din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1870 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Nou record pentru Erasmus: schimburile de studenti sunt in crestere cu 8,5 la suta

Nou record pentru Erasmus: schimburile de studenti sunt in crestere cu 8,5 la suta

  Publicat: 09 May 2012       1862 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


La douazeci si cinci de ani dupa lansarea acestuia, Erasmus a devenit cel mai cunoscut program european, iar sistemul de schimb de studenti cunoaste cel mai mare succes din lume.

Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin �intreprindere� se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare.
(termen CNA). O comunicare audiovizuala identificabila, �n cadrul unei succesiuni orare a serviciului de programe, prin titlu, continut, forma sau autor.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Piata special organizata de catre stat, intreprinzatori sau asociatii particulare si mixte,in cadrul carora se pot incheia
Denumire data monedei unice europene.
(termen CNA). O comunicare audiovizuala identificabila, �n cadrul unei succesiuni orare a serviciului de programe, prin titlu, continut, forma sau autor.
Piata special organizata de catre stat, intreprinzatori sau asociatii particulare si mixte,in cadrul carora se pot incheia
(termen CNA). O comunicare audiovizuala identificabila, �n cadrul unei succesiuni orare a serviciului de programe, prin titlu, continut, forma sau autor.
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Denumire data monedei unice europene.
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.

Peste 231 000 de studenti au primit burse ``Erasmus`` pentru a studia sau pentru a se forma in strainatate in anul universitar 2010-2011, ceea ce reprezinta un nou record si o crestere cu 8,5% fata de cifra din anul precedent. Punand accentul pe invatarea limbilor straine, adaptabilitate, sensibilizarea interculturala si aptitudini de conducere, Erasmus ofera tinerilor competente vitale pentru stimularea capacitatii acestora de insertie profesionala, care vor favoriza dezvoltarea lor personala. De la lansarea sa in 1987, peste 2,5 milioane de studenti europeni au avut ocazia de a merge in strainatate la studii intr-o institutie de invatamant superior sau de a efectua un stagiu intr-o intreprindere datorita acestui program . Daca tendintele actuale se confirma, Uniunea Europeana isi va atinge pana in 2012 si 2013 obiectivul, si anume, acela de a sustine 3 milioane de studenti Erasmus.

Cele mai populare destinatii alese de studenti in 2010-2011 au fost Spania, Franta si Germania. Spania a trimis cel mai mare numar de studenti in strainatate, urmata de Franta si Germania. Luxemburg a trimis cel mai mare numar de studenti in strainatate, ca procentaj din populatia studenteasca nationala (a se vedea MEMO/12/310 pentru cifrele detaliate). Bugetul consacrat de Erasmus mobilitatii studentilor si personalului se ridica in 2010-2011 la aproximativ 460 milioane EUR.

``Programul Erasmus, a carui aniversare de argint o sarbatorim anul acesta, este una dintre cele mai mari povesti de succes ale Uniunii Europene. Cifrele vorbesc de la sine - si ar fi putut fi chiar mai semnificative daca am fi avut resursele pentru a raspunde cererii. Studiile si stagiile Erasmus permit dobandirea unor competente mai valoroase ca niciodata in aceste vremuri``, a declarat Androulla Vassiliou, comisar european pentru educatie, cultura, multilingvism si tineret.

Din totalul studentilor care au beneficiat de sprijinul Erasmus in 2010-2011, un numar de aproximativ 190 000 si-au petrecut pana la 12 luni din programul de obtinere a diplomei in strainatate in cadrul unei universitati sau al unei alte institutii de invatamant superior dintr-una din cele 32 de tari care participau in perioada respectiva la initiativa Erasmus (cele 27 de state membre, Croatia, Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Turcia. Elvetia a devenit din 2011-2012 cea de-a 33-a tara participanta la Erasmus). Numarul de studenti care aleg optiunea de studiu a crescut cu 7,2% fata de 2009-2010.

Stagiile efectuate in intreprinderi din strainatate au fost sprijinite prin Erasmus incepand din 2007 si sunt tot mai populare. In 2010-2011, unul din sase studenti Erasmus au ales aceasta optiune, totalizand 41 000 EUR, ceea ce reprezinta o crestere cu 15% fata de anul precedent.

Cererea depaseste semnificativ numarul de burse Erasmus disponibile in majoritatea tarilor participante. Bursa acordata lunar de Erasmus, destinata sa acopere o parte din costurile suplimentare legate de instalarea in strainatate si cheltuielile de calatorie a fost de 250 euro - o usoara scadere in raport cu anul anterior (254 euro), ceea ce a permis mai multor studenti sa beneficieze de program .

Mai mult, 40 000 de burse au fost acordate personalului universitar si profesorilor pentru a preda sau a se forma in strainatate, cu 13 % mai multe decat in anul precedent.


Mobilitatea in scop educational reprezinta unul dintre obiectivele-cheie ale strategiei Europa 2020 pentru crestere economica si ocuparea fortei de munca, precum si punctul focal al initiativei Comisiei ``Tineretul in miscare``, care se bazeaza pe succesul programului Erasmus.

In septembrie anul trecut, in strategia sa privind modernizarea sistemului de invatamant superior (IP/11/1043), Comisia a subliniat necesitatea de a oferi studentilor mai multe posibilitati de a dobandi competente prin studiu sau prin formare in strainatate. Obiectivul european pentru mobilitatea studentilor este de cel putin 20% pana la sfarsitul acestui deceniu. In prezent, aproximativ 10% dintre studenti fac studii sau se formeaza in strainatate cu sprijinul Erasmus sau prin alte mijloace publice si private. Aproximativ 4,5% dintre acestia primesc o bursa in cadrul programului Erasmus.

Erasmus nu ofera doar burse pentru studenti si personal din invatamantul superior, dar, prin finantare pentru proiecte si retele transnationale, programul permite, de asemenea, cooperarea institutiilor de invatamant superior. Permitand acestor institutii sa inoveze in materie de invatamant, Erasmus a imbunatatit, de asemenea, sistemele de recunoastere a perioadelor de studii efectuate in strainatate; programul a favorizat in plus dezvoltarea serviciilor de sprijin pentru studenti, precum si cooperarea cu conducerea intreprinderilor si responsabilii din institutii.

In noiembrie anul trecut, Comisia si-a prezentat propunerea pentru ``Erasmus pentru toti`` ((IP/11/1398), un nou program-cadru Erasmus destinat sa reuneasca, toate celelalte programe europene si internationale pentru educatie, formare, tineret si sport si care va inlocui cele sapte programe existente cu un singur program . Comisia a propus un buget in valoare de 19 miliarde de euro pentru ``Erasmus pentru toti`` in perioada 2014-2020, reprezentand o crestere de aproximativ 70% comparativ cu actualul buget pe sapte ani pentru programele existente. Doua treimi din fondurile pentru ``Erasmus pentru toti`` vor finanta burse vizand dezvoltarea cunostintelor si competentelor. Cealalta parte va sprijini cooperarea intre institutii, intreprinderi si alte organizatii.



Citeşte mai multe despre:    Erasmus    Educatie    Studenti    Burse

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Adaptarea structurii anului scolar 2020-2021 la situatia epidemiologica actuala
27 Mar 2021 | 1278

Aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii
15 Mar 2021 | 1209

Ministrerul educatiei si cercetarii a aprobat infiintarea de centre de excelenta in fiecare judet si in municipiul Bucuresti
06 Nov 2020 | 1718

Legi promulgate in data de 18 august 2020
19 Aug 2020 | 1659

Legi promulgate in data de 12 iunie 2020
13 Jun 2020 | 1093

MEC a aprobat noile programe pentru examenele nationale (Evaluare Nationala 2020 si Bacalaureat 2020)
15 Apr 2020 | 1567



Articole Juridice

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Dialogurile MCP (XI): Recuperarea prejudiciilor stabilite de Curtea de Conturi de la salariati
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Timpul de lucru si perioada de repaus in cazul incheierii mai multor contracte individuale de munca
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Exercitarea autoritatii parintesti exclusiv de catre unul dintre parinti in contextul divortului
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Jurisprudenţă

Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila

Decizia CCR nr. 657/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a sintagmei "pe baza de abonament" - Legea 1/2011
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 418/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul educatiei
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Legea nr. 284/2010 nu a fost aplicabila contractelor incheiate anterior adoptarii sale, in virtutea principiului neretroactivitatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov Sectia Civila, Decizia civila nr. 231/2017, in sedinta publica din 06 februarie 2017