din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2260 de useri online



Prima pagină » Articole juridice » Drept Comercial » Controverse privind promulgarea Legii 23/2014

Controverse privind promulgarea Legii 23/2014

  Publicat: 18 Mar 2014       6455 citiri       Sursa: McGregor & Partners        Secţiunea: Drept Comercial  


Legea 23/2014 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2013 privind modificarea si completarea Legii 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie (�Legea 23/2014�) a fost promulgata fara respectarea prevederilor Constitutiei si a Legii 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale.

Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Atributie exclusiva acordata unei persoane, unei functii sau unui organ.
Persoana fizica sau juridica care garanteaza cu veniturile sau cu bunurile sale o obligatie a unui debitor fata de creditorul sau.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punct de vedere financiar, o actiune de inlocuire a unui titlu dintr-un portofoliu cu alt titlu pentru a obtine un randament mai mare sau un profit mai mare in perspectiva.
Institutie constituita cu scopul de a apara drepturile si libertatile cetatenilor
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.

Presedintele Romaniei a semnat joi, 13 martie 2014, Decretul privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 57/2013 privind modificarea si completarea Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie. Astfel, legea nr. 23/2014 privind aprobarea OUG nr. 57/2013 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 184/14.03.2014 si produce efecte juridice.
Promulgarea unei legi, reprezinta actul prin care seful statului constata ca procesul legislativ a fost finalizat ori ca obiectiunile sale privind o lege adoptata de legislativ au fost reexaminate sau dupa caz, legea a fost supusa verificarii Curtii Constitutionale, fiind epuizate toate etapele procedurii legislative. Prerogativa sesizarii Curtii Constitutionale ii este recunoscuta Presedintelui Romaniei, in calitate de garant al respectarii Constitutiei, care, in cadrul procedurii de promulgare, are obligatia de a examina textul legii si de a verifica conformitatea legii cu textele constitutionale.
In ceea ce priveste promulgarea Legii 23/2014 Presedintele Romaniei a procedat la promulgare fara a astepta, potrivit prevederilor constitutionale, decizia Curtii Constitutionale, care a fost investita chiar de acesta, in vederea exercitarii unui control a priori de constitutionalitate, prin sesizarea transmisa in 26/03/2014. Obiectul sesizarii il reprezinta incalcarea articolului 108 (3) din Tratatul privind Functionarea Uniunii Europene, privind procedurile de notificare a Comisiei Europene in cazul modificarii unei scheme de sprijin, fapt ce poate atrage declansarea unei proceduri de infringement impotriva Romaniei.
Potrivit art. 77 (3) din Constitutie, daca Presedintele cere verificarea constitutionalitatii legii, promulgarea ei se face in cel mult 10 zile de la primirea deciziei Curtii Constitutionale, prin care i s-a confirmat constitutionalitatea. Ratiunea pentru care promulgarea unei legi supuse controlului de constitutionalitate inainte de promulgare, se face cu respectarea conditiei sine qua non mai sus expuse, este una intemeiata, respectiv evitarea promulgarii unei legi neconstitutionale.
Prevederile Legii 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale (``Legea 47/1992``) mentioneaza clar ca ``prevederile legii se completeaza cu normele din Codul de procedura civila, exceptie facand prevederile privind stingerea, intreruperea sau suspendarea litigiului``. Avand in vedere ca retragerea sau renuntarea la actiune, sau la drept sunt toate incidente procedurale ce duc la stingerea litigiului, acestea nu pot fi efectuate in fata Curtii Constitutionale. Prin urmare, Presedintele ca subiect de sezina, nu poate sa-si retraga sesizarea, acesta avand obligatia de a astepta decizia Curtii Constitutionale cu privire la sesizarea introdusa chiar de acesta.
In prezent, singura modalitate de efectuare a unui control de constitutionalitate cu privire la prevederile legii nr. 23/2014 mai poate fi efectuat de Curtea Constitutionala, doar in cazul in care va fi investita cu solutionarea exceptiilor de neconstitutionalitate, ridicate in fata instantelor judecatoresti sau de arbitraj comercial sau direct de Avocatul Poporului.

........................................

Despre McGregor & Partners
McGregor & Partners, cu birouri in Bucuresti, Romania si Sofia, Bulgaria este asociata cu firma de avocatura Stephenson Harwood din 2002. Condusa de Neil McGregor, avocat britanic cu una dintre cele mai indelungate activitati de avocat strain in domeniul comercial din Europa centrala si de sud, echipa McGregor & Partners de avocati romani si bulgari cu experienta in domeniul comercial, ofera consultanta in orice aspecte de drept comercial, ocupandu-se in particular de achizitii & fuziuni, activitati de finantare si alte investitii pentru companii si fonduri multinationale. McGregor & Partners are o experienta deosebita in domenii cum ar fi energia, logistica, drept maritim, comert si transport .
www.mcgregorlegal.eu

Boiana Berchi
Partener
McGregor & Partners
Tel: +40 (0)722 742 654
Email: [email protected]





Citeşte mai multe despre:    Legea 23/2014    Energie regenerabila

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Titluri