din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2611 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Dupa transportul aerian, feroviar si naval, transportul rutier va beneficia de un set specific de drepturi ale pasagerilor

Dupa transportul aerian, feroviar si naval, transportul rutier va beneficia de un set specific de drepturi ale pasagerilor

  Publicat: 15 Feb 2011       2763 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Comisia Europeana saluta votul acordat astazi de Parlamentul European, dupa negocieri dificile, in favoarea unui regulament privind drepturile pasagerilor care calatoresc cu autobuzul si cu autocarul.

Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
Pagube, stricaciuni produse in contul cuiva ca urmare a unor evenimente neprevazute (incendiu, inundatie etc.).
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.

Pasagerii care calatoresc cu autobuzul si cu autocarul, in special cei cu handicap sau cu mobilitate redusa, se vor bucura de drepturi noi care ii vor proteja in calatoriile lor, oriunde pe teritoriul Uniunii Europene.
Siim Kallas, vicepresedinte al Comisiei responsabil cu transporturile, a declarat: ``Gratie acestui nou regulament, drepturile pasagerilor vor fi extinse si la transportul cu autobuzul si cu autocarul. Pasagerii care calatoresc cu mijloace de transport rutier vor beneficia de aceleasi standarde de baza privind calitatea serviciilor oriunde si cu orice mijloc ar calatori in interiorul Uniunii. Prin adoptarea unui regulament privind drepturile pasagerilor care calatoresc cu autobuzul si cu autocarul, protectia pasagerilor din UE acopera acum toate tipurile de transport . Sunt foarte multumit de faptul ca UE a creat primul spatiu integrat al drepturilor pasagerilor pentru toate tipurile de transport din lume``.
Adoptarea regulamentului privind drepturile pasagerilor care calatoresc cu autobuzul si cu autocarul are loc la scurt timp de la adoptarea regulamentului 1177/2010 privind drepturile pasagerilor care calatoresc pe mare si pe cai navigabile interioare, care va intra in vigoare in luna decembrie 2012.
Acum, cand exista legislatie UE privind drepturile pasagerilor pentru toate tipurile de transport, Comisia va pregati o comunicare ce analizeaza caracteristicile protectiei pasagerilor in toate sectoarele transporturilor, in vederea consolidarii coerentei si a eficacitatii acestora, in contextul unui transport intermodal cu o pondere din ce in ce mai mare.
Noile drepturi aplicabile pentru serviciile pe distante lungi (si anume peste 250 km) includ, printre altele:
- protectia pasagerilor in caz de deces, vatamare, pierdere sau daune cauzate de accidente rutiere (dreptul national nu poate stabili o suma maxima sub valoarea de 220 000 a�� de pasager si 1 200 a�� de bagaj);
- protectia pasagerilor in ceea ce priveste nevoile practice imediate in cazul unui accident (cu posibilitatea oferirii de cazare la hotel, pentru cel mult doua nopti, la un tarif total de 80 a�� pe noapte);

- asistenta specifica gratuita pentru persoanele cu handicap si pentru cele cu mobilitate redusa atat in statii, cat si la bord si, daca este necesar, transport gratuit pentru persoanele care le insotesc;
- garantarea rambursarii sau a alegerii unei alte rute in situatii de rezervare peste limita locurilor disponibile, in cazul anularii sau ca urmare a unei intarzieri de peste 120 de minute fata de momentul estimat al plecarii;
- asistenta corespunzatoare (gustari, mese sau racoritoare) in situatii de anulare sau de intarzieri care depasesc 90 de minute in cazul unei calatorii a carei durata depaseste trei ore;
- mai mult, obligatia transportatorilor, in cazurile respective, de a asigura cazare la hotel pentru doua nopti, la un tarif de cel mult 80 a�� pe noapte, pentru pasagerii blocati, cu exceptia cazurilor de conditii meteorologice extreme sau de dezastre naturale majore;
- compensarea a 50 % din pretul biletului de transport in cazul unei intarzieri de peste 120 de minute fata de timpul de plecare estimat, al anularii calatoriei si daca transportatorul nu reuseste sa ii ofere pasagerului o alta ruta sau rambursarea biletului.
In plus, se vor aplica urmatoarele drepturi la toate serviciile de transport (peste sau sub 250 de km):
- nediscriminarea - directa sau indirecta - a pasagerilor pe baza de nationalitate;
- tratament nediscriminatoriu pentru persoanele cu handicap sau cu mobilitate redusa, precum si compensatii financiare pentru pierderea sau deteriorarea echipamentului lor de mobilitate in caz de accident;
- reguli minime privind informarea tuturor pasagerilor inainte de calatorie si in timpul acesteia, precum si informatii generale referitoare la drepturile acestora puse la dispozitie in statii si online;
- mecanisme de gestionare de catre transportatori a reclamatiilor, disponibile pentru toti pasagerii;
- organisme nationale independente in fiecare stat membru cu atributii de asigurare a respectarii regulamentului si, daca este cazul, de aplicare de sanctiuni.

Dupa votul de astazi din Parlamentul European si dupa aprobarea de catre Consiliu din 31 ianuarie 2011, regulamentul va fi adoptat in mod oficial maine. Se estimeaza ca acesta va fi publicat inainte de inceputul verii. Regulamentul urmeaza a fi aplicat dupa doi ani de la publicare.



Citeşte mai multe despre:    Parlamentul European    Transport rutier    Autobuz    Autocar    Pasageri    Drepturile pasagerilor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 1551

Guvernul a stabilit masuri pentru asigurarea conectivitatii transportului de marfuri si persoane dupa Brexit
20 Sep 2019 | 963

MAE a publicat o lista a unor tratate internationale intrate in vigoare in ultimele luni
29 Jul 2019 | 793

CCR: eliminarea atributului Statului de a acorda amnistia sau gratierea colectiva/ individuala pentru �fapte de coruptie� incalca limitele revizuirii Constitutiei.
18 Jul 2019 | 1460

Senatul a publicat un raport cu privire la prevenirea si corectarea dezechilibrelor macroeconomice
27 Jun 2019 | 995

Senatul Romaniei a constatat inregistrarea de progrese cu privire la aplicarea Agendei europene privind migratia
27 Jun 2019 | 1012



Articole Juridice

Transportatorii rutieri nu pot transfera unor terte persoane responsabilitatea de a respecta perioadele de conducere si perioadele de repaus ale conducatorilor auto
Sursa: MCP Cabinet avocati

Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Curtea de Justitie respinge actiunea Republicii Cehe impotriva directivei privind consolidarea controlului achizitionarii si detinerii de arme de foc
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 417/2019 - conflict juridic constitutional intre Parlament si ICCJ
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 388/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea 115/1996 si din Legea 176/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 250/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 386 alin. (1) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei