Pornografia infantila prin intermediul sistemelor informatice
pentru altul, de materiale pornografice cu minori prin sisteme informatice, ori detinerea, fara drept, de materiale pornografice cu minori intr-un sistem informatic sau un mijloc de stocare a datelor informatice.
(2) Tentativa se pedepseste.
Aceasta infractiune se afla la limita intre infractiunile savarsite cu ajutorul sistemelor informatice si cele prin sistemele informatice. Infractiunea de pornografie infantila este reglementata de legislatia penala romana in vigoare.
Introducerea prevederilor de fata in legea criminalitatii informatice da nastere
unei noi infractiuni, diferita de cea reglementata anterior. Acest lucru se inscrie
pe linia protectiei copiilor prin diferite instrumente legislative la nivelul Uniunii
Europene. Pornografia infantila este reglementata de alte doua legi, si anume:
a) Legea 678/2001 privind prevenirea si combaterea traficului de persoane, care,
la art. 18, prevede:
(1) Fapta de a expune, a vinde sau a raspandi, a inchiria, a distribui, a confectiona ori de a detine in vederea raspandirii de obiecte, filme, fotografii, diapozitive, embleme sau alte suporturi vizuale, care reprezinta pozitii ori acte sexuale cu caracter pornografic, ce prezinta sau implica minori care nu au implinit varsta de
18 ani, sau importarea ori predarea de astfel de obiecte unui agent de transport sau de distribuire in vederea comercializarii ori distribuirii lor constituie infractiunea de pornografie infantila si se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani.
(2) Faptele prevazute la alin. (1), savarsite de o persoana care face parte dintr-un grup organizat, se pedepsesc cu inchisoare de la 3 la 10 ani.
b) Legea 196/2003 privind prevenirea si combaterea pornografiei, care, la art. 12,
prevede:
(1) Distribuirea materialelor cu caracter obscen, care prezinta imagini cu minori avand un comportament explicit sexual, se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 5 ani.
(2) Cu aceeasi pedeapsa se pedepseste si detinerea de materiale prevazute la alin. (1), in vederea raspandirii lor.
Obiectul juridic special il constituie relatiile sociale ce urmaresc protejarea minorilor.
Obiectul material reprezinta suporturile de stocare a datelor din sistemele informatice ce contin materialele pornografice cu minori. Prin materiale pornografice cu minori legea intelege orice material care prezinta un minor avand
un comportament sexual explicit sau o persoana majora care este prezentata ca un minor avand un comportament sexual explicit ori imagini care, desi nu prezinta o persoana reala, simuleaza, in mod credibil, un minor avand un comportament sexual explicit.
Subiect activ poate fi orice persoana .
Latura obiectiva. Elementul material este constituit din doua modalitati alternative de executare si anume:
• producerea in vederea raspandirii; sau
• oferirea; sau
• punerea la dispozitie; sau
• raspandirea; sau
• transmiterea; sau
• procurarea pentru sine sau pentru altul de materiale pornografice cu minori
prin sisteme informatice; si:
• detinerea, fara drept, de materiale pornografice cu minori intr-un sistem
informatic sau un mijloc de stocare a datelor informatice.
Observam ca legea nu determina ce inseamna detinere legitima de materiale pornografice cu minori, nici categoriile de persoane indreptatite la detinerea lor legitima .
Latura subiectiva este caracterizata de intentie.
Consumarea se realizeaza in momentul declansarii actiunii de producere, oferire, punere la dispozitie, raspandire, transmitere, procurare sau detinere .
Tentativa se pedepseste, potrivit prevederilor alin. 2 al art. 51.
Sanctiunea. Infractiunea de pornografie infantila prin intermediul sistemelor informatice se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 12 ani si interzicerea unor drepturi .

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti


OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...














