Adoptarea prezentei directive face necesara adaptarea anumitor acte legislative ale Uniunii in materie de protectie a consumatorilor. In special, ar trebui sa se clarifice faptul ca Regulamentul (CE) nr.2006/2004 al Parlamentului European si al Consiliului(10)se aplica incalcarilor prezentei directive. De asemenea, tinand cont de faptul ca Directiva 2011/83/UE a Parlamentului European si a Consiliului(11)nu se aplica, in forma sa actuala, contractelor reglementate de Directiva 90/314/CEE, este necesar sa se modifice Directiva 2011/83/UE pentru a se asigura faptul ca se aplica in continuare serviciilor de calatorie individuale care fac parte dintr-un serviciu de calatorie asociat, in masura in care respectivele servicii individuale nu sunt excluse, din alte motive, din domeniul de aplicare al Directivei 2011/83/UE, si ca anumite drepturi ale consumatorilor prevazute in respectiva directiva se aplica si in cazul pachetelor.
Obiectivul prezentei directive, si anume de a contribui la functionarea corespunzatoare a pietei interne si la atingerea unui nivel ridicat si cat se poate de uniform de protectie a consumatorilor, nu poate fi realizat in mod satisfacator de catre statele membre, dar, avand in vedere amploarea acestuia, poate fi realizat mai bine la nivelul Uniunii, aceasta poate adopta masuri in conformitate cu principiul subsidiaritatii astfel cum este definit la articolul 5 din Tratatul privind Uniunea Europeana. In conformitate cu principiul proportionalitatii, astfel cum este definit la articolul mentionat, prezenta directiva nu depaseste ceea ce este necesar pentru realizarea obiectivului mentionat.
Prezenta directiva respecta drepturile fundamentale si principiile recunoscute prin Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene. Prezenta directiva respecta in special libertatea de a desfasura o activitate comerciala, prevazuta la articolul 16 din carta, asigurand in acelasi timp un nivel ridicat de protectie a consumatorilor in cadrul Uniunii, in conformitate cu articolul 38 din carta .
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 1107
Mecanismul de decontare de catre angajator a achizitiei de ochelari, in limita a 500 lei de persoana 11 Jun 2024 | 1608
[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 22 Feb 2022 | 1917
Curs de dreptul mediului si o Clinica juridica. Inscrieri pana pe 22 august 10 Aug 2021 | 1464
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1556
Legi promulgate in data de 12 iunie 2020 13 Jun 2020 | 1280
Protectia salariatilor in cazul transferului de intreprindere Sursa: MCP avocati
Perioada de disponibilitate vs. perioada de repaus in activitatea de transport rutier Sursa: MCP avocati
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Imunitatea de jurisdictie a Uniunii Europene. Incheiere contract individual de munca Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 40/A din 07.03.2018 a Curtii de Apel Galati
Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020
Excluderea perioadei de disponibilitate din timpul lucrat. Conditiile restituirii platii nedatorate unor drepturi salariale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Constanta - Decizia civila nr. 153 din data de 17.06.2020