a��EXCELENTEI SALE, DOMNULUI PRIM a�� MINISTRU EMIL BOC
Stimate Domule Prim a�� Ministru al Romaniei, ASOCIATIA PROCURORILOR DE LA PARCHETELE DE PE LANGA JUDECATORII a�� A.P.P.J. va aduce la cunostinta urmatoarea situatie de fapt
La sediul din Bucuresti, str. Scaune nr. 1 a�� 3, sector 3 isi desfasoara in prezent activitatea 8 unitati de Parchet din cadrul Ministerului Public dupa cum urmeaza: Parchetul de pe langa Curtea de Apel Bucuresti, Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti si toate cele 6 unitati de Parchet de pe langa Judecatoriile ce au ca raza de competenta teritoriala intreaga Capitala a�� sectoarele 1 a�� 6.
In aceasta cladire, fara a mentiona personalul auxiliar si celelalte departamente din cadrul institutiei (grefa, arhiva, personal IT, contabilitate, personal administrativ), isi desfasoara activitatea, potrivit evidentei nominale, un numar de 298 de procurori. Totalul birourilor puse la dispozitie pentru procurori se rezuma la circa 11 pe fiecare din cele 7 etaje functionale ale imobilului, totalul alocat fiind deci de 77 birouri pentru procurori. Astfel, media de ocupare este aceea de un birou la 4 procurori. Luand in considerare imprejurarea ca aceste camere nu au de regula o suprafata mai mare de 16 m2, se poate concluziona ca spatiul alocat pentru fiecare procuror nu depaseste, cu aproximare, 4 m2 a�� suprafata absolut insuficienta pentru desfasurarea activitatii in conditii optime.
In acest sens trebuie mentionat si faptul ca in acest spatiu procurorul trebuie sa-si pastreze dosarele aflate in lucru, sa redacteze solutii, sa primeasca petitii si plangeri de la justitiabili, sa procedeze la audieri si sa desfasoare orice alta activitate ce intra in fisa postului. Fara a face referire la conditiile de lucru net superioare, repartizate de autoritatile in drept altor unitati de Parchet din tara sau din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a�� D.N.A, D.I.I.C.O.T, apreciem ca absolut improprie si insalubra cladirea din Bucuresti, str. Scaune nr. 1 a�� 3, sector 3 a�� pentru buna functionare a unor institutii de stat ce reprezinta garantia impartialitatii in sistemul judiciar, tocmai prin raportare la necesitatea respectului cuvenit si datorat atat profesiei de magistrat cat si Justitiei din Romania pe de-a-ntregul.
Invederam si faptul ca in prezent, fata de incarcatura uriasa de cauze repartizate procurorilor de la Parchetele de pe langa Judecatorii, situatia a devenit mai mult decat presanta si insuportabila, procurorii depozitandu-si dosarele, din lipsa de spatiu, pe podeaua birourilor, in conditii ce reclama chiar probleme de securitate a actelor cuprinse in dosarele de urmarire penala instrumentate si depozitate in acest mod impropriu.
Astfel fiind, avand incredere deplina in disponibilitatea sincera a Domniei Voastre fata de problemele cu care ne confruntam si fata de competentele ce va revin in virtutea functiei ce o detineti, va solicitam respectuos sa dispuneti acordarea de urgenta pentru unitatile noastre de Parchet, avand in vedere cele relatate, a unui sediu corespunzator care sa vina in mod real in intampinarea cerintelor firesti ale desfasurarii activitatii de magistrat in conditii optime, civilizate si respectabile.
Presedinte, MIHAI BETELIEa��
BNR a stabilit rata dobanzii platite la rezervele minime obligatorii constituite pentru 24 noiembrie-23 decembrie 2023 22 Dec 2023 | 448
BNR: Lansare moneda din argint cu tema 150 de ani de la nasterea lui Vladimir Ghika 22 Dec 2023 | 470
Zilele libere din 2024, acordate conform Codului muncii 19 Dec 2023 | 1217
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 465
Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF 26 Dec 2022 | 54035
Casele de pensii vor avea obligatia de a informa angajatorii cu privire la pensionarea salariatului 06 Apr 2022 | 13664
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti