din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3065 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Legea nr. 192/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul ordinii si sigurantei publice

Legea nr. 192/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul ordinii si sigurantei publice

  Publicat: 30 Oct 2019       13165 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 868 din 28.10.2019.

Scoatere din circuitul financiar al unei unitati economice a unor fonduri.
Circumsatnta atenuanta prevazuta in scetiunea II, cap. V, t. III, art. 73, C. pen., partea generala.
Scoatere din circuitul financiar al unei unitati economice a unor fonduri.
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Sau comiterea unei infractiuni, expresie folosita de legea penala, in t. VIII, art. 144, C. pen., partea generala, prin care se intelege savarsirea oricareia dintre faptele pe care legea le pedepseste
Viciu de consimtamant. Este amenintarea unei persoane cu un rau care sa-I produca o temere ce o determina sa consimta la incheierea unui act juridic civil, pe care altfel nu l-ar fi incheiat.
Scoatere din circuitul financiar al unei unitati economice a unor fonduri.
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Scoatere din circuitul financiar al unei unitati economice a unor fonduri.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Spatiu aflat dincolo de atmosfera Pamantului, care nu este supus suveranitatii vreunui stat.
Viciu de consimtamant. Este amenintarea unei persoane cu un rau care sa-I produca o temere ce o determina sa consimta la incheierea unui act juridic civil, pe care altfel nu l-ar fi incheiat.
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra patrimoniului,
Spatiu aflat dincolo de atmosfera Pamantului, care nu este supus suveranitatii vreunui stat.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Viciu de consimtamant. Este amenintarea unei persoane cu un rau care sa-I produca o temere ce o determina sa consimta la incheierea unui act juridic civil, pe care altfel nu l-ar fi incheiat.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Cuprinde masurile luate pentru exercitarea dreptului persoanelor cu handicap la un regim special de prevenire, de tratament, de readaptare, de invatamant, de instruire si de integrare sociala a acestei categorii de persoane.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.

