Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » PE a adoptat noi reguri ce ar imbunatati siguranta rutiera si ar reduce numarul accidentelor

PE a adoptat noi reguri ce ar imbunatati siguranta rutiera si ar reduce numarul accidentelor

  Publicat: 15 Mar 2019       601 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


UE voteaza reguli noi ce ar imbunatati siguranta rutiera si ar reduce numarul accidentelor. Normele cer prezenta anumitor tehnologii de salvare a vietii umane in toate masinile noi.


Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.

Drumurile din UE sunt cele mai sigure din intreaga lume, cu o medie de 49 de decese rutiere la un milion de locuitori, fata de 174 de decese la un milion de locuitori la nivel global. Desi numarul de accidente s-a injumatatit in ultimele doua decenii, statisticile arata ca numarul deceselor este in faza de stagnare, ceea ce demonstreaza ca este nevoie sa lucram in continuare la imbunatatirea sigurantei rutiere pentru a salva cat mai multe vieti.


In timpul sedintei plenare din 11-14 martie, Parlamentul European a dat unda verde regulilor noi pentru ca echipamentele avansate de siguranta rutiera sa devina obligatorii pentru toate vehiculele vandute in UE. Propunerea urmareste, de asemenea, schimbarea legislatiei existente, pentru a lua in considerare evolutia tehnologica si tendintele sociale, precum imbatranirea populatiei, noi surse de distragere a atentiei soferilor (in special utilizarea dispozitivelor electronice in timpul condusului) si cresterea numarului biciclistilor si pietonilor pe drumurile europene.


Ce s-ar schimba?


Toate vehiculele noi ar trebui sa fie echipate cu anumite tehnologii de salvare a vietii umane precum asistenta inteligenta de viteza, ce semnaleaza soferului ca a depasit limita de viteza printr-o vibratie in pedala de acceleratie, alerta privind somnolenta si atentia daca soferul nu este indeajuns de vigilent, avertizare de distragere a atentiei pentru a anunta soferul daca nivelul de atentie vizuala la situatia de trafic este scazut, semnalul intermitent al luminilor pentru a semnala soferilor din spate ca masina franeaza brusc, sistemul de detectare a obiectelor si oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistemul de monitorizare a nivelului alcoolului pentru a preveni condusul dupa consumul de alcool, aparatul de inregistrare a accidentelor care ar inregistra date relevante inainte, in timpul si dupa un accident rutier.


Autoturismele si vehiculele usoare ar urma sa fie dotate cu sisteme de avertizare de franare de urgenta si sisteme de avertizare la iesirea din benzile de circulatie (ambele deja obligatorii la camioane). Camioanelor si autobuzelor li s-ar cere sa includa sisteme de vizibilitate directa, care le-ar permite soferilor sa vada utilizatorii vulnerabili ai drumului chiar de pe scaunul lor, fara a utiliza oglinzi sau camere de luat vederi, precum si sisteme ce ar detecta prezenta biciclistilor sau pietonilor in imediata vecinatate.


Elementele obligatorii de siguranta ar trebui, de asemenea, sa ajute soferii sa se obisnuiasca cu tehnologiile automate si sa sporeasca tranzitia catre masinile fara sofer.


Dupa aprobarea din sesiunea plenara, noile norme trebuie sa fie aprobate oficial de catre Consiliul UE ca sa poata intra in vigoare.



Citeşte mai multe despre:    Accident    Accident rutier    Parlamentul european

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Impactul starii de urgenta in Domeniul muncii si protectiei sociale
16 Mar 2020 | 768

Guvernul a aprobat 59.926 de locuri la tratament balnear pentru anul 2020
06 Feb 2020 | 497

Guvernu a acordat ajutoare de urgenta de peste 1.600.000 lei pentru 470 familii si persoane singure
06 Feb 2020 | 492

Inspectia Muncii aplicat amenzi de peste 1 milion de euro pentru munca la negru, in perioada 14 octombrie 1 noiembrie 2019
14 Nov 2019 | 1385

Proiect MMJS: mentinerea cuantumului ajutorului anual acordat pentru nevoi casnice veteranilor, vaduvelor si accidentatilor de razboi
26 Oct 2019 | 708

In perioada septembrie-octombrie 2019 Inspectia Muncii a aplicat amenzi in valoare toatala de 10.355.310 de lei!
23 Oct 2019 | 685



Articole Juridice

Raspunderea operatorului de date cu caracter personal in cazul unui incident de securitate
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Raspunderea si sarcinile Responsabilului cu Protectia Datelor
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Dezvoltare opinie privind calitatea de persoana prejudiciata
Sursa: Florin Iordache Law Office

Protectia sociala a salariatilor. Drepturi si Proceduri de care acestia pot beneficia (II pe durata starii de urgenta)
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Dezbaterile in fata completului de divergenta pot avea ca obiect exclusiv chestiunea cu privire la care instanta a constatat ivirea divergentei
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJSectia I civila, decizia nr. 1626 din 3 octombrie 2019

Restituirea cauzei la parchet in ipoteza excluderii probelor administrate in cursul urmaririi penale
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia penala, completul de 2 judecatori de camera preliminara, incheierea nr. 90 din 6 februarie 2020

Hotararea in Cauza Deaconu impotriva Romaniei din 29.01.2019
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Decizia nr. 439/2019 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea art. 109 din Codul Rutier
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei