Presedintele Romaniei, domnul Klaus Iohannis, a trimis Parlamentului marti, 8 decembrie a.c., spre reexaminare, Legea pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat si pentru completarea art. 44 din Legea nr.204/2006 privind pensiile facultative.
Va prezentam textul integral al cererii:
Domnului Calin Popescu Tariceanu Presedintele Senatului
In temeiul articolului 77 alineatul (2) din Constitutia Romaniei, republicata, formulez urmatoarea Cerere de Reexaminare asupra Legii pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat si pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative privind pensiile facultative are ca obiect de reglementare modificarea dispozitiilor referitoare la contractul de societate aplicabil in materie.
Astfel, prin derogare de la prevederile Codului civil, se instituie posibilitatea adoptarii hotararilor privind modificarea contractului de societate cu acordul majoritatii participantilor, daca prin contract nu se stabileste altfel.
Totodata, se prevede ca Autoritatea de Supraveghere Financiara poate emite norme cu privire la procedura de modificare a contractului de societate . Cu privire la procedura de modificare a contractului de societate, consideram ca solutia legislativa propusa pentru modificarea art. 10 alin. (3) din Legea nr. 411/2004, respectiv pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 este de natura sa genereze incertitudine juridica si lipsa de previzibilitate in aplicarea normei juridice.
In acest sens, apreciem ca se poate realiza modificarea contractului de societate si printr-o alta procedura decat cea a acordului din partea majoritatii partilor in contractul de societate, daca exista o clauza contractuala ce deroga de la norma instituita, ea insasi derogatorie de la dreptul comun, ceea ce poate insemna ca modificarea contractului de societate ar putea fi realizata si cu acordul a mai putin de majoritate din participanti .
Asadar, chiar daca in aparenta modificarea propusa ar putea fi justificata de ratiuni de ordin practic, in realitate aceasta solutie legislativa ar putea afecta interesele participantilor la contractul de societate si ar putea conduce la abuzuri in aplicare. Referitor la solutia propusa la art. 10 alin. (4) din Legea nr. 411/2004, respectiv la art. 44 alin. (23) din Legea nr. 204/2006, in sensul ca Autoritatea de Supraveghere Financiara poate emite norme cu privire la procedura de modificare a contractului de societate, consideram ca sunt necesare clarificari suplimentare in continutul normei, intrucat, in forma actuala, aceasta poate genera imprevizibilitate in aplicare, ca urmare a faptului ca Autoritatea de Supraveghere Financiara ar putea interpreta ca are competenta sa modifice, prin norme proprii, inclusiv regula majoritatii pentru adoptarea hotararilor privind modificarea contractului de societate .
Astfel, pe langa faptul ca ar fi afectat si principiul ierarhiei actelor normative, prevazut de art. 1 alin. (5) din Constitutie, aceasta norma instituie si un drept de reglementare excesiv pentru Autoritatea de Supraveghere Financiara. Fata de argumentele expuse mai sus si avand in vedere competenta legislativa exclusiva a Parlamentului, va solicitam reexaminarea Legii pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat si pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative.
PRESEDINTELE ROMANIEI KLAUS - WERNER IOHANNIS
SRJ MediaSind: TVR impune o procedura ilegala si imorala pentru a concedia angajatii incomozi 11 Mar 2020 | 514
CCR: decontarea cheltuielilor de transport pentru elevi "pe baza de abonament" - neconstitutionala 19 Oct 2019 | 481
CCR: dispozitiile art. 62 alin. (1) si (3) din Legea notarilor publici (in forma anterioara) sunt neconstitutionale 09 Oct 2019 | 822
CCR: reluarea cauzei din faza judecatii in prima instanta ca urmare a redeschiderii procesului penal pentru persoanele condamnate judecate in lipsa - neconstitutionala 09 Oct 2019 | 488
CCR: Excluderea barbatului condamnat care are copil mai mic de un an de la posibilitatea amanarii pedepsei inchisorii/detentiunii pe viata este neconstitutionala 25 Sep 2019 | 427
CCR: Refuzul Presedintelui de a numi ministri interimari la propunerea primului-ministru este neconstitutional 18 Sep 2019 | 618
Particularitati privind procedura concilierii in litigiile de munca Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Actiunea in revendicare. Caracteristici si efecte Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Incidenta Deciziei CCR nr. 279/2015 asupra contractelor de munca suspendate la data pronuntarii. Neretroactivitate si neconstitutionalitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Cerere in despagubiri pentru paguba suferita printr-un act administrativ-fiscal nelegal. Conditiile antrenarii raspunderii patrimoniale a autoritatii publice emitente Pronuntaţă de: I.C.C.J - Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 1160 din 26 februarie 2020
Cerere privind constatarea ca durata contractului de munca incheiat intre parti este de 8 h/zi. Reconstituirea vechimii in munca. Plata drepturilor salariale cuvenite si neachitate Pronuntaţă de: Curtea de Apel CONSTANTA - DECIZIA CIVILa NR. 342 din 05 noiembrie 2019
Carantina nelegala. Ordonanta presedintiala privind incetarea de indata a masurii carantinarii institutionalizate Pronuntaţă de: Judecatoria BAIA MARE - SENTINTA CIVILA NR. 3787- Sedinta publica din 18 iunie 2020
Actiune in anularea inregistrarii. Invocarea incalcarii dreptului la imagine al persoanei juridice Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 1109 din 4 iunie 2019