privind eliminarea standardelor duble la produsele de import
22 May 2019 | 753

ANPC a amendat cu 70.000 de lei un operator de telefonie mobila, pentru utilizarea unei practici comerciale incorecte fata de consumatori
26 Apr 2019 | 747

Procedura inregistrarii la ANPC a dezvoltatorilor imobiliari
26 Jan 2017 | 2704



Articole Juridice

Un stat membru poate limita comisioanele bancare percepute de creditor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Statele membre ale UE nu pot interzice comercializarea lentilelor de contact prin internet
Sursa: EuroAvocatura.ro

Alinierea contractelor de credit la prevederile OUG 50/2010 - intrebari si raspunsuri
Sursa: EuroAvocatura.ro

Modificarile aduse de OUG 50/2010 in raporturile client-banca
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Desfacerea contractului de munca, la expirarea termenului de preaviz. Motive ce nu tin de persoana salariatului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 3074 din 08.06.2016

Decizia CCR 62/2017. Neconstitutionalitatea dispozitiilor Legii pentru completarea OUG nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori. Situatia creditelor in franci elvetiei
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala

Caracterul abuziv al sintagmei "dobanda de referinta variabila care se afiseaza la sediile bancii". Contract de credit
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 310 din 11 februarie 2016

RIL admis. Competenta de solutionare a litigiilor promovate de ANCP sau/si alte institutii publice impotriva bancilor comerciale/profesionistilor apartine sectiilor sau completelor specializate civile ale Tribunalului
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie