Traseul asumat prin carta universitara va trebui sustinut de fiecare universitate in cadrul procesului de evaluare a calitatii programelor de studii si a evaluarii institutionale, acesta furnizand modalitatea in baza careia institutiile pot accede la recunoasterea incadrarii intr-una din cele trei categorii .
Pana in prezent, nu s-a facut o ierarhizare a institutiilor de invatamant superior in functie de calitatea serviciilor educationale, actuala legislatie prevazand doar evaluarea programelor de studii pentru conformitate cu standardele minimale, nu si ierarhizarea acestora. In aceste conditii, sistemul reglementar nu a furnizat instrumentul obiectiv care sa permita o finantare diferentiata dupa performanta a programelor de studiu. Atasat acestui mecanism simplu de ierarhizare a universitatilor se va adauga un sistem stimulativ de finatare a excelentei si care va constitui forta principala a performantei institutionale si a calitatii serviciilor de educatie si de cercetare oferite societatii. Fondurile de finantare sunt structurate astfel: a) un procent minim de 30% din finantarea de baza se acorda universitatilor publice pe baza criteriilor si standardelor de calitate stabilite de Consiliul National al Finantarii Invatamantului Superior si aprobate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului; b) fondul de dezvoltare institutionala se adreseaza celor mai bune institutii de invatamant superior din fiecare categorie; c) fondurile de finantare suplimentara si granturile alocate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului. Excelenta institutionala va fi completata si printr-un sistem coerent de sustinere a excelentei individuale, fapt ce va asigura un gradient de competitivitate atasat activitatii fiecarui membru al comunitatii academice (cadre didactice, studenti, cercetatori), efectul cumulativ al acestui sistem fiind reunit in frontierea performantei universitatii.
Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF 26 Dec 2022 | 54035
[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 23 Feb 2022 | 1380
[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 22 Feb 2022 | 1531
Firma de avocatura CMS Romania isi muta birourile la One Tower 10 Aug 2021 | 1388
Curs de dreptul mediului si o Clinica juridica. Inscrieri pana pe 22 august 10 Aug 2021 | 1154
Inrolarea in Spatiul Privat Virtual (SPV) a asocierilor si a altor entitati fara personalitate juridica 13 Jun 2021 | 1078
Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Obligatia de a stabili un salariu superior salariului minim garantat in plata. Reglementari si controverse Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Dialogurile MCP (XIV) Clauza de formare profesionala. Aspecte practice privind restiturea sumelor de catre salariati Sursa: MCP Cabinet avocati
Prelucrarea de date cu caracter personal inexacte si dezvaluirea acestora catre un partener contractual Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila
Reducerea programului de lucru si a salariului in contextul reducerii temporare a activitatii impune existenta unor motive obiective care nu depind de vointa exclusiva a angajatorului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia civila nr.135/2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Hotararea CEDO din 3 martie 2020 in Cauza Convertito si altii impotriva Romaniei. Cererea priveste anularea diplomelor de licenta Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului