ACCIDENTE MORTI RANITI GRAV01.01 - 21.02. 2010 926 256 87601.01 - 21.02. 2011 889 238 806DIFERENTE -37 -18 -70In ceea ce priveste evolutia accidentelor grave de circulatie si a consecintelor acestora se constata mentinerea trendului descendent.In cursul lunii februarie a.c., in cinci zile din acest interval s-au inregistrat cresteri ale numarului persoanelor decedate, comparativ cu zilele aferente anului anterior, cel mai mare numar de morti rezultati din accidente rutiere fiind in zilele de sambata 19 februarie (9 morti), luni 7 februarie si luni 14 februarie (cate 7 morti), duminica 13 februarie, miercuri 16 februarie si luni 21 februarie (cu cate 6 morti).Principalele cauze generatoare ale accidentelor grave produse in perioada scursa de la inceputul lunii februarie a.c. au fost: viteza, manifestata in special sub forma vitezei neadaptate la conditiile meteo, de drum sau trafic (30,9% din totalul accidentelor), urmata de indisciplina pietonilor (26,0%) si neacordarea prioritatii pietonilor angajati regulamentar in traversare (9,4%).Se constata ca ierarhia principalelor cauze generatoare de accidente grave inregistrate in februarie 2011 este similara cu cea inregistrata in perioada corespondenta a anului trecut, cu mentiunea ca ponderea vitezei (excesiva sau neadaptata) a scazut de la 35,2% la 26,0%.In acest context, atrage atentia situatia inregistrata in ultimul week-end (18 - 20 februarie a.c.), cand au fost inregistrate 51 de accidente grave, soldate cu 17 persoane decedate si 45 de raniti grav, cauzele generatoare predominante fiind viteza neadaptata la conditiile de drum, indisciplina pietonilor si neatentia in conducere .Cel mai grav accident inregistrat in ultimul week-end, a fost cel produs la data de 19 februarie a.c., pe D.J. 244, in afara localitatii Banca, judetul Vaslui, unde un conducator auto in varsta de 55 de ani, pe fondul neadaptarii vitezei la conditiile unui carosabil alunecos a patruns pe contrasens, unde a acrosat un autoturism care circula regulamentar, din sens opus.Din accident au rezultat doi morti si patru raniti grav. Cei implicati in accident nu purtau centurile de siguranta.Intrucat in ultima perioada de timp se constata ca a crescut numarul accidentelor mortale rezultate din coliziuni frontale, produse ca urmare a patrunderii pe contrasens, pe fondul vitezei neadaptate, coroborat cu neutilizarea centurilor de siguranta, subliniem necesitatea respectarii cu strictete a prevederilor legale privind viteza de deplasare si folosirea centurilor de siguranta, respectiv a dispozitivelor de retentie pentru copii.In perioada urmatoare actiunile politiei rutiere desfasurate in planul educatiei rutiere si respectiv al impunerii legii, se vor concentra pe combaterea excesului de viteza si a indisciplinei pietonale.
Consultare publica privind modalitatea de a ajuta victimele accidentelor rutiere in strainatate 19 Jul 2012 | 2716
Doi agenti de politie rutiera retinuti de catre procurori pentru savarsirea infractiunii de luare de mita in forma continuata 16 Mar 2011 | 1688
Instanta decide eliberarea sub control judiciar a diplomatului Silviu Ionescu 05 Nov 2010 | 1333
In week-end, peste 770 de soferi au ramas fara pemis de conducere 19 Apr 2010 | 1176
Soferii pot afla informatii despre constatul amiabil prin intermediul unui site specializat 12 Jun 2009 | 1372
Un stat UE poate refuza sa recunoasca un permis de conducere care a fost doar reinnoit intr-un alt stat membru dupa ce i-a interzis titularului acestui permis sa conduca pe teritoriul sau Sursa: EuroAvocatura.ro
Raspundere civila delictuala. Actiune in despagubiri. Invocarea unui prejudiciu moral cu caracter continuu Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 2263 din 11 noiembrie 2020
Ucidere din culpa. Parasirea locului accidentului. Stare avansata de ebrietate Pronuntaţă de: Judecatoria Baia Mare - Sentinta penala nr. 1192 din data 19.06.2009