b) efectuarea perchezitiei potrivit normelor de procedura penala, a controlului corporal si al bagajelor persoanei legitimate, precum si a vehiculului utilizat de aceasta;
c) aplicarea catuselor sau a altor mijloace de imobilizare.
(2) Folosirea fortei fizice nu trebuie sa aiba ca scop provocarea unor suferinte fizice, altele decat cele inerente infrangerii rezistentei fizice a persoanei.
(3) Politistul este indreptatit sa utilizeze mijloace adecvate pentru a opri si a patrunde in vehicule sau pentru a patrunde in orice spatii inchise in care se afla persoana care se regaseste in situatiile prevazute la alin. (1), in scopul extragerii acesteia.
Articolul 3211
(1) Politistul este indreptatit sa utilizeze catuse sau alte mijloace de imobilizare in scopul impiedicarii sau neutralizarii actiunilor violente ale oricarei persoane .
(2) In scopul prevenirii autovatamarii persoanei ori aparitiei unei stari de pericol la adresa vietii, sanatatii sau integritatii corporale a politistului sau a altei persoane, politistul este indreptatit sa utilizeze mijloacele prevazute la alin. (1), daca:
a) persoana condusa la sediul politiei este cunoscuta cu un comportament violent la adresa sa, a persoanelor sau a bunurilor;
b) persoana condusa la sediul politiei a comis sau este suspecta de savarsirea unei infractiuni cu violenta ori a unor acte de terorism;
c) persoana a evadat din starea legala de retinere sau detinere ori s-a sustras de la executarea unei masuri preventive sau a unei pedepse privative de libertate;
d) dotarile mijlocului de transport utilizat sau itinerarul de deplasare nu permit adoptarea altor masuri care sa previna savarsirea unor actiuni violente sau fuga;
e) persoana face obiectul unei masuri privative de libertate dispuse in vederea inlaturarii unei stari de pericol pentru ordinea publica.
(3) Dispozitiile legale referitoare la utilizarea catuselor sau a altor mijloace de imobilizare, prevazute de reglementarile privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate, se aplica in mod corespunzator.
Articolul 3212
Politistul este indreptatit sa utilizeze bastoane, tonfe, dispozitive cu substante iritant-lacrimogene si/sau paralizante, caini de serviciu, scuturi de protectie, casti cu vizor, dispozitive cu electrosocuri, arme neletale cu bile de cauciuc sau alte arme neletale, precum si alte mijloace de imobilizare care nu pun in pericol viata sau nu produc o vatamare corporala grava, in scopul impiedicarii sau neutralizarii actiunilor violente ale persoanei, atunci cand:
a) utilizarea fortei fizice nu a fost sau nu este apta sa produca acest rezultat; sau
b) aceasta intentioneaza sa savarseasca sau savarseste actiuni violente cu obiecte, dispozitive, substante sau animale ce pot pune in pericol viata, sanatatea ori integritatea corporala a persoanelor.
Articolul 3213
Politistul este obligat ca, in cel mai scurt timp, sa solicite serviciilor specializate acordarea asistentei medicale de urgenta persoanelor impotriva carora au fost utilizate dispozitive cu electrosocuri, persoanelor afectate de utilizarea substantelor iritant-lacrimogene, precum si persoanelor ranite prin utilizarea mijloacelor de constrangere. De indata ce va fi posibil, situatia se raporteaza verbal si, ulterior, se intocmeste un proces- verbal."
9. Articolul 33 se abroga.
10. La articolul 34, alineatul (3) se abroga.
11. Articolul 35 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 35
(1) Se interzice folosirea catuselor sau a altor mijloace de imobilizare, a armelor albe sau a armelor de foc, precum si a mijloacelor prevazute la art. 3212 impotriva femeilor cu semne vizibile de sarcina, persoanelor cu semne vizibile ale unei dizabilitati si copiilor, cu exceptia cazurilor in care acestia infaptuiesc un atac armat sau in grup, care pune in pericol viata sau integritatea corporala a uneia ori mai multor persoane .
(2) Politistul este obligat sa permita persoanei aflate in spatiul public, impotriva careia sunt folosite catuse sau alte mijloace de imobilizare, sa adopte masuri adecvate pentru acoperirea fetei si a mijloacelor de imobilizare."
12. Dupa articolul 35 se introduc doua noi articole, articolele 351 si 352, cu urmatorul cuprins:
"Articolul 351
In exercitarea atributiilor de serviciu, politistul are obligatia sa poarte asupra sa insigna de politist sau legitimatia de serviciu si mijloacele de constrangere si de protectie din dotare, precum si sa utilizeze mijloacele din dotare necesare indeplinirii atributiilor prevazute de lege.
Articolul 352
(1) Unitatile de politie trebuie sa asigure pregatirea profesionala a politistului cu privire la modul de actiune in situatia aplicarii masurilor politienesti si utilizarea mijloacelor de constrangere. Politistul este obligat sa participe la programele de pregatire profesionale si sa mentina un nivel adecvat de pregatire fizica.
(2) In cadrul pregatirii profesionale a politistului, potrivit alin. (1), va fi avuta in vedere jurisprudenta instantelor judecatoresti si a Curtii Europene a Drepturilor Omului, in special in ceea ce priveste dreptul la viata, interzicerea torturii, dreptul la libertate si siguranta, dreptul la respectarea vietii private si de familie si interzicerea discriminarii."
13. La articolul 38 se introduc sase noi alineate, alineatele (2)-(7), cu urmatorul cuprins:
"(2) Politistul este indreptatit sa patrunda, in orice mod, intr-o locuinta sau intr-un spatiu delimitat ce apartine ori este folosit de o persoana fizica sau juridica, fara consimtamantul acesteia sau al reprezentatului legal, pentru:
a) a salva viata sau integritatea corporala a unei persoane, daca exista indicii ca in acel spatiu este o persoana aflata in pericol;
b) a preveni raspandirea unei epidemii, daca exista indicii ca in acel spatiu este o persoana decedata;
c) a prinde autorul unei infractiuni flagrante, comisa prin folosirea unei arme ori substante explozive, narcotice sau paralizante, prin violenta, ori de catre o persoana mascata, deghizata sau travestita, daca exista indicii ca acesta se afla in acel spatiu;
d) a prinde autorul unor acte de terorism, daca exista indicii ca acesta se afla in acel spatiu .
(3) Dreptul prevazut la alin. (2) se exercita inclusiv prin folosirea fortei:
a) daca exista motive temeinice pentru a anticipa rezistenta armata sau alte tipuri de violenta ori exista un pericol cu privire la distrugerea probelor; />b) in cazul unui refuz sau daca nu a fost primit niciun raspuns la solicitarile politistului de a patrunde in acel spatiu .
(4) Inainte de a patrunde in spatiul privat, politistul are obligatia de a raporta verbal despre aceasta, ierarhic, cu exceptia situatiei in care nu este posibil. In acest caz, raportarea se face in cel mai scurt timp posibil.
(5) Dupa inlaturarea pericolului ori prinderea autorului infractiunii sau actelor de terorism, politistul are obligatia de a parasi spatiul respectiv, cu exceptia situatiei in care obtine consimtamantul de a ramane din partea persoanei indreptatite. Cu aceasta ocazie nu se efectueaza acte specifice perchezitiei domiciliare.
(6) In situatia in care este necesara luarea unor masuri de conservare a locului savarsirii infractiunii si de ridicare sau conservare a mijloacelor materiale de proba, politistul este indreptatit sa indeparteze temporar persoanele din spatiul respectiv sau sa solicite acestora sa ramana pe loc pana la identificarea lor.
(7) Cu privire la patrunderea in spatiul privat si masurile adoptate, politistul intocmeste un proces-verbal. O copie a procesului-verbal se preda persoanelor carora le apartine sau care folosesc spatiul in care a patruns politistul."
14. Dupa articolul 38 se introduce un nou articol, articolul 381, cu urmatorul cuprins:
"Articolul 381
In toate situatiile in care ia cunostinta direct ori cand este sesizat despre posibile cazuri de abuz, neglijare, exploatare si orice forma de violenta asupra copilului, politistul este obligat sa sesizeze directia generala de asistenta sociala si protectia copilului, pentru luarea masurilor prevazute de lege."
15. La articolul 39 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) Politistul este indreptatit sa solicite interventia autoritatilor competente sau sa sesizeze reprezentantul legal, atunci cand, in exercitarea atributiilor de serviciu, identifica persoane care, din cauza varstei sau starii fizice ori psihice se afla in dificultate si este necesara luarea unor masuri de protectie . Autoritatile competente sau reprezentantul legal au/are obligatia de a interveni de indata."
16. Dupa articolul 39 se introduc doua noi articole, articolele 391 si 392, cu urmatorul cuprins:




Afişează Legea nr. 192/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul ordinii si sigurantei publice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Ordinea si siguranta publica    Legea 192/2019    Legea 61/1991    Linistea si ordinea publica    Legea 218/2002    Politia Romana    OUG 104/2001    Politia de Frontiera Romana

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

CCR - Decizia 506/2019 asupra obiectiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul ordinii si sigurantei publice
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei