din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2818 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Legea nr. 120/2019 privind unele masuri necesare pentru realizarea lucrarilor si implementarea proiectelor de importanta nationala privind reteaua electrica de transport

Legea nr. 120/2019 privind unele masuri necesare pentru realizarea lucrarilor si implementarea proiectelor de importanta nationala privind reteaua electrica de transport

  Publicat: 27 Jun 2019       3475 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 517 din 25.06.2019.

Drept in temeiul caruia proprietarul unui imobil, fond dominant, exercita anumite prerogative asupra unui alt imobil, fond aservit, apartinand altui proprietar.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Drept in temeiul caruia proprietarul unui imobil, fond dominant, exercita anumite prerogative asupra unui alt imobil, fond aservit, apartinand altui proprietar.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Drept in temeiul caruia proprietarul unui imobil, fond dominant, exercita anumite prerogative asupra unui alt imobil, fond aservit, apartinand altui proprietar.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Drept in temeiul caruia proprietarul unui imobil, fond dominant, exercita anumite prerogative asupra unui alt imobil, fond aservit, apartinand altui proprietar.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Drept in temeiul caruia proprietarul unui imobil, fond dominant, exercita anumite prerogative asupra unui alt imobil, fond aservit, apartinand altui proprietar.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Piata special organizata de catre stat, intreprinzatori sau asociatii particulare si mixte,in cadrul carora se pot incheia
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Suprafata de teren extinsa de o parte si de alta a proiectiei in plan orizontal a conductelor
Suprafata de teren extinsa de o parte si de alta a proiectiei in plan orizontal a conductelor
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Suprafata de teren extinsa de o parte si de alta a proiectiei in plan orizontal a conductelor
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

Articolul 7
(1) In exercitarea drepturilor de uz si de servitute pentru efectuarea lucrarilor aferente proiectelor de importanta nationala privind reteaua electrica de transport, initiatorul proiectului/beneficiarul concesiunii retelei electrice de transport:
a) va folosi imobilul pentru executarea lucrarilor;
b) va folosi imobilul pentru asigurarea functionarii normale a retelei electrice de transport, inclusiv prin efectuarea reviziilor, reparatiilor, relocarilor, realizarii conditiilor de coexistenta si a interventiilor necesare;
c) va avea dreptul de trecere pentru lucrarile efectuate pe durata de existenta a retelei electrice de transport care face obiectul proiectelor de importanta nationala, inclusiv pentru lucrarile de organizare de santier, depozitarea de materiale si echipamente si pentru accesul la locul de amplasare a acestora;
d) va obtine restrangerea sau incetarea unor activitati care ar putea pune in pericol persoane si bunuri si ar afecta construirea si/sau operarea retelei electrice de transport, perioada pentru care asigura despagubirea in conditiile legii;
e) va avea drept de acces la utilitatile publice.
(2) In exercitarea drepturilor prevazute la alin. (1) lit. a) pentru executarea lucrarilor aferente proiectelor de importanta nationala privind reteaua electrica de transport, initiatorul proiectului/beneficiarul concesiunii retelei electrice de transport poate sa foloseasca si sa consolideze, dupa caz, drumurile existente pentru executia si exploatarea infrastructurii retelei electrice de transport care face obiectul proiectelor de importanta nationala.
(3) Dreptul de trecere prevazut la alin. (1) lit. c) cuprinde dreptul la instalarea oricaror facilitati aferente infrastructurii energetice care face obiectul proiectelor de importanta nationala privind reteaua electrica de transport, dreptul de a le mentine in stare operationala dupa instalare, precum si accesul la locul de amplasare a acestuia/acestora pentru lucrari, conform prevederilor legale in vigoare.
(4) Pentru a evita punerea in pericol a persoanelor, a bunurilor sau afectarea activitatilor desfasurate in culoarul de lucru, initiatorul proiectului/beneficiarul concesiunii retelei electrice de transport are dreptul, in baza prevederilor alin. (1) lit. d), de a restrange sau sista, in masura necesara si pe durata lucrarilor, activitatile desfasurate in vecinatatea zonelor respective.
(5) Drepturile de uz si de servitute se exercita asupra terenurilor proprietate publica a statului si proprietate publica/privata a unitatilor administrativ-teritoriale, inclusiv asupra terenurilor proprietate publica a statului si proprietate publica/privata a unitatilor administrativ-teritoriale din fondul forestier/pajisti permanente/terenuri arabile/agricole, cu titlu gratuit.

