Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Practicile comerciale anticoncurentiale (inclusiv exploatarea incorecta a
clientilor sau eliminarea concurentilor) in care o firma dominanta se poate
angaja, pentru a-si mentine sau intari pozitia pe piata.
O firma ocupa o pozitie dominanta atunci cand este in masura sa actioneze
independent de concurentii, clientii, furnizorii sai si, in final, de consumatorul
final.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
O firma ocupa o pozitie dominanta atunci cand este in masura sa actioneze
independent de concurentii, clientii, furnizorii sai si, in final, de consumatorul
final.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie în baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, în schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Practicile comerciale anticoncurentiale (inclusiv exploatarea incorecta a
clientilor sau eliminarea concurentilor) in care o firma dominanta se poate
angaja, pentru a-si mentine sau intari pozitia pe piata.
O firma ocupa o pozitie dominanta atunci cand este in masura sa actioneze
independent de concurentii, clientii, furnizorii sai si, in final, de consumatorul
final.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie în baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, în schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Complex de actiuni desfasurate pentru cunoasterea cerintelor de produse si servicii ale coconsumatorilor,
Complex de actiuni desfasurate pentru cunoasterea cerintelor de produse si servicii ale coconsumatorilor,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Structura organizatorica de tipul intreprinderii, specializata in valorificarea dreptului de autor prin reproducerea si difuzarea operelor de creatie intelectuala de orice fel (literare, stiintifice, artistice), prin editarea de carti si de publicatii periodice precum si prin editarea de brosuri, ziare, afise etc.
Reprezentanta, filiala sau sucursala a unei institutii sau intreprinderi
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie în baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, în schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Practicile comerciale anticoncurentiale (inclusiv exploatarea incorecta a
clientilor sau eliminarea concurentilor) in care o firma dominanta se poate
angaja, pentru a-si mentine sau intari pozitia pe piata.
O firma ocupa o pozitie dominanta atunci cand este in masura sa actioneze
independent de concurentii, clientii, furnizorii sai si, in final, de consumatorul
final.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza
independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial
precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al
cotei de piata.
Depasire a legalitatii,
Definirea pietei relevante este un instrument in vederea identificarii si a
definirii perimetrului in interiorul caruia se desfasoara concurenta dintre firme.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie în baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, în schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Persoana fizica sau juridica ce trimite scrisori, pachete, bani, produse, marfuri etc.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie în baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, în schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
``Companiile cu capital de stat nu sunt exceptate de la respectarea Legii Concurentei. Regulile sunt aceleasi si trebuie respectate de toti actorii de pe piata, sanctiunile aplicandu-se fara discriminare`` a declarat domnul Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.
Investigatia finalizata de Consiliul Concurentei a urmarit doua posibile incalcari ale legii, privind abuzul de
pozitie dominanta al CNPR prin politica sa de acordare a reducerilor tarifare pentru furnizarea unor servicii postale. Este vorba de acordarea unui tratament preferential companiei Infopress Group SA in perioada 2005 - 2009 pe piata serviciului postal standard de trimitere interna de
publicitate prin posta adresata (numit si serviciul Infadres), extins si pe piata serviciului de corespondenta comerciala, precum si acordarea reducerilor tarifare in mod discriminatoriu intermediarilor pentru prestarea de servicii postale standard de corespondenta comerciala si Infadres.
Consiliul Concurentei a declansat, in perioada 2005 - 2009, 4 investigatii referitoare la posibile abuzuri savarsite de CNPR, acestea fiind conexate intr-o una singura investigatie.
Astfel, in 2005, in urma unei plangeri depuse de 7 companii, Consiliul Concurentei a declansat o investigatie privind un posibil
abuz de pozitie dominanta savarsit de CNPR pe piata serviciilor de trimitere interna de
publicitate prin posta - Infadres. Companiile care au depus
plangere au fost: 4 firme de
marketing direct (Direct
Marketing Group SRL, Hit Mail Romania SRL, Mailers Serv SRL, Open
Public Service SRL), 2 edituri (Editura Readera€™s Digest, Rentrop & Straton Grup de
Editura si Consultanta in Afaceri SRL) si o
agentie de
publicitate (Leo Burnett & Target SA). Ulterior deschiderii acestei investigatii, tot in 2005, la Consiliul Concurentei a fost depusa o noua
plangere privind abuzul CNPR de catre 10 companii (cele 7 care au depus prima
plangere la care s-au adaugat editurile Eurocor IECC SRL, International Masters Publishers SRL, Prietenii Cartii SRL), faptele reclamate fiind similare celor din prima investigatie.
in 2006, SC Mailers Serv SRL a depus o alta
plangere la Consiliul Concurentei privind un
abuz de pozitie dominanta al Postei Romane, prin acordarea unor conditii contractuale mai favorabile SC Infopress SA (concurent al Mailers) pentru prestatii echivalente.
in 2009, autoritatea de
Concurenta a declansat din oficiu o investigatie privind un posibil
abuz al CNPR pe
piata serviciului Infadres si pe piata serviciului de corespondenta comerciala ca urmare a aplicarii unei politicii discriminatorii de acordare a reducerilor tarifare in perioada 2008 -2009.
Intermediarii sunt companiile care desfasoara activitati de pregatire a trimiterilor postale (de corespendenta,
publicitate prin posta, etc).
Serviciul postal de corespondenta comerciala este serviciul trimitere de corespondenta neprioritara adresata (se livreaza la
adresa tiparita de
expeditor pe ambalaj) prezentata la oficiile postale de catre intermediari si alte societati comerciale
Serviciul postal ``Infadres`` se refera la expedierea de publicitate prin posta adresata.