Articolul 1(1) Prefectii au obligatia intocmirii si actualizarii, la nivelul fiecarui judet, respectiv la nivelul municipiului Bucuresti, dupa caz, a listei cuprinzand alesii locali pentru fiecare unitate/subdiviziune administrativ-teritoriala, denumita in continuare Lista .(2) Lista reprezinta documentul oficial de evidenta primara unitara in care se inscriu date cu privire la alesii locali de la nivelul fiecarei unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale.(3) Lista constituie sursa administrativa de date pentru sistemul informational statistic, respectiv: statistica oficiala, pregatirea, organizarea si producerea de statistici privind dinamica alesilor locali.
Articolul 2(1) Lista cuprinde informatii privind:a) denumirea unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;b) codul SIRUTA corespunzator unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;c) numele, initiala tatalui si prenumele alesului local;d) datele oficiale de contact ale alesului local: telefon, adresa de e-mail;e) calitatea alesului local, respectiv primar, viceprimar, consilier local, presedinte al consiliului judetean, vicepresedinte al consiliului judetean, consilier judetean, dupa caz. Pentru situatiile prevazute la art. 142 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ se vor mentiona si delegatii satesti;f) data nasterii alesului local;g) nivelul si tipul studiilor absolvite de catre alesul local;h) denumirea formatiunii politice, respectiv a partidului politic, aliantei politice (inclusiv partidul politic - membru al aliantei - din care face parte alesul local) sau a organizatiei cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din partea careia alesul local a participat la alegeri ori a candidaturii independente;i) denumirea partidului politic pe lista caruia se afla alesul local, in situatia in care acesta s-a reorganizat in conditiile Legii partidelor politice nr. 14/2003, republicata;j) validarea mandatului alesului local, fapt dovedit prin incheiere sau hotarare a instantei, dupa caz;k) inceperea exercitarii mandatului consiliului local, respectiv al consiliului judetean, fapt dovedit prin hotararea consiliului local sau judetean, dupa caz;l) inceperea exercitarii mandatului de primar, respectiv de presedinte al consiliului judetean, fapt dovedit prin procesul- verbal al sedintei consiliului local sau judetean ori prin incheierea judecatoriei sau a tribunalului, dupa caz;m) alegerea sau eliberarea in/din functia de viceprimar ori vicepresedinte al consiliului judetean, fapt dovedit prin hotarare a consiliului local sau judetean, dupa caz;n) suspendarea sau incetarea mandatului alesului local, fapt dovedit prin ordin al prefectului ori hotarare a consiliului local sau judetean, dupa caz;o) temeiul prevazut in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ pentru suspendarea sau incetarea mandatului alesului local, dupa caz.(2) Secretarul general al unitatii/subdiviziunii administrativ- teritoriale are obligatia de a transmite prefectului informatiile prevazute la alin. (1) lit. e), h) si j) cu maximum 15 zile inainte de implinirea termenului prevazut la art. 3 alin. (1) sau (2), dupa caz.(3) In situatia in care validarea mandatelor supleantilor se realizeaza pe durata mandatului consiliului local, secretarul general al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale are obligatia de a transmite prefectului informatiile prevazute la alin. (1) lit. k) cu maximum 15 zile inainte de implinirea termenului prevazut la art. 3 alin. (2).(4) Modalitatea de completare a Listei este prezentata in anexa care face parte integranta din prezentul ordin .(5) Netransmiterea informatiilor de catre secretarul general al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale in termenele prevazute de prezentul ordin atrage sanctionarea disciplinara, in conditiile legii.
Articolul 3(1) Lista se comunica de catre prefecti ministerului cu atributii in domeniul administratiei publice si ministerului cu atributii in domeniul afacerilor interne in termen de 90 de zile de la data desfasurarii alegerilor locale organizate incepand cu anul 2020.(2) Prefectii comunica Lista semestrial, in perioada 1-31 iulie, pentru semestrul I al anului in curs, respectiv 1-31 ianuarie, pentru semestrul II al anului precedent, in format electronic, ministerului cu atributii in domeniul administratiei publice si ministerului cu atributii in domeniul afacerilor interne, in situatia in care au aparut modificari cu privire la situatia alesilor locali de la nivelul fiecarei unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale.(3) Listele se centralizeaza la nivelul ministerului cu atributii in domeniul administratiei publice, unde se constituie Lista nationala a alesilor locali din Romania, denumita in continuare Lista nationala.(4) Ministerul cu atributii in domeniul administratiei publice si ministerul cu atributii in domeniul afacerilor interne dezvolta un sistem informatic pentru stocarea, procesarea si valorificarea datelor din Lista nationala.
Articolul 4 Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si institutiile prefectului duc la indeplinire prevederile prezentului ordin .
Articolul 5Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Anexa poate fi consultata aici.
Telesalariat. Suspendarea sporului pentru conditii vatamatoare Pronuntaţă de: Tribunalul Dolj - Sentinta civila nr. 3134/2020 din data de 17.11.2020
Aprecierea indeplinirii cerintelor legale in cazul contractului de achizitie publica Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1593 din 24 mai 2016
Constatarea si sanctionarea in temeiul dispozitiilor O.U.G. nr. 66/2011 a unor nereguli aparute sub imperiul O.U.G nr. 79/2003. Legalitate Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2168 din 7 iulie 2016