Articolul 8
(1) Drepturile de uz si de servitute asupra imobilelor aflate in proprietate privata se constituie cu titlu oneros, in conditiile prezentei legi. Initiatorul proiectului/Beneficiarul concesiunii retelei electrice de transport plateste sau, dupa caz, consemneaza, pe durata executiei lucrarilor:
a) despagubirile pentru toate pagubele cauzate proprietarilor sau titularilor de activitati afectati de exercitarea drepturilor de uz si de servitute;
b) indemnizatiile proprietarilor, pentru exercitarea dreptului de uz si servitute.
(2) Indemnizatiile datorate in schimbul limitarii folosintei imobilelor se stabilesc pe baza rapoartelor de evaluare intocmite de evaluatori autorizati si se vor achita persoanelor indreptatite.
(3) Suma reprezentand valoarea indemnizatiei stabilite conform alin. (2) se plateste sau, respectiv, se consemneaza conform art. 13 alin. (4). Aceasta suma se actualizeaza anual cu indicele inflatiei, pentru fiecare imobil, calculat de la data intocmirii raportului sau consemnarii indemnizatiilor, urmand ca diferentele pozitive rezultate in urma actualizarii sa fie platite sau, respectiv, consemnate.
(4) Despagubirile datorate proprietarilor imobilelor sau titularilor de activitati afectati de exercitarea drepturilor de uz si de servitute se stabilesc prin negociere, avand in vedere urmatoarele criterii:
a) suprafata imobilelor afectata cu ocazia lucrarilor;
b) valorile pentru productiile existente sau, respectiv, productiile estimate ale culturilor si plantatiilor afectate, inclusiv in ceea ce priveste anul/anii calendaristic/calendaristici in care nu pot fi realizate lucrari de insamantare sau alte plantatii din cauza efectuarii lucrarilor, comunicate de organele agricole cu atributii in domeniu - camerele agricole, directiile pentru agricultura, Institutul National de Statistica sau bursa agricola - sau rezultate/dovedite cu documente justificative, precum si pentru amenajarile si/sau facilitatile afectate de lucrari, cu luarea in considerare a pierderilor financiare in cazul suprafetelor culturilor ori plantatiilor care fac obiectul proiectelor cu finantare din fonduri nationale sau comunitare;
c) valoarea pagubelor produse prin scoaterea din functiune a amenajarilor de irigatii, desecare, drenaj si combaterea eroziunii solului aflate in administrarea/proprietatea Agentiei Nationale de Imbunatatiri Funciare/federatiilor de organizatii de imbunatatiri funciare/organizatiilor de imbunatatiri funciare, cu respectarea legislatiei in domeniul imbunatatirilor funciare in vigoare;
d) activitatile restranse cu ocazia executarii lucrarilor.
(5) Imbunatatirile de orice fel aduse imobilelor afectate de lucrarile aferente proiectelor de importanta nationala privind reteaua electrica de transport dupa data primirii sau, respectiv, afisarii notificarii prevazute la art. 6 si pana la data accesului initiatorului proiectului/beneficiarului concesiunii retelei electrice de transport la imobile relevante nu sunt luate in considerare la stabilirea valorilor finale ale indemnizatiilor si/sau despagubirilor.
(6) Persoanele indreptatite pot solicita incheierea unei conventii cu privire la cuantumul indemnizatiilor si/sau despagubirilor odata cu depunerea solicitarii si a documentelor prevazute la art. 12 alin. (1) lit. g) si alin. (3). In cazul in care niciuna dintre parti nu solicita incheierea conventiei sau daca partile nu incheie conventia mentionata in termen de 30 de zile de la comunicarea solicitarii catre initiatorul proiectului/beneficiarul concesiunii retelei electrice de transport conform art. 13, cuantumul indemnizatiilor si/sau despagubirilor este stabilit de catre initiatorul proiectului/beneficiarul concesiunii retelei electrice de transport, in baza raportului de evaluare intocmit pentru fiecare unitate administrativ-teritoriala, pe fiecare categorie de folosinta a imobilelor relevante, cu respectarea conditiilor prevazute la alin. (2) - (4).
(7) Persoanele indreptatite nemultumite de cuantumul indemnizatiilor si/sau despagubirilor stabilite conform prezentului articol se pot adresa instantelor judecatoresti in conformitate cu prevederile art. 15.
(8) Evaluatorul autorizat in conditiile legii este selectat dintre evaluatorii inscrisi in tabloul Asociatiei Nationale a Evaluatorilor Autorizati din Romania.
(9) Costul evaluarii cuantumului indemnizatiilor si/sau despagubirilor este suportat in toate cazurile direct de catre initiatorul proiectului/beneficiarul concesiunii retelei electrice de transport .

