Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Legea 24/2020: Valoarea unui tichet de masa nu va putea depasi suma de 20 de lei

Legea 24/2020: Valoarea unui tichet de masa nu va putea depasi suma de 20 de lei

  Publicat: 21 Mar 2020       704 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Indicator care reflecta aportul valoric adus de o intreprindere prin activitatile sale asupra bunurilor cumparate.
In Monitorului Oficial din data de 20 martie 2020 a fost publicata Legea nr. 24/2020 pentru modificarea art. 14 din Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare .

Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Comune, orase, municipii si judete.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.

Potrivit Legii nr. 24/2020 articolul 14 din Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 599 din 13 iulie 2018, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Valoarea nominala a unui tichet de masa nu poate depasi suma de 20 de lei."


Anterior Legii nr. 24/2020 articolul 14 din Legea nr. 165/2018 stabilea ca"Valoarea nominala a unui tichet de masa nu poate depasi suma de 15,18 lei."


Potrivit legii biletele de valoare care pot fi acordate sunt: tichete de masa, tichete cadou, tichete de cresa, tichete culturale si vouchere de vacanta.


Cu exceptia cazurilor in care se prevede in mod expres altfel, utilizarea termenilor bilet de valoare, tichet de masa, tichet cadou, tichet de cresa, tichet cultural, respectiv voucher de vacanta, va fi interpretata ca facand referire atat la biletele de valoare pe suport hartie, cat si la biletele de valoare pe suport electronic.


De asemnea, angajatorii pot fi:


- institutiile publice centrale si locale, asa cum sunt definite la art. 2 pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 2 pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv cele finantate integral din venituri proprii;


- operatorii economici, astfel cum sunt definiti de Ordonanta Guvernului nr. 26/2013 privind intarirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici ori majoritari sau detin direct ori indirect o participatie majoritara, aprobata cu completari prin Legea nr. 47/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;


- regiile autonome, societatile si companiile nationale, societatile, indiferent de forma juridica de organizare si de forma de proprietate;


- institutiile financiare si institutiile de credit;


- organizatiile cooperatiste, societatile agricole si alte forme de asociere agricola cu personalitate juridica;


- organizatiile nonprofit, precum si orice alta entitate care are statutul legai de persoana juridica constituita potrivit legislatiei romane.


Biletele de valoare se acorda in limitele sumelor prevazute cu aceasta destinatie in bugetul de stat sau, dupa caz, in bugetele locale, pentru unitatile din domeniul bugetar, si in limitele sumelor prevazute cu aceasta destinatie in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat, pentru celelalte categorii de angajatori.


A se vedea si:


Pastrati-va si Protejati-va salariatii! Veti avea din nou nevoie de ei!


Modificarea unilaterala si temporara a locului si felului muncii in contextul pandemiei cu coronavirus


Starea de cantatina. Indemnizatia pentru carantina si pentru reducerea timpului de lucru


Suspendarea contractului de munca ca urmare a carantinei sau fortei majore



Citeşte mai multe despre:    tichet de masa    tichet de masa 2020    valoare tichet de masa 2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

PROIECT privind stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul II al anului 2019
18 Aug 2019 | 222

A fost stabilita valoarea tichetelor de masa si a tichetelor de cresa
11 Nov 2015 | 775

Monitorul Oficial al Romaniei nr. 845 din 20.11.2014
27 Nov 2014 | 759

Monitorul Oficial al Romaniei nr. 362 din 16.05.2014
19 May 2014 | 929

Incepand cu luna noiembrie 2013 va creste valoarea tichetelor de masa
28 Oct 2013 | 1611



Articole Juridice

[Av. muncii] Acordarea tichetelor de masa pentru salariatii angajati cu norma partiala
Sursa: MCP Cabinet avocati

Jurisprudenţă

Tichetele de masa reprezinta un drept al salariatilor in temeiul legii, nu o vocatie
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Alba Iulia - Sectia I civila, Decizia civila nr. 27/2017, in sedinta publica de la 17 ianuarie 2017