din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3261 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Codul aerian al Romaniei din 2020 (Legea nr. 21/2020)

Codul aerian al Romaniei din 2020 (Legea nr. 21/2020)

  Publicat: 19 Mar 2020       10230 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Codul aerian al Romaniei din 2020 (Legea nr. 21/2020, Parlamentul Romaniei)

Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Teritoriile delimitate geografic, in cuprinsul carora se afla elemente sau ansambluri ale patrimoniului natural sau cultural cu valoare deosebita.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Teritoriile delimitate geografic, in cuprinsul carora se afla elemente sau ansambluri ale patrimoniului natural sau cultural cu valoare deosebita.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Reinnoirea locatiunii daca locatarul dupa expirarea termenului din contract ramane in folosinta lucrului si cu acordul locatorului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)

Articolul 78

Examinarea medicala a candidatilor care solicita certificarea ca personal aeronautic civil se efectueaza, in conditiile legii, in conformitate cu reglementarile specifice emise de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor si/sau cu reglementarile europene aplicabile.

SECTIUNEA a 4-a

Certificarea aeronavelor si admisibilitatea la salt a parasutelor

Articolul 79

(1) Aeronavele care se inmatriculeaza in Romania, motoarele si elicele acestora trebuie sa detina un certificat de tip emis potrivit reglementarilor specifice aplicabile, care sa acopere produsul complet, inclusiv toate piesele si echipamentele instalate pe acesta.

(2) In certificatul de tip se inscriu conditiile si limitarile care sunt cerute in interesul sigurantei zborului.

Articolul 80

Piesele si echipamentele pot detine un certificat specific in urma demonstrarii ca acestea sunt conforme cu specificatiile detaliate de navigabilitate stabilite conform reglementarilor specifice aplicabile.

Articolul 81

(1) Fiecare aeronava trebuie sa detina un certificat de navigabilitate emis in urma demonstrarii ca aeronava este conforma cu proiectul de tip aprobat in certificatul de tip si ca intreaga documentatie, inspectiile si incercarile relevante demonstreaza ca aeronava este in conditie de operare in siguranta.

(2) In certificatul de navigabilitate se inscriu categoriile de activitati pentru care aeronava poate fi utilizata, precum si alte conditii si limitari impuse de siguranta zborului.

(3) Fiecare parasuta utilizata de personalul aeronautic civil in spatiul aerian national trebuie sa detina un document de admisibilitate la salt. Tipul documentelor de admisibilitate la salt si procedura de emitere a acestora se stabilesc prin reglementari specifice emise de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor.

(4) Prin reglementari specifice emise de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor sau, dupa caz, prin reglementari europene pot fi stabilite categorii de aeronave civile care pot fi utilizate fara sa detina certificat de tip si/sau de navigabilitate, in baza unor documente echivalente de navigabilitate sau fara niciun astfel de document.

(5) Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor poate stabili, prin reglementari specifice, categorii de parasute care, prin exceptie de la prevederile alin. (3), pot fi utilizate fara sa detina un document de admisibilitate la salt, in baza unor documente echivalente sau fara niciun astfel de document.

Articolul 82

(1) Certificarea aeronavelor civile se face in conformitate cu reglementarile specifice, emise de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, si/sau, dupa caz, cu reglementarile europene aplicabile.

(2) Certificatul de navigabilitate sau documentul echivalent de navigabilitate trebuie sa se afle in permanenta la bordul aeronavei civile sau al aeronavelor de stat de transport; in cazul aeronavei fara pilot la bord, certificatul de navigabilitate sau documentul echivalent trebuie sa se afle in permanenta asupra persoanei care asigura controlul