Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » A fost formulata cererea de reexaminare asupra Legii privind fondurile de pensii administrate privat

A fost formulata cererea de reexaminare asupra Legii privind fondurile de pensii administrate privat

  Publicat: 09 Dec 2015       894 citiri       Sursa: euroavocatura.ro  


1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Cerere de reexaminare asupra Legii pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 411/2004
privind fondurile de pensii administrate privat si pentru completarea art. 44 din Legea nr.
204/2006 privind pensiile facultative.

In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Intreprindere comuna. Asociatie de intreprinderi sau de persoane fizice, constituita pentru a realiza un anumit proiect de afacere. Conform regulilor de concurenta comunitare, „intreprinderile comune” sunt intreprinderi controlate in comun de catre cel putin alte doua intreprinderi.
Stipulatie sau prevedere din cuprinsul unui contract.
Persoane care iau parte la savarsirea unei infractiuni ,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Intreprindere comuna. Asociatie de intreprinderi sau de persoane fizice, constituita pentru a realiza un anumit proiect de afacere. Conform regulilor de concurenta comunitare, „intreprinderile comune” sunt intreprinderi controlate in comun de catre cel putin alte doua intreprinderi.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.

Presedintele Romaniei, domnul Klaus Iohannis, a trimis Parlamentului marti, 8 decembrie a.c., spre reexaminare, Legea pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat si pentru completarea art. 44 din Legea nr.204/2006 privind pensiile facultative.


Va prezentam textul integral al cererii:


Domnului Calin Popescu Tariceanu Presedintele Senatului


In temeiul articolului 77 alineatul (2) din Constitutia Romaniei, republicata, formulez urmatoarea Cerere de Reexaminare asupra Legii pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat si pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative privind pensiile facultative are ca obiect de reglementare modificarea dispozitiilor referitoare la contractul de societate aplicabil in materie.


Astfel, prin derogare de la prevederile Codului civil, se instituie posibilitatea adoptarii hotararilor privind modificarea contractului de societate cu acordul majoritatii participantilor, daca prin contract nu se stabileste altfel.


Totodata, se prevede ca Autoritatea de Supraveghere Financiara poate emite norme cu privire la procedura de modificare a contractului de societate . Cu privire la procedura de modificare a contractului de societate, consideram ca solutia legislativa propusa pentru modificarea art. 10 alin. (3) din Legea nr. 411/2004, respectiv pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 este de natura sa genereze incertitudine juridica si lipsa de previzibilitate in aplicarea normei juridice.


In acest sens, apreciem ca se poate realiza modificarea contractului de societate si printr-o alta procedura decat cea a acordului din partea majoritatii partilor in contractul de societate, daca exista o clauza contractuala ce deroga de la norma instituita, ea insasi derogatorie de la dreptul comun, ceea ce poate insemna ca modificarea contractului de societate ar putea fi realizata si cu acordul a mai putin de majoritate din participanti .


Asadar, chiar daca in aparenta modificarea propusa ar putea fi justificata de ratiuni de ordin practic, in realitate aceasta solutie legislativa ar putea afecta interesele participantilor la contractul de societate si ar putea conduce la abuzuri in aplicare. Referitor la solutia propusa la art. 10 alin. (4) din Legea nr. 411/2004, respectiv la art. 44 alin. (23) din Legea nr. 204/2006, in sensul ca Autoritatea de Supraveghere Financiara poate emite norme cu privire la procedura de modificare a contractului de societate, consideram ca sunt necesare clarificari suplimentare in continutul normei, intrucat, in forma actuala, aceasta poate genera imprevizibilitate in aplicare, ca urmare a faptului ca Autoritatea de Supraveghere Financiara ar putea interpreta ca are competenta sa modifice, prin norme proprii, inclusiv regula majoritatii pentru adoptarea hotararilor privind modificarea contractului de societate .


Astfel, pe langa faptul ca ar fi afectat si principiul ierarhiei actelor normative, prevazut de art. 1 alin. (5) din Constitutie, aceasta norma instituie si un drept de reglementare excesiv pentru Autoritatea de Supraveghere Financiara. Fata de argumentele expuse mai sus si avand in vedere competenta legislativa exclusiva a Parlamentului, va solicitam reexaminarea Legii pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat si pentru completarea art. 44 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative.


PRESEDINTELE ROMANIEI KLAUS - WERNER IOHANNIS



Citeşte mai multe despre:    Constitutia Romaniei    Legea nr. 411/2004    Legea nr. 204/2006    Codul civil    Presedintele Romaniei    ASF    pensii facultative

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

SRJ MediaSind: TVR impune o procedura ilegala si imorala pentru a concedia angajatii incomozi
11 Mar 2020 | 514

CCR: decontarea cheltuielilor de transport pentru elevi "pe baza de abonament" - neconstitutionala
19 Oct 2019 | 481

CCR: dispozitiile art. 62 alin. (1) si (3) din Legea notarilor publici (in forma anterioara) sunt neconstitutionale
09 Oct 2019 | 822

CCR: reluarea cauzei din faza judecatii in prima instanta ca urmare a redeschiderii procesului penal pentru persoanele condamnate judecate in lipsa - neconstitutionala
09 Oct 2019 | 488

CCR: Excluderea barbatului condamnat care are copil mai mic de un an de la posibilitatea amanarii pedepsei inchisorii/detentiunii pe viata este neconstitutionala
25 Sep 2019 | 427

CCR: Refuzul Presedintelui de a numi ministri interimari la propunerea primului-ministru este neconstitutional
18 Sep 2019 | 618



Articole Juridice

Particularitati privind procedura concilierii in litigiile de munca
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Actiunea in revendicare. Caracteristici si efecte
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Incidenta Deciziei CCR nr. 279/2015 asupra contractelor de munca suspendate la data pronuntarii. Neretroactivitate si neconstitutionalitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Cerere in despagubiri pentru paguba suferita printr-un act administrativ-fiscal nelegal. Conditiile antrenarii raspunderii patrimoniale a autoritatii publice emitente
Pronuntaţă de: I.C.C.J - Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 1160 din 26 februarie 2020

Cerere privind constatarea ca durata contractului de munca incheiat intre parti este de 8 h/zi. Reconstituirea vechimii in munca. Plata drepturilor salariale cuvenite si neachitate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel CONSTANTA - DECIZIA CIVILa NR. 342 din 05 noiembrie 2019

Carantina nelegala. Ordonanta presedintiala privind incetarea de indata a masurii carantinarii institutionalizate
Pronuntaţă de: Judecatoria BAIA MARE - SENTINTA CIVILA NR. 3787- Sedinta publica din 18 iunie 2020

Actiune in anularea inregistrarii. Invocarea incalcarii dreptului la imagine al persoanei juridice
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 1109 din 4 iunie 2019