Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » PE a adoptat noi reguri ce ar imbunatati siguranta rutiera si ar reduce numarul accidentelor

PE a adoptat noi reguri ce ar imbunatati siguranta rutiera si ar reduce numarul accidentelor

  Publicat: 15 Mar 2019       520 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
UE voteaza reguli noi ce ar imbunatati siguranta rutiera si ar reduce numarul accidentelor. Normele cer prezenta anumitor tehnologii de salvare a vietii umane in toate masinile noi.


Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.

Drumurile din UE sunt cele mai sigure din intreaga lume, cu o medie de 49 de decese rutiere la un milion de locuitori, fata de 174 de decese la un milion de locuitori la nivel global. Desi numarul de accidente s-a injumatatit in ultimele doua decenii, statisticile arata ca numarul deceselor este in faza de stagnare, ceea ce demonstreaza ca este nevoie sa lucram in continuare la imbunatatirea sigurantei rutiere pentru a salva cat mai multe vieti.


In timpul sedintei plenare din 11-14 martie, Parlamentul European a dat unda verde regulilor noi pentru ca echipamentele avansate de siguranta rutiera sa devina obligatorii pentru toate vehiculele vandute in UE. Propunerea urmareste, de asemenea, schimbarea legislatiei existente, pentru a lua in considerare evolutia tehnologica si tendintele sociale, precum imbatranirea populatiei, noi surse de distragere a atentiei soferilor (in special utilizarea dispozitivelor electronice in timpul condusului) si cresterea numarului biciclistilor si pietonilor pe drumurile europene.


Ce s-ar schimba?


Toate vehiculele noi ar trebui sa fie echipate cu anumite tehnologii de salvare a vietii umane precum asistenta inteligenta de viteza, ce semnaleaza soferului ca a depasit limita de viteza printr-o vibratie in pedala de acceleratie, alerta privind somnolenta si atentia daca soferul nu este indeajuns de vigilent, avertizare de distragere a atentiei pentru a anunta soferul daca nivelul de atentie vizuala la situatia de trafic este scazut, semnalul intermitent al luminilor pentru a semnala soferilor din spate ca masina franeaza brusc, sistemul de detectare a obiectelor si oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistemul de monitorizare a nivelului alcoolului pentru a preveni condusul dupa consumul de alcool, aparatul de inregistrare a accidentelor care ar inregistra date relevante inainte, in timpul si dupa un accident rutier.


Autoturismele si vehiculele usoare ar urma sa fie dotate cu sisteme de avertizare de franare de urgenta si sisteme de avertizare la iesirea din benzile de circulatie (ambele deja obligatorii la camioane). Camioanelor si autobuzelor li s-ar cere sa includa sisteme de vizibilitate directa, care le-ar permite soferilor sa vada utilizatorii vulnerabili ai drumului chiar de pe scaunul lor, fara a utiliza oglinzi sau camere de luat vederi, precum si sisteme ce ar detecta prezenta biciclistilor sau pietonilor in imediata vecinatate.


Elementele obligatorii de siguranta ar trebui, de asemenea, sa ajute soferii sa se obisnuiasca cu tehnologiile automate si sa sporeasca tranzitia catre masinile fara sofer.


Dupa aprobarea din sesiunea plenara, noile norme trebuie sa fie aprobate oficial de catre Consiliul UE ca sa poata intra in vigoare.



Citeşte mai multe despre:    Accident    Accident rutier    Parlamentul european

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Guvernul a aprobat 59.926 de locuri la tratament balnear pentru anul 2020
06 Feb 2020 | 298

Guvernu a acordat ajutoare de urgenta de peste 1.600.000 lei pentru 470 familii si persoane singure
06 Feb 2020 | 280

Inspectia Muncii aplicat amenzi de peste 1 milion de euro pentru munca la negru, in perioada 14 octombrie 1 noiembrie 2019
14 Nov 2019 | 1284

Proiect MMJS: mentinerea cuantumului ajutorului anual acordat pentru nevoi casnice veteranilor, vaduvelor si accidentatilor de razboi
26 Oct 2019 | 638

In perioada septembrie-octombrie 2019 Inspectia Muncii a aplicat amenzi in valoare toatala de 10.355.310 de lei!
23 Oct 2019 | 618

Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 11 octombrie 2019
11 Oct 2019 | 395



Articole Juridice

O companie aeriana este responsabila pentru prejudiciile cauzate de un pahar cu cafea fierbinte care se varsa
Sursa: EuroAvocatura.ro

Codul muncii al Romaniei din 1972 la cel din 2003, sau de la oamenii muncii pana la lucratorul de azi
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Criterii jurisprudentiale in stabilirea daunelor morale de catre instantele de judecata
Sursa: Irina Maria Diculescu

Raspunderea coordonatorului activitatii salariatului in accidentele de munca. Plata daunelor morale
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Hotararea in Cauza Deaconu impotriva Romaniei din 29.01.2019
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Decizia nr. 439/2019 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea art. 109 din Codul Rutier
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 282/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 22 alin. (3) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Rejudecarea cauzei. Lipsa motivarii hotararii judecatoresti
Pronuntaţă de: ICCJ, Decizia nr. 124 din 23 ianuarie 2019