Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » PE a adoptat noi reguri ce ar imbunatati siguranta rutiera si ar reduce numarul accidentelor

PE a adoptat noi reguri ce ar imbunatati siguranta rutiera si ar reduce numarul accidentelor

  Publicat: 15 Mar 2019       479 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
UE voteaza reguli noi ce ar imbunatati siguranta rutiera si ar reduce numarul accidentelor. Normele cer prezenta anumitor tehnologii de salvare a vietii umane in toate masinile noi.


Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.

Drumurile din UE sunt cele mai sigure din intreaga lume, cu o medie de 49 de decese rutiere la un milion de locuitori, fata de 174 de decese la un milion de locuitori la nivel global. Desi numarul de accidente s-a injumatatit in ultimele doua decenii, statisticile arata ca numarul deceselor este in faza de stagnare, ceea ce demonstreaza ca este nevoie sa lucram in continuare la imbunatatirea sigurantei rutiere pentru a salva cat mai multe vieti.


In timpul sedintei plenare din 11-14 martie, Parlamentul European a dat unda verde regulilor noi pentru ca echipamentele avansate de siguranta rutiera sa devina obligatorii pentru toate vehiculele vandute in UE. Propunerea urmareste, de asemenea, schimbarea legislatiei existente, pentru a lua in considerare evolutia tehnologica si tendintele sociale, precum imbatranirea populatiei, noi surse de distragere a atentiei soferilor (in special utilizarea dispozitivelor electronice in timpul condusului) si cresterea numarului biciclistilor si pietonilor pe drumurile europene.


Ce s-ar schimba?


Toate vehiculele noi ar trebui sa fie echipate cu anumite tehnologii de salvare a vietii umane precum asistenta inteligenta de viteza, ce semnaleaza soferului ca a depasit limita de viteza printr-o vibratie in pedala de acceleratie, alerta privind somnolenta si atentia daca soferul nu este indeajuns de vigilent, avertizare de distragere a atentiei pentru a anunta soferul daca nivelul de atentie vizuala la situatia de trafic este scazut, semnalul intermitent al luminilor pentru a semnala soferilor din spate ca masina franeaza brusc, sistemul de detectare a obiectelor si oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistemul de monitorizare a nivelului alcoolului pentru a preveni condusul dupa consumul de alcool, aparatul de inregistrare a accidentelor care ar inregistra date relevante inainte, in timpul si dupa un accident rutier.


Autoturismele si vehiculele usoare ar urma sa fie dotate cu sisteme de avertizare de franare de urgenta si sisteme de avertizare la iesirea din benzile de circulatie (ambele deja obligatorii la camioane). Camioanelor si autobuzelor li s-ar cere sa includa sisteme de vizibilitate directa, care le-ar permite soferilor sa vada utilizatorii vulnerabili ai drumului chiar de pe scaunul lor, fara a utiliza oglinzi sau camere de luat vederi, precum si sisteme ce ar detecta prezenta biciclistilor sau pietonilor in imediata vecinatate.


Elementele obligatorii de siguranta ar trebui, de asemenea, sa ajute soferii sa se obisnuiasca cu tehnologiile automate si sa sporeasca tranzitia catre masinile fara sofer.


Dupa aprobarea din sesiunea plenara, noile norme trebuie sa fie aprobate oficial de catre Consiliul UE ca sa poata intra in vigoare.



Citeşte mai multe despre:    Accident    Accident rutier    Parlamentul european



Comentează: PE a adoptat noi reguri ce ar imbunatati siguranta rutiera si ar reduce numarul accidentelor
Alte titluri

Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 11 octombrie 2019
11 Oct 2019 | 59

Ajutoare de urgenta in valoare de 122.000 lei pentru familiile afectate de accidentul rutier produs in judetul Ialomita
11 Oct 2019 | 71

Consiliul Concurentei: preluarea termnalelor CFR Marfa de catre CFR Infrastructura - o posibila solutie pentru imbunatatirea transportului feroviar
02 Oct 2019 | 96

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 144

Decrete de promulgare semnate de Presedintele Romaniei in perioada 05.07.2019-08.07.2019
09 Jul 2019 | 159

Decrete de promulgare semnate de Presedintele Romaniei in data de 03.07.2019.
03 Jul 2019 | 156



Articole Juridice

Raspunderea coordonatorului activitatii salariatului in accidentele de munca. Plata daunelor morale
Sursa: Irina Maria Diculescu

Pierderea unui membru de familie. Gradul de apreciere al instantei in acordarea daunelor morale
Sursa: Irina Maria Diculescu

Acoperirea prejudiciului moral si imbogatirea fara justa cauza. Criterii de acordare
Sursa: Irina Maria Diculescu

Manevrarea echipamentului de catre persoane neautorizate. Lipsa instructajului SSM. Acordarea de daune morale salariatului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Decizia nr. 282/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 22 alin. (3) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Rejudecarea cauzei. Lipsa motivarii hotararii judecatoresti
Pronuntaţă de: ICCJ, Decizia nr. 124 din 23 ianuarie 2019

Hotararea in Cauza R.I. si altii impotriva Romaniei, din 04.12.2018
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Decizia ICCJ 8/2019: ranirea uneia sau mai multor persoane intr-un accident de circulatie inainte de parasirea locului accidentului nu are in vedere si autoranirea, cand singura persoana ranita este insusi conducatorul singurului autovehicul implicat in accident.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie