Curtea a retinut ca nici legislatia nationala, nici practica nationala la momentul respectiv nu prevedeau ca masurile de acest tip pot fi verificate de catre o instanta. Mai mult, faptul ca deciziile de suspendare adoptate la cererea inspectorilor judiciari nu erau supuse verificarii de catre instante a fost confirmat si criticat de Curtea Constitutionala .
Prin urmare, reclamanta a fost privata de accesul la o instanta (ordinara sau de alt tip) in legatura cu suspendarea ei din functie de catre CSM, o masura care nu i-a permis sa-si indeplineasca sarcinile de judecator aproximativ 9 luni si nici sa-si primeasca salariul.
Guvernul nu a prezentat vreun argument convingator care sa justifice aceasta lipsa de protectie judiciara. Simplul fapt ca suspendarea reclamantei din functie a fost o consecinta a exercitarii de catre aceasta a dreptului la recurs nu a reprezentat o justificare suficienta.
Prin urmare, a fost afectata esenta dreptului de acces la o instanta.
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...