Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » PE a adoptat noi reguri ce ar imbunatati siguranta rutiera si ar reduce numarul accidentelor

PE a adoptat noi reguri ce ar imbunatati siguranta rutiera si ar reduce numarul accidentelor

  Publicat: 15 Mar 2019       425 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
UE voteaza reguli noi ce ar imbunatati siguranta rutiera si ar reduce numarul accidentelor. Normele cer prezenta anumitor tehnologii de salvare a vietii umane in toate masinile noi.


Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.

Drumurile din UE sunt cele mai sigure din intreaga lume, cu o medie de 49 de decese rutiere la un milion de locuitori, fata de 174 de decese la un milion de locuitori la nivel global. Desi numarul de accidente s-a injumatatit in ultimele doua decenii, statisticile arata ca numarul deceselor este in faza de stagnare, ceea ce demonstreaza ca este nevoie sa lucram in continuare la imbunatatirea sigurantei rutiere pentru a salva cat mai multe vieti.


In timpul sedintei plenare din 11-14 martie, Parlamentul European a dat unda verde regulilor noi pentru ca echipamentele avansate de siguranta rutiera sa devina obligatorii pentru toate vehiculele vandute in UE. Propunerea urmareste, de asemenea, schimbarea legislatiei existente, pentru a lua in considerare evolutia tehnologica si tendintele sociale, precum imbatranirea populatiei, noi surse de distragere a atentiei soferilor (in special utilizarea dispozitivelor electronice in timpul condusului) si cresterea numarului biciclistilor si pietonilor pe drumurile europene.


Ce s-ar schimba?


Toate vehiculele noi ar trebui sa fie echipate cu anumite tehnologii de salvare a vietii umane precum asistenta inteligenta de viteza, ce semnaleaza soferului ca a depasit limita de viteza printr-o vibratie in pedala de acceleratie, alerta privind somnolenta si atentia daca soferul nu este indeajuns de vigilent, avertizare de distragere a atentiei pentru a anunta soferul daca nivelul de atentie vizuala la situatia de trafic este scazut, semnalul intermitent al luminilor pentru a semnala soferilor din spate ca masina franeaza brusc, sistemul de detectare a obiectelor si oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistemul de monitorizare a nivelului alcoolului pentru a preveni condusul dupa consumul de alcool, aparatul de inregistrare a accidentelor care ar inregistra date relevante inainte, in timpul si dupa un accident rutier.


Autoturismele si vehiculele usoare ar urma sa fie dotate cu sisteme de avertizare de franare de urgenta si sisteme de avertizare la iesirea din benzile de circulatie (ambele deja obligatorii la camioane). Camioanelor si autobuzelor li s-ar cere sa includa sisteme de vizibilitate directa, care le-ar permite soferilor sa vada utilizatorii vulnerabili ai drumului chiar de pe scaunul lor, fara a utiliza oglinzi sau camere de luat vederi, precum si sisteme ce ar detecta prezenta biciclistilor sau pietonilor in imediata vecinatate.


Elementele obligatorii de siguranta ar trebui, de asemenea, sa ajute soferii sa se obisnuiasca cu tehnologiile automate si sa sporeasca tranzitia catre masinile fara sofer.


Dupa aprobarea din sesiunea plenara, noile norme trebuie sa fie aprobate oficial de catre Consiliul UE ca sa poata intra in vigoare.



Citeşte mai multe despre:    Accident    Accident rutier    Parlamentul european



Comentează: PE a adoptat noi reguri ce ar imbunatati siguranta rutiera si ar reduce numarul accidentelor
Alte titluri

Peste 1200 de angajatori au fost sanctionati de inspectorii de munca, in perioada 1 aprilie 3 mai 2019
12 May 2019 | 71

ICCJ: ranirea uneia sau mai multor persoane nu are in vedere si autoranirea, cand singura persoana ranita este insusi conducatorul singurului autovehicul implicat in accident
31 Mar 2019 | 224

Ministerul Economiei decide infiintarea Comitetului ministerial pentru situatii de urgenta
05 Mar 2019 | 504

Guvernul a aprobat criteriile de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera
28 Feb 2019 | 438

M. Muncii a elaborat Proiectul de Hotarare privind acordarea biletelor de tratament balnear, pentru anul 2019
02 Feb 2019 | 839



Articole Juridice

Telefonul mobil - sursa de tragedii in trafic. Propunerile MAI de modificare a Codului Rutier
Sursa: Irina Maria Diculescu

Acoperirea prejudiciilor morale si materiale ca urmare a nerespectarii regulilor de sanatate si securitate in munca. Criterii si conditii de acordare a daunelor-interese
Sursa: Irina Maria Diculescu

Raspunderea comitentului (angajatorului) pentru fapta prepusului (salariatului) in cazul accidentelor de munca. Jurisprudenta si doctrina relevante
Sursa: Irina Maria Diculescu

Faptele salariatului care pot constitui abateri disciplinare. Spete si doctrina relevante
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 138/2019 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate unor dispozitii din Legea privind sistemul public de pensii
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Recunoasterea grupei I de munca din grupa a II-a atribuita de angajator
Pronuntaţă de: Tribunalul Prahova Sectia I Civila, Sentinta nr. 391/2017, in sedinta publica din 3 februarie 2017

Simpla enuntare a celor imputate salariatului si a concluziilor comisiei de cercetare disciplinara nu echivaleaza cu descrierea faptei care constituie abatere disciplinara. Lipsa descrierii faptei nu poate fi acoperita prin alte inscrisuri
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Pitesti Sectia I CIvila, Decizia civila nr. 882/2017, in sedinta publica din 29 martie 2017

Concedierea pentru atingerea adusa dreptului la imagine al societatii angajatoare
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 1772/2017, in sedinta publica din 20 martie 2017