CAPITOLUL III
Masuri prealabile in vederea identificarii imobilelor afectate de lucrarile aferente proiectelor de importanta nationala privind reteaua electrica de transport

Articolul 9
(1) Initiatorul proiectului/Beneficiarul concesiunii retelei electrice de transport intocmeste documentatia tehnica necesara realizarii lucrarilor, care trebuie sa cuprinda planuri cu amplasamentul lucrarii. Aceste planuri cu amplasamentul lucrarii se realizeaza in conformitate cu prevederile legale si cuprind:
a) delimitarea culoarului de trecere/lucru;
b) zona de protectie si zona de siguranta aferente infrastructurii energetice;
c) zonele cu un anumit regim de protectie stabilit prin lege sau documentatii de amenajare a teritoriului ori documentatii de urbanism aprobate;
d) limitele imobilelor afectate si suprafetele acestora, pentru fiecare unitate administrativ-teritoriala; initiatorul proiectului/beneficiarul concesiunii retelei electrice de transport are obligatia de a transmite planul cu amplasamentul catre oficiile teritoriale de cadastru si publicitate imobiliara pentru receptie.
(2) Setul de date spatiale rezultat din documentatia tehnica a proiectului trebuie sa respecte prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.089/2010 al Comisiei din 23 noiembrie 2010 de punere in aplicare a Directivei 2007/2/CE a Parlamentului European si a Consiliului in ceea ce priveste interoperabilitatea seturilor si serviciilor de date spatiale. Accesul la setul de date spatiale rezultat din documentatia tehnica a proiectului se asigura prin servicii de vizualizare si descarcare realizate conform Directivei 2007/2/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 14 martie 2007 de instituire a unei infrastructuri pentru informatii spatiale in Comunitatea Europeana (Inspire).
(3) In termen de 15 zile de la primirea documentatiei aferente lucrarilor de realizare a proiectelor de importanta nationala privind reteaua electrica de transport, oficiul teritorial de cadastru si publicitate imobiliara receptioneaza planurile cu amplasamentul lucrarii si va emite procesul-verbal de receptie. Initiatorul proiectului/Beneficiarul concesiunii retelei electrice de transport va transmite primariilor, institutiilor prefectului si consiliilor judetene lista imobilelor situate pe culoarul de trecere/lucru, afectate de realizarea lucrarilor.
(4) Planul cuprinzand amplasamentul lucrarii, precum si zonele de protectie, culoarul de trecere/lucru si zonele de siguranta aferente, intocmit conform prevederilor alin. (1) pentru fiecare unitate administrativ-teritoriala, precum si modul de calculare a indemnizatiilor si despagubirilor conform art. 8 se aduc la cunostinta publica de catre initiatorul proiectului/beneficiarul concesiunii retelei electrice de transport prin afisarea la sediul consiliului local in a carui raza teritoriala se afla amplasata infrastructura energetica care face obiectul proiectelor de importanta nationala privind reteaua electrica de transport si raman afisate pana la finalizarea lucrarilor, precum si prin publicarea intr-un ziar local si pe pagina de internet a proiectului sau a initiatorului proiectului/beneficiarului concesiunii retelei electrice de transport, dupa caz. In situatia proiectelor de interes comun, se va respecta procedura de participare a publicului conform Regulamentului (UE) nr. 347/2013. De la data afisarii la sediul consiliului local se interzice emiterea oricarui aviz, acord, permis si a oricarei autorizatii cu privire la imobilele care vor fi afectate de lucrarile aferente infrastructurii retelei electrice de transport, altele decat cele necesare efectuarii lucrarilor.
(5) Incepand cu data afisarii acestor informatii si pe intreaga durata de existenta a infrastructurii energetice, care face obiectul proiectelor de importanta nationala privind reteaua electrica de transport, orice persoana fizica sau juridica respecta zona de protectie si de siguranta aferenta acestora si restrictionarea activitatilor desfasurate in aceste zone, astfel cum sunt acestea stabilite prin actele normative care reglementeaza proiectarea si executia acestora, adoptate de catre ANRE.
(6) Proprietarii, titularii de drepturi reale, precum si titularii de activitati sunt obligati sa permita accesul la imobile pentru efectuarea masuratorilor topografice, a studiilor geotehnice si a oricaror operatiuni necesare studiilor de fezabilitate, precum si a cercetarii arheologice. Cu cel putin 10 zile inainte de data stabilita pentru acces, initiatorul proiectului/beneficiarul concesiunii retelei electrice de transport ii va notifica in scris. In masura in care, in baza informatiilor prevazute la art. 12 alin. (1), reprezentantii initiatorului proiectului/beneficiarului concesiunii retelei electrice de transport nu pot sa identifice adresele detinatorilor cu orice titlu ai imobilelor vizate si/sau ale titularilor de activitati, instiintarea prealabila se considera efectuata prin afisarea acesteia la sediul consiliului local al unitatii administrativ-teritoriale in a carei raza teritoriala se afla imobilul, intr-un ziar local si pe pagina de internet a proiectului sau a initiatorului proiectului/beneficiarului concesiunii retelei electrice de transport, dupa caz, precum si cu folosirea mijloacelor prevazute in conceptul de participare a publicului pentru proiectele de interes comun, cu cel putin 20 de zile inaintea datei stabilite pentru efectuarea accesului la imobilele vizate.

Articolul 10
(1) In scopul identificarii proprietarilor si clarificarii situatiei juridice a imobilelor afectate de lucrarile aferente proiectelor de importanta nationala privind reteaua electrica de transport, initiatorul proiectului/beneficiarul concesiunii retelei electrice de transport solicita informatii autoritatilor si institutiilor publice locale si judetene, cu competente in procesul de identificare, delimitare tehnica sau juridica a imobilelor afectate.
(2) In situatia in care proprietarul nu a fost gasit la adresa comunicata in conditiile alin. (1) pentru scopul declarat, initiatorul proiectului/beneficiarul concesiunii retelei electrice de transport poate solicita, conform legii, serviciului public comunitar local de evidenta a persoanelor sau, dupa caz, Directiei pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date comunicarea domiciliului/resedintei cu care acesta figureaza in Registrul national de evidenta a persoanelor.
(3) Autoritatile si institutiile prevazute la alin. (1) si (2) au obligatia de a raspunde tuturor solicitarilor privind acordarea de informatii si asistenta de specialitate, in indeplinirea atributiilor legale ale acestora, in termen de 7 zile lucratoare de la data primirii acestor solicitari.

Articolul 11
(1) In termen de 20 de zile de la primirea planurilor de amplasament al infrastructurii energetice care face obiectul lucrarilor aferente proiectelor de importanta nationala privind reteaua electrica de transport, conform art. 9, precum si a informatiilor privind imobilele asupra carora se constituie si se exercita drepturile de uz si de servitute, toate autoritatile, institutiile publice si entitatile de la nivel local si judetean cu atributii in domeniu au obligatia de a transmite, la cererea initiatorului proiectului/beneficiarului concesiunii retelei electrice de transport, date centralizate privind situatia juridica a imobilelor situate in aria de competenta a fiecarei astfel de autoritati, institutii publice si/sau entitati, conform prevederilor art. 12 alin. (1), inclusiv informatii privind:
a) imobilele care fac obiectul procedurilor de constituire sau de reconstituire a dreptului de proprietate in conformitate cu prevederile legilor de reconstituire, cu precizarea imobilelor pentru care procedurile de restituire s-au finalizat, pentru acestea indicandu-se si titlurile de proprietate emise, si, respectiv, cu precizarea imobilelor pentru care procedura de reconstituire a dreptului de proprietate este in curs, pentru acestea mentionandu-se adeverintele de proprietate si/sau procesele-verbale de punere in posesie, in masura in care aceste documente au fost emise;
b) imobilele care nu fac obiectul procedurilor de reconstituire a dreptului de proprietate prevazute la lit. a); pentru acele imobile aflate in proprietatea publica sau privata a statului roman sau a unitatilor administrativ-teritoriale se precizeaza titularul dreptului de proprietate si al celorlalte drepturi reale.
(2) In sensul prezentului articol, prin autoritatile, institutiile publice si entitatile de la nivel local si judetean se intelege primariile si serviciile subordonate acestora, organizate la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale, institutiile prefectului, comisiile locale/judetene pentru stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor, autoritatile administratiei publice centrale deconcentrate in teritoriu, cu atributii in domeniul fiscal, precum si orice alte autoritati, institutii publice si entitati competente la nivel local si/sau judetean.
(3) Pentru imobilele inscrise in evidentele de cadastru si carte funciara, fiecare oficiu de cadastru si publicitate imobiliara transmite initiatorului proiectului/beneficiarului concesiunii retelei electrice de transport, la cerere, in termen de 7 zile, extrasele de carte funciara, eliberate in conditiile legii.





Afişează Legea nr. 120/2019 privind unele masuri necesare pentru realizarea lucrarilor si implementarea proiectelor de importanta nationala privind reteaua electrica de transport pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 120/2019    Reteaua electrica de transport    Proiecte de importanta nationala

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.