Traseul asumat prin carta universitara va trebui sustinut de fiecare universitate in cadrul procesului de evaluare a calitatii programelor de studii si a evaluarii institutionale, acesta furnizand modalitatea in baza careia institutiile pot accede la recunoasterea incadrarii intr-una din cele trei categorii .
Pana in prezent, nu s-a facut o ierarhizare a institutiilor de invatamant superior in functie de calitatea serviciilor educationale, actuala legislatie prevazand doar evaluarea programelor de studii pentru conformitate cu standardele minimale, nu si ierarhizarea acestora. In aceste conditii, sistemul reglementar nu a furnizat instrumentul obiectiv care sa permita o finantare diferentiata dupa performanta a programelor de studiu. Atasat acestui mecanism simplu de ierarhizare a universitatilor se va adauga un sistem stimulativ de finatare a excelentei si care va constitui forta principala a performantei institutionale si a calitatii serviciilor de educatie si de cercetare oferite societatii. Fondurile de finantare sunt structurate astfel: a) un procent minim de 30% din finantarea de baza se acorda universitatilor publice pe baza criteriilor si standardelor de calitate stabilite de Consiliul National al Finantarii Invatamantului Superior si aprobate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului; b) fondul de dezvoltare institutionala se adreseaza celor mai bune institutii de invatamant superior din fiecare categorie; c) fondurile de finantare suplimentara si granturile alocate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului. Excelenta institutionala va fi completata si printr-un sistem coerent de sustinere a excelentei individuale, fapt ce va asigura un gradient de competitivitate atasat activitatii fiecarui membru al comunitatii academice (cadre didactice, studenti, cercetatori), efectul cumulativ al acestui sistem fiind reunit in frontierea performantei universitatii.
Casa Nationala de Pensii Publice incepe modernizarea sistemului informatic integrat 15 Jun 2024 | 1509
ANOFM 48.848 locuri de munca vacante la nivel national si in reteaua EURES in iunie 2024 15 Jun 2024 | 818
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 1111
Mecanismul de decontare de catre angajator a achizitiei de ochelari, in limita a 500 lei de persoana 11 Jun 2024 | 1618
Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF 26 Dec 2022 | 56987
[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 23 Feb 2022 | 1754
Impactul procesoarelor cunatice asupra economiei si asupra pietei muncii Sursa: MCP avocati
Nomanzii digitali. Provocari si reglementari juridice in era muncii de la distanta Sursa: MCP avocati
Asistenta juridica prin avocat la promisiunea de vanzare-cumparare. Siguranta si transparenta in piata imobiliara Sursa: MCP avocati
Hartuirea la locul de munca. Criterii de identificare si masuri legale Sursa: MCP avocati
Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila
Reducerea programului de lucru si a salariului in contextul reducerii temporare a activitatii impune existenta unor motive obiective care nu depind de vointa exclusiva a angajatorului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia civila nr.135/2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Hotararea CEDO din 3 martie 2020 in Cauza Convertito si altii impotriva Romaniei. Cererea priveste anularea diplomelor de licenta Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului