nr. 927 din 23 decembrie 2003 (rectificata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 112 din 6 Februarie 2004), cu modificarile si completarile ulterioare.
Solicitam introducerea prezentului proiect de lege spre dezbatere in procedura de urgenta.
INITIATOR
Senator URBAN IULIAN
Grupul Parlamentar al PD-L din Senat
EXPUNERE DE MOTIVEpentru reducerea TVA-ului la 9% pentru produsele de diagnostic similar cu cotade TVA pentru medicamente
Pentru a creste calitatea actului medical si eficientizarea utilizarii fondurilor alocate sistemului sanitar, este necesara uniformizarea cotei de TVA pentru produsele de diagnostic, similar cu cota de TVA de 9% la medicamente.
Cota actuala a TVA-ului de 24% pentru produsele de diagnostic a€“ toti reactivii de diagnostic de laborator si consumabilele a€“ in comparatie cu cota de TVA de 9% la medicamente, a transformat diagnosticul de laborator intr-un produs foarte scump si greu accesibil spitalelor, medicilor si pacientilor.
In acelasi timp, consumul actual de medicamente este incurajat irational prin masuri fiscale, datorita cotei reduse de 9% TVA, adesea neexistand in prealabil un diagnostic complet care ar reduce substantial consumul de medicamente.
Iata un exemplu: in cazul unor infectii respiratorii pe durata tratamentului se prescriu in etape pana la 3 medicamente antibiotice diferite. Daca s-ar face de la bun inceput un diagnostic complet cu antibiograma, ar fi suficient un singur antibiotic pentru tratament, economisindu-se astfel banii cheltuiti cu alte doua antibiotice in plus .
Altfel spus atunci cand mergi cu masina la service cu ceva probleme la motor, in urma unui diagnostic sumar s-ar putea decide schimbarea motorului, insa in urma unui diganostic complet s-ar putea decide schimbarea unei singure piese din motor, care are un cost mult mai mic.
Avantajele acestei corectii de TVA la produsele de diagnostic ar fi multiple:
Avantaje pentru medici: - vor avea acces la o gama larga de investigatii paraclinice. - va creste randamentul tratamentelor bazate pe diagnostic complet . - se va reduce timpul consumat pentru tratarea efectelor colaterale ale tratamentelor bazate pe diagnostic incomplet. - se va reduce semnificativ riscul de malpraxis.
Avantaje pentru pacienti: - va creste accesul pacientilor la o gama larga de investigatii paraclinice - va creste eficienta tratamentelor si, implicit, a eficientei acestora si a cresterii nivelului de sanatate al pacientilor - va creste gradul de satisfactie al pacientilor.
Avantaje pentru spitale: - vor putea utiliza pentru alte nevoi cu 15% mai multi bani rezultati din diferenta dintre cota de TVA de 24% si 9%, care sunt consumati acum pentru plata TVA-ului la achizitia produselor de diagnostic.
Avantaje pentru MS si CNAS: - va genera economii ale fondurilor prin diminuarea achizitiei de medicamente - va genera economii pentru CNAS prin decontarea unui numar mai mic de zile spitalizate, datorat cresterii calitatii tratamentelor datorat unui diagnostic complet .
Avantaje pentru guvern: - va creste nivelul sanatatii populatiei prin imbunatatirea nivelului calitatii actului medical, datorita accesului populatiei la un diagnostic complet . - va reduce blocajul financiar din spitale si farmacii prin transferul sumelor disponibilizate, atat din diferenta dintre cota actuala de 24% TVA si cea propusa a fi de 9%, cat si din achizitiile nejustificate de medicamente care au fost prescrise in baza unui diagnostic incomplet.
Produsele de diagnostic utilizate in diagnosticul de laborator se regasesc la urmatoarele coduri CPV: 24931250-6 a€“ Medii de cultura 33124110-9 a€“ Sisteme de diagnosticare 33124130-5 a€“ Accesorii de diagnosticare 33141000-0 a€“ Consumabile medicale nechimice de unica folosinta si consumabile hematologice 33141625-7 a€“ Truse de diagnosticare 33651510-6 a€“ Antiseruri 33694000-1 a€“ Agenti diagnostici 33696500-0 a€“ Reactivi de laborator 33696100-6 a€“ Reactivi pentru determinarea grupelor sanguine 33696200-7 a€“ Reactivi pentru analize de sange 33696300-8 a€“ Reactivi chimici 33696400-9 a€“ Reactivi izotopici 33696600-1 a€“ Reactivi pentru electroforeza 33696700-2 a€“ Reactivi pentru urologie.
In temeiul art. 74 din Constitutia Romaniei si in conformitate cu prevederile art. 85 alin. [2] din Regulamentul Senatului republicat, inaintam prezentul proiect de lege.
INITIATOR Senator URBAN IULIAN Grupul Parlamentar al PD-L din Senat PARLAMENTUL ROMANIEI CAMERA DEPUTATILOR SENAT
LEGE
Pentru modificarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003 (rectificata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 112 din 6 Februarie 2004), cu modificarile si completarile ulterioare.
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege:
Articolul I : a€śLegea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal se modifica si va avea urmatorul cuprins: La Art. 140, alineatul 2) se completeaza prin introducerea literei g) cu urmatorul cuprins: a€žART. 140 Cotele a€¦ (2) Cota redusa de 9% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele prestari de servicii si/sau livrari de bunuri: a) a€¦.; g) produsele destinate diagnosticului de laborator.
a€¦a€ť INITIATOR Senator URBAN IULIAN Grupul Parlamentar al PD-L din Senat
13 iulie 2021 - Conferinta Nationala de Dreptul Muncii 15 Jun 2021 | 1768
MFP: Proiect de OUG privind scutirea de la plata impozitului a firmelor din industria HoReCa si a jocurilor de noroc 17 Jun 2020 | 1361
Conferintele UpDate Work: Protectia economica si sociala a salariatilor 03 Apr 2020 | 1774
Conferintele UpDate Work: Reorganizarea societatilor angajatoare 03 Apr 2020 | 1446
Conferintele UpDate Work: Telemunca si munca la domiciliu. Reorganizarea angajatorilor si a activitatii salariatilor 03 Apr 2020 | 1420
Conferintele UpDate Work: Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice 03 Apr 2020 | 1139
Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Impozitele speciale prelevate pe cifra de afaceri a intreprinderilor de telecomunicatii si din sectorul comertului cu amanuntul sunt compatibile cu dreptul Uniunii Sursa: EuroAvocatura.ro
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal – o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018 Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Efectele Deciziei nr. 19/2019 pronuntata de ICCJ in ceea ce priveste curgerea termenului de prescriptie in cazul in care prejudiciul angajatorului este constatat prin decizie a Curtii de Conturi Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI – Decizia nr. 4957/ 05.11.2019
Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019
Conditii de deducere a TVA in cazul prestarii de servicii Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1831 din 8 iunie 2016