Curtea a retinut ca nici legislatia nationala, nici practica nationala la momentul respectiv nu prevedeau ca masurile de acest tip pot fi verificate de catre o instanta. Mai mult, faptul ca deciziile de suspendare adoptate la cererea inspectorilor judiciari nu erau supuse verificarii de catre instante a fost confirmat si criticat de Curtea Constitutionala .
Prin urmare, reclamanta a fost privata de accesul la o instanta (ordinara sau de alt tip) in legatura cu suspendarea ei din functie de catre CSM, o masura care nu i-a permis sa-si indeplineasca sarcinile de judecator aproximativ 9 luni si nici sa-si primeasca salariul.
Guvernul nu a prezentat vreun argument convingator care sa justifice aceasta lipsa de protectie judiciara. Simplul fapt ca suspendarea reclamantei din functie a fost o consecinta a exercitarii de catre aceasta a dreptului la recurs nu a reprezentat o justificare suficienta.
Prin urmare, a fost afectata esenta dreptului de acces la o instanta.
Acordarea sporului pentru conditii degradante. Aspecte juridice si Jurisprudenta Sursa: MCP avocati
ICCJ: Decizia de Pensionare Inceteaza Automat Raportul de Serviciu Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Nomanzii digitali. Provocari si reglementari juridice in era muncii de la distanta Sursa: MCP avocati
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...