Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Standardele minime de cost pentru serviciile sociale actualizate de Guvernul Romaniei.

Standardele minime de cost pentru serviciile sociale actualizate de Guvernul Romaniei.

  Publicat: 17 Dec 2015       3602 citiri       Sursa: euroavocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Guvernul a aprobat, in sedinta din data de 16.12.2015 actualizarea standardelor minime de cost pentru serviciile sociale oferite de furnizorii publici de servicii sociale.

In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Persoanele, altele decat cele care apartin familiei extinse, care,
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.

Potrivit noilor prevederi, pentru copii aflati la asistenti maternali cu un copil in plasament, standardul minim de cost este 21.456 lei/an, 12.025 lei/an pentru copii aflati la asistenti maternali cu doi copii in plasament si 8.075 lei/an pentru copii aflati la asistenti maternali cu trei copii in plasament.


Pentru copiii cu dizabilitati plasati la asistenti maternali, standardul minim de cost pentru serviciile sociale se ridica la 25.486 lei/an pentru un copil aflat in plasament si la 16.056 lei/an daca este vorba despre doi sau mai multi copii.


Serviciile de tip rezidential destinate copiilor au standarde de cost care se incadreaza intre 28.847 lei/an pentru copiii aflati in centre plasament, 25.955 lei/an pentru copiii din casele de tip familial si 24.602 lei/an pentru copiii plasati in apartamente.


Standardul minim de cost, pentru copiii cu dizabilitati, este de 39.078 lei/an pentru copiii din centre de plasament, 33.955 lei/an pentru cei din case de tip familial si 28.332 lei/an pentru copiii plasati in apartamente.


Pentru copiii plasati in centre de primire in regim de urgenta, in adaposturi de noapte pentru copiii strazii, pentru copilul care savarseste fapte penale si nu raspunde penal etc., standardul minim de cost/an este de 40.173 lei pentru fiecare beneficiar .


In ceea ce priveste centrele maternale, standardele de cost sunt de 45.931 lei/an/copil in cazul unei mame cu un copil, 41.155 lei/copil in cazul mamei cu doi copii si 39.561 lei/copil in cazul mamei cu trei copii.


Pentru copiii beneficiari ai serviciilor centrelor de zi, standardul minim de cost/an este de 11.283 lei, pentru centrele de recuperare - 14.313 lei/an, iar pentru copiii beneficiari ai serviciilor centrelor de consiliere si altor servicii de ingrijire de zi - 2.600 lei/an.


Hotararea de Guvern aprobata astazi stabileste, de asemenea, ca pentru persoanele adulte cu dizabilitati, standardul minim de cost/an este de 33.827 lei pentru fiecare beneficiar din centrele de ingrijire si asistenta, 35.920 lei in cazul centrelor de recuperare si reabilitare, 37.870 lei in centrele de recuperare si reabilitare neuropsihiatrica si 27.281 lei in centrele de integrare prin terapie ocupationala.


Un alt standard minim prevazut in document se refera la serviciile sociale rezidentiale destinate persoanelor varstnice, care se ridica la 23.784 lei/an pentru fiecare beneficiar aflat intr-un camin.


In acelasi timp, sunt vizate si serviciile sociale destinate prevenirii si combaterii violentei in familie . Astfel, standardul minim de cost pentru un beneficiar aflat intr-un centru de primire in regim de urgenta (adapost) sau intr-un centru de recuperare pentru victimele violentei in familie este de 16.570 lei/an.


Actul normativ indexeaza si nivelul venitului lunar, pe membru de familie, de la care sustinatorii legali ai persoanelor varstnice din centre rezidentiale au obligatia sa plateasca diferenta pana la achitarea valorii integrale a contributiei lunare de intretinere, de la 600 lei in prezent, la 782 lei.



Citeşte mai multe despre:    Guvernul Romaniei    Ministerul Muncii    servicii sociale



Comentează: Standardele minime de cost pentru serviciile sociale actualizate de Guvernul Romaniei.
Alte titluri

Monitorul Oficial din data de 24 mai 2017
24 May 2017 | 28

Monitorul Oficial din data de 23 mai 2017
23 May 2017 | 65

Monitorul Oficial din data de 22 mai 2017
22 May 2017 | 87

Monitorul Oficial din data de 19 mai 2017
19 May 2017 | 125

Monitorul Oficial din data de 16 mai 2017
16 May 2017 | 201

Monitorul Oficial din data de 15 mai 2017
15 May 2017 | 108



Articole Juridice

Ocuparea si angajarea in munca a persoanelor cu dizabilitati
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Cum se va egaliza varsta de pensionare pentru femei si barbati?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Marele patriot Mihai Eminescu, un martir ucis la comanda francmasoneriei
Sursa: EuroAvocatura.ro

Obligativitatea sau neobligativitatea Statului Roman de a achita taxele judiciare de timbru
Sursa: CSM

Jurisprudenţă

Salariul minim brut pe tara nu constituie valoare de referinta la algoritmul de calcul al salariului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale

Desfiintarea postului ocupat de salariat. Nerelevanta culpei angajatorului pentru situatia financiara dificila in examinarea legalitatii deciziei de concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 2020/2016 din 19.04.2016

Concediere colectiva. Evaluarea performantelor salariatiilor. Criteriile privind stabilirea ordinii de concediere a salariatilor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 1387 din 17.03.2016

Decizia CCR 62/2017. Neconstitutionalitatea dispozitiilor Legii pentru completarea OUG nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori. Situatia creditelor in franci elvetiei
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala