din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2982 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

  Publicat: 29 Dec 2019       35556 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


ORDONANTA DE URGENTA nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, Republicata si Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea 247/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania.

Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
1. Persoana fizica membra a unei societati comerciale care, pe baza unui contract, convine sa contribuie cu bunuri,
Persoana fizica sau juridica proprietara a uneia sau mai multor actiuni emise de o societate comerciala pe actiuni sau in comandita pe actiuni.
A fost promulgat la 11.09.1865

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, la articolul 20, litera b) se abroga.

(Din 31-iul-2011 Art. 20, litera B. din capitolul III, sectiunea 2 modificat de Art. III, punctul 5. din Legea 157/2011)

c) viza de scurta sedere, identificata prin simbolul C;

d) viza de lunga sedere, identificata prin unul dintre urmatoarele simboluri, in functie de activitatea pe care urmeaza sa o desfasoare in Romania strainul caruia i-a fost acordata:

(i) desfasurarea de activitati economice, identificata prin simbolul D/AE;

(ii) desfasurarea de activitati profesionale, identificata prin simbolul D/AP;

(iii) desfasurarea de activitati comerciale, identificata prin simbolul D/AC;

(iv) angajare in munca, identificata prin simbolul D/AM;

(iv1) detasare, identificata prin simbolul D/DT;

(Din 31-iul-2011 Art. 20, litera D. din capitolul III, sectiunea 2 completat de Art. I, punctul 27. din Legea 157/2011)

(v) studii, identificata prin simbolul D/SD;

(vi) reintregirea familiei, identificata prin simbolul D/VF;

(vii) activitati religioase, identificata prin simbolul D/AR;

(Din 31-iul-2011 Art. 20, litera D. din capitolul III, sectiunea 2 modificat de Art. I, punctul 28. din Legea 157/2011)

(viii) activitati de cercetare stiintifica, identificata prin simbolul D/CS;

(ix) viza diplomatica si viza de serviciu, identificata prin simbolul DS;

(x) alte scopuri, identificata prin simbolul D/AS.

Articolul 21: Viza de tranzit aeroportuar

(1) Viza de tranzit aeroportuar se acorda in situatiile prevazute la art. 3 din Codul de vize.

(2) Incidenta situatiilor prevazute la art. 3 alin. (2) din Codul de vize se stabileste prin ordin comun al ministrului afacerilor externe si al ministrului administratiei si internelor, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(3) Ministerul Afacerilor Externe informeaza Comisia Europeana cu privire la emiterea, respectiv abrogarea ordinului comun prevazut la alin. (2) .

(Din 31-iul-2011 Art. 21 din capitolul III, sectiunea 2 modificat de Art. I, punctul 29. din Legea 157/2011)

Articolul 22: Viza de tranzit

Viza de tranzit este viza care permite unui strain sa tranziteze teritoriul Romaniei. Viza de tranzit poate fi eliberata pentru unul, doua sau mai multe tranzituri, fara ca durata fiecarui tranzit sa depaseasca 5 zile .

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, articolul 22 se abroga.

(Din 31-iul-2011 Art. 22 din capitolul III, sectiunea 2 modificat de Art. III, punctul 6. din Legea 157/2011)

Articolul 23: Viza de scurta sedere

(1) Viza de scurta sedere este viza care permite strainilor sa solicite intrarea pe teritoriul Romaniei, pentru alte motive decat imigrarea, in vederea unei sederi neintrerupte sau a mai multor sederi a caror durata sa nu depaseasca 90 de zile in decursul oricarei perioade de 180 de zile precedente fiecarei zile de sedere pe teritoriul Romaniei. Acest tip de viza poate fi eliberat cu una sau mai multe intrari.

(Din 28-nov-2014 Art. 23, alin. (1) din capitolul III, sectiunea 2 modificat de Art. 41, punctul 17. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(2) [Art. 23, alin. (2) din capitolul III, sectiunea 2 a fost abrogat la 31-iul-2011 de Art. I, punctul 30. din Legea 157/2011]

(3) In cazul strainilor care calatoresc in mod frecvent in Romania, pentru relatii de afaceri-cooperare, la solicitarea autoritatilor administrative centrale sau a societatilor reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu mare capacitate economico-financiara, viza de scurta sedere cu intrari multiple poate fi acordata si pe o perioada de un an si, in mod exceptional, pe o perioada de pana la 5 ani. Si in aceste situatii durata sederii nu poate depasi 90 de zile in decursul oricarei perioade de 180 de zile precedente fiecarei zile de sedere pe teritoriul Romaniei.

(Din 28-nov-2014 Art. 23, alin. (3) din capitolul III, sectiunea 2 modificat de Art. 41, punctul 17. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(4) Viza de scurta sedere se acorda pentru urmatoarele scopuri:

a) misiune - strainilor care, pentru ratiuni ce tin de functia lor politica, administrativa sau de utilitate publica, trebuie sa se deplaseze in Romania. Acest tip de viza se elibereaza strainilor care indeplinesc functii in cadrul guvernelor, administratiilor publice sau organizatiilor internationale, precum si pentru cei care, prin scopul sederii lor in Romania, prezinta interes pentru relatiile dintre statul roman si statul de apartenenta. Acest tip de viza se poate elibera si membrilor de familie care ii insotesc pe acestia;

b) turism - pentru strainul care urmeaza sa calatoreasca in Romania pentru motive turistice;

c) vizita - pentru strainul care intentioneaza sa se deplaseze in Romania in vizita la cetateni romani sau straini posesori ai unui permis de sedere valabil;

d) afaceri - pentru strainul care intentioneaza sa calatoreasca in Romania in scopuri economice sau comerciale, pentru contracte ori tratative, pentru amplasarea, punerea in functiune sau verificarea folosirii si functionarii bunurilor achizitionate ori vandute in cadrul contractelor comerciale si de cooperare industriala, pentru instruirea personalului in acest sens, precum si pentru strainul care este sau urmeaza sa devina asociat ori actionar al unei societati comerciale din Romania;

(Din 31-iul-2011 Art. 23, alin. (4) , litera D. din capitolul III, sectiunea 2 modificat de Art. I, punctul 31. din Legea 157/2011)

e) transport - pentru strainul care urmeaza sa calatoreasca pentru perioade scurte, in scopul desfasurarii unor activitati profesionale legate de transportul de marfuri sau de persoane;

f) activitati sportive - pentru strainul care urmeaza sa intre in Romania pe o durata de timp limitata, in vederea participarii la activitati sportive ocazionale;

(Din 31-iul-2011 Art. 23, alin. (4) , litera F. din capitolul III, sectiunea 2 modificat de Art. I, punctul 31. din Legea 157/2011)

g) activitati culturale, stiintifice, umanitare, tratament medical de scurta durata sau alte activitati care nu contravin legilor romane - in conditiile justificarii prezentei in Romania.

(5) Dreptul de sedere pe teritoriul Romaniei, conferit strainului prin viza de scurta sedere, nu poate fi prelungit.

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, articolul 23 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"- Art. 23: Viza de scurta sedere

Viza de scurta sedere se acorda in conditiile si pentru scopurile prevazute de Codul de vize. "

(Din 31-iul-2011 Art. 23 din capitolul III, sectiunea 2 modificat de Art. III, punctul 7. din Legea 157/2011)





Afişează OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 194/2002    Vize de sedere in Romania    Permise de munca 2020    Drept de sedere    Permise de munca BREXIT    permis de sedere in scop de detasare    OUG 194/2002 actualizata 2020    Permis de sedere    Permis de sedere BREXIT

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Regimul strainilor. Dreptul de sedere acordat in vederea desfasurarii de activitati comerciale
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, SENTINTA CIVILA NR. 1527/07. 04. 2009