Furnizori din Statele Membre si Spatiul Economic European, care ofera servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, vor beneficia pe teritoriul Romaniei de facilitarea libertatii de prestare a acestui tip de servicii . Concret, acesti furnizori se vor putea stabili in Romania si vor putea presta transfrontalier aceste tipuri de servicii .Adoptarea actul normativ contribuie la inlaturarea barierelor din calea liberei circulatii a serviciilor de ocupare in cadrul Pietei interne, prin simplificarea procedurilor si formalitatilor necesare exercitarii acestora, in regim permanent sau temporar, pe teritoriul Romaniei. Astfel, vor fi acceptate documentele echivalente emise in Statele Membre sau Spatiul Economic European, care probeaza respectarea unei cerinte de catre un furnizor de servicii specializate de ocupare, si din care reiese clar ca cerintele prevazute de legislatia nationala in vederea acreditarii sunt indeplinite.De asemenea,pe viitor, dupa operationalizarea Punctului de Contact Unic Electronic (PCU), furnizorii vor putea indeplini cu usurinta formalitatile necesare pentru accesul la activitatile de servicii intrucat acestia nu vor mai fi nevoiti sa trateze cu diferite autoritati de la nivel national, regional sau local, ci cu o singura autoritate, accesibila electronic via PCU.In ceea ce priveste procedura de autorizare, acesteia i se vor supune atat furnizorii romani, cat si furnizorii straini, care nu au fost supusi unei astfel de proceduri in statul de origine. Pentru furnizorii care au fost supusi procedurii de autorizare in statul de provenienta, precum si pentru acei furnizori care presteaza serviciile respective in regim transfrontalier va fi suficienta notificarea exercitarii acestei activitati pe teritoriul Romaniei. Un alt aspect important se refera la durata autorizarii, care se va acorda pe termen nelimitat, iar in situatia in care nu se transmite furnizorului un raspuns in termenul specificat, autorizatia trebuie considerata ca fiind acordata.
[CUM A FOST] UpDate Work (II): Modificarea si adaptarea relatiilor de munca. Contractul on-call, contractul job-sharing, Kurzarbeit Romania 15 Apr 2020 | 3227
Pozitia Consiliului Barourilor si Societatilor de Drept din Europa privind eradicarea fenomenului avocaturii clandestine 29 Feb 2020 | 840
Aplicatia mobila denumita �Inspectia Muncii� - instrument de lucru util angajatorilor care folosesc zilieri in activitatea pe care o desfasoara 26 Dec 2019 | 1668
In 2020 vor fi admisi 30.000 de lucratori straini pe piata fortei de munca din Romania 26 Dec 2019 | 1133
Locuri de munca vacante in Spatiul Economic European. August 2019 18 Aug 2019 | 1075
Ministerul Muncii a propus un proiect de Ordonanta privind o retea europeana de ocupare a fortei de munca 23 Jul 2019 | 1032
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Agentul de munca temporara trebuie sa realizeze o parte semnificativa a activitatilor sale de punere la dispozitie de lucratori temporari in statul unde este inregistrat Sursa: EuroAvocatura.ro
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
Acte necesare si conditii pentru primirea de subventii de catre angajatorii care incadreaza personal din randul somerilor Sursa: EuroAvocatura.ro
Concedierea pe durata in care femeia salariata este gravida Pronuntaţă de: Decizia Curtii Constitutionale nr. 1/2020
Concedierea pentru motive care nu tin de persoana salariatului. Libertatea de apreciere a angajatorului asupra oportunitatii mentinerii unui post Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 1977 din 15.04.2016
Incalcarea dreptului exclusiv al titularului marcii Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie -Sectia I civila, decizia nr. 891 din 18 martie 2014
Reprezentare de catre un avocat. Inadmisibilitate vadita Pronuntaţă de: CURIA