Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » Ministerul muncii a publicat un Proiect de Lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 16/2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale

Ministerul muncii a publicat un Proiect de Lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 16/2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale

  Publicat: 24 Jun 2019       129 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modificare temporara a contractului de munca, prin trimiterea persoanei incadrate sa presteze munca la o alta unitate, intr-o perioada de pana la 6 luni,
Directiva 2018/957/UE de modificare a Directivei 96/71/CE privind detasarea lucratorilor in cadrul prestarii de servicii stabileste, in ceea ce priveste libertatea de a presta servicii si protectia lucratorilor detasati, un cadru echilibrat nediscriminatoriu, transparent si proportional, respectand in acelasi timp diversitatea relatiilor intre partenerii sociali la nivel national. Obligativitatea transpunerii Directivei 2018/957/UE de catre statele membre conduce la necesitatea reconfigurarii cadrului legislativ existent, impunandu-se crearea unui proiect de lege care sa unifice dispozitiile referitoare la detasare cuprinse in cele doua directive susmentionate.

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin „intreprindere” se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare.
Munca temporara este munca prestata de un salariat temporar care, din dispozitia agentului de munca temporara presteaza munca in favoarea unui utilizator.
Stirea, comunicarea de noutate, plus de cunostinte despre un obiect, o persoana sau un fenomen, prin care receptorul isi inlatura o stare de incertitudine.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.

Astfel, proiectul de lege transpune Directiva 2018/957/UE prin modificarea si completarea dispozitiilor Legii nr.16/2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale. In termen de 60 de zile de la data publicarii legii in Monitorul Oficial, se vor adopta norme de aplicare a acesteia, prin hotarare a Guvernului, care va abroga Hotararea Guvernului nr.104/2007 pentru reglementarea procedurii specifice privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale pe teritoriul Romaniei.


Proiectul de lege contine dispozitii care:
- reglementeaza setul suplimentar de conditii de munca si de incadrare in munca pe care urmeaza sa le garanteze intreprinderea care detaseaza lucratori pe teritoriul unui alt stat membru clarifica cooperarea intre autoritatile nationale responsabile de detasare;
- clarifica elementele care definesc notiunile de salariul minim aplicabil salariatului detasat pe teritoriul Romaniei, sanctiune financiara administrativa, sanctiune financiara administrativa, intreprindere utilizatoare, cooperare administrativa;
- defineste notiunile de remuneratia aplicabila pe teritoriul Romaniei, remuneratia aplicabila pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, altul decat Romania sau pe teritoriul Confederatiei Elvetiene, contracte colective de munca cu aplicabilitate generala;
- completeaza dispozitiile din Legea nr. 16/2017 privind activitatea agentului de munca temporara in cadrul detasarii transnationale;
- reglementeaza conditiile de munca si de incadrare in munca a salariatilor detasati in cadrul detasarii transnationala de lunga durata, respectiv situatiile in care detasarea depaseste 12 luni si modalitatea de calcul a acesteia;
- faciliteaza accesul la informatie pe scara larga privind clauzele si conditiile de incadrare in munca de care beneficiaza salariatii detasati pe teritoriul Romaniei, puse la dispozitie pe site-ul Inspectiei Muncii.


Prin proiectul de lege se va spori gradul de sensibilizare al lucratorilor si al intreprinderilor cu privire la drepturile si obligatiile ce le revin in ceea ce priveste termenii si conditiile de incadrare in munca si imbunatateste cooperarea dintre autoritatile nationale insarcinate cu detasarea.

De asemenea, se va imbunatati protectia drepturilor lucratorilor detasati prin prevenirea fraudei, in care drepturile lucratorilor detasati nu sunt intotdeauna respectate.

In acelasi timp, va fi imbunatatit controlul aplicarii drepturilor si tratarea plangerilor, obligand atat statul membru gazda, cat si pe cel de origine, sa garanteze ca lucratorii detasati pot sa inainteze plangeri si sa intenteze actiuni juridice si/sau administrative impotriva angajatorilor lor daca nu le sunt respectate drepturile, cu sprijinul sindicatelor si al altor parti terte interesate.



Citeşte mai multe despre:    Ministerul Muncii    Proiect de lege    Legea 16/2017    Servicii transnationale    Detasarea salariatilor    Directiva 2018/958/UE



Comentează: Ministerul muncii a publicat un Proiect de Lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 16/2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale
Alte titluri

Proiect de lege in Senat: persoanele cu handicap vor fi scutite de la taxele de mostenire
20 Sep 2019 | 27

Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 19 septembrie 2019
20 Sep 2019 | 63

Se infiinteaza Sistemul Informatic National pentru Adoptie
17 Sep 2019 | 117

Proiectele de acte normative aprobate sau de care Guvernul a luat act in sedinta din 12 septembrie 2019
12 Sep 2019 | 57

Proiectele de acte normative aprobate sau de care Guvernul a luat act in sedinta din 27 august 2019
01 Sep 2019 | 122

Executivul a reglementat cadrul legal pentru infiintarea schemelor si fondurilor de pensii ocupationale
01 Sep 2019 | 85



Articole Juridice

Necesitatea implementarii de catre angajatori a unui sistem de inregistrare a timpului de lucru zilnic al salariatilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Telefonul mobil - sursa de tragedii in trafic. Propunerile MAI de modificare a Codului Rutier
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea dispozitiilor privind salarizarea la acelasi nivel pentru activitate desfasurata in aceleasi conditii a personalului platit din fonduri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

Contract individual de munca (Model 2018) | PDF si Word
Sursa: MCP Cabinet avocati

Jurisprudenţă

Prin hotararile pronuntate in contestatiile la executare derulate intre aceleasi parti s-a stabilit in mod definitiv faptul ca nu s-a prescris dreptul de a cere executarea silita
Pronuntaţă de: Judecatoria Timisoara Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 3693, in sedinta din 21 martie 2017

Recunoasterea grupei I de munca din grupa a II-a atribuita de angajator
Pronuntaţă de: Tribunalul Prahova Sectia I Civila, Sentinta nr. 391/2017, in sedinta publica din 3 februarie 2017

Invitatia la conciliere directa nu echivaleaza si nu poate substitui negocierea. Cota de participare la profit. Fond de premiere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea Sectia I Civila, Decizia civila nr. 217/A/2017, in sedinta publica din 27 martie 2017

Oportunitatea selectiei salariatilor nu poate face obiectul controlului judecatoresc, unui atare control fiind supusa doar legalitatea masurii de concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea Sectia I Civila, Decizia civila nr. 197/2016A, in sedinta publica din 16 martie 2017