Criteriile de performanta privind constituirea, incadrarea si dotarea serviciilor voluntare si a serviciilor private pentru situatii de urgenta, din 27.06.2019
CAPITOLUL I
Dispozitii comune
Articolul 1
(1) Serviciile voluntare si serviciile private pentru situatii de urgenta, denumite in continuare servicii voluntare si servicii private, sunt structuri specializate, altele decat cele apartinand serviciilor de urgenta profesioniste, organizate cu personal angajat si/sau voluntar, in scopul apararii vietii, avutului public si/sau privat in situatii de urgenta.
(2) Serviciile voluntare se constituie, potrivit legii, in comune, orase si municipii, in subordinea consiliilor locale.
(3) Serviciile private se constituie potrivit legii, la operatori economici si institutii.
(4) Serviciile private pot fi:
a) servicii proprii, organizate in cadrul operatorilor economici si institutiilor;
b) societati prestatoare de servicii .
Articolul 2
Termenii si expresiile utilizate in prezentele criterii de performanta au urmatoarele intelesuri:
a) autospeciala de capacitate mare - autospeciala de stingere cu apa si spuma al carei rezervor de apa este mai mare sau egal cu 5.000 litri;
b) autospeciala de capacitate medie - autospeciala de stingere cu apa si spuma al carei rezervor de apa se incadreaza intre 2.000 si 5.000 litri;
c) autospeciala de capacitate mica - autospeciala de stingere cu apa si spuma al carei rezervor de apa este mai mic sau egal cu 2.000 litri;
d) autospeciala de interventie - autospeciala destinata interventiei pentru diferite tipuri de risc, alta decat autospeciala de stingere cu apa si spuma;
e) autospeciala - oricare dintre autospecialele prevazute la lit. a)-d);
f) sector de competenta - reprezinta, in cazul serviciului voluntar, suprafata unitatii administrativ-teritoriale in care acesta a fost constituit, iar in cazul serviciului privat, suprafata desfasurata a constructiilor/cladirilor sau a ansamblului de cladiri, precum si spatii amenajate din acestea, dintr-un singur amplasament, inclusiv terenul aferent acestora, precum si suprafata aferenta utilajelor si instalatiilor tehnologice, administrate de operatorul economic/institutia care are obligatia constituirii serviciului pentru amplasamentul respectiv;
g) extinderea/restrangerea activitatii - reprezinta modificarea conditiilor care au stat la baza infiintarii si/sau a functionarii serviciului voluntar sau a serviciului privat, in ceea ce priveste cresterea sau scaderea numarului autospecialelor de stingere cu apa si spuma;
h) formatie de interventie - structura de interventie care are in compunere o grupa/grupe de interventie si/sau echipa/echipe specializate si care isi desfasoara activitatea intr-un singur sector de competenta;
i) grupa de interventie - structura de interventie care incadreaza o autospeciala;
j) echipa specializata - structura de interventie care indeplineste atributii privind gestionarea situatiilor de urgenta determinate de tipurile de riscuri identificate in sectorul de competenta;
k) forte de interventie - oricare dintre entitatile prevazute la lit. h)-j);
l) timp de raspuns - intervalul de timp cuprins intre momentul alarmarii fortelor de interventie si intrarea acestora in actiune la locul interventiei;
m) capacitate de raspuns - potentialul fortelor de interventie de a gestiona o situatie de urgenta;
n) societate prestatoare de servicii - societate constituita in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, avand ca domeniu de activitate si activitate principala "Activitati de lupta impotriva incendiilor si de prevenire a acestora", potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala (CAEN);
o) dispecerat - structura a carei activitate se desfasoara intr-un spatiu prevazut cu mijloace de comunicatii, care asigura primirea si transmiterea informatiilor si mesajelor necesare pentru desfasurarea unei interventii;
p) compartiment pentru prevenire - structura cu atributii de prevenire a situatiilor de urgenta;
q) tura de serviciu - totalitatea persoanelor care lucreaza in acelasi timp si dupa acelasi program intr-o structura a serviciului voluntar sau a serviciului privat, care executa serviciul in ture.
Articolul 3
Constituirea, incadrarea si dotarea serviciilor voluntare si a serviciilor private sunt realizate in functie de:
a) numarul de gospodarii si/sau cladiri de locuit colective;
b) distanta fata de structurile de interventie ale serviciilor profesioniste pentru situatii de urgenta;
c) tipurile de riscuri identificate in sectorul de competenta si concluziile rezultate din Planul de analiza si acoperire a riscurilor, intocmit potrivit Metodologiei de elaborare a Planului de analiza si acoperire a riscurilor si a Structurii-cadru a Planului de analiza si acoperire a riscurilor, aprobate prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 132/2007;
d) destinatia, numarul de utilizatori si/sau suprafata constructiilor/aferenta utilajelor si instalatiilor tehnologice si nivelul riscului de incendiu;
e) asigurarea timpului de raspuns;
f) asigurarea permanenta a interventiei;
g) dotarea cu instalatii de stingere a incendiilor.
Articolul 4
(1) Avizul de infiintare, desfiintare, extindere si restrangere a activitatii unui serviciu voluntar sau serviciu privat, prevazut la art. 33 alin. (5) din Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor, republicata, se emite:
a) de catre inspectoratul pentru situatii de urgenta judetean sau de catre Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta "Dealul Spirii" Bucuresti-Ilfov, denumit in continuare inspectorat, in a carui zona de competenta isi are sediul autoritatea administratiei publice locale, pentru serviciul voluntar;
b) de catre inspectoratul in a carui zona de competenta isi are sediul institutia, respectiv sediul social in cazul operatorului economic, pentru serviciul privat.
(2) Avizul pentru sector de competenta, prevazut la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 307/2006, republicata, se emite de catre inspectoratul in a carui zona de competenta serviciul voluntar/privat solicita sa isi desfasoare activitatea .
Articolul 5
(1) Structura organizatorica generala a unui serviciu voluntar sau a unui serviciu privat se compune din:
a) comanda;
b) compartiment pentru prevenire;
c) una sau mai multe formatii de interventie;
d) compartiment atelier propriu de intretinere si reparatii;
e) dispecerat.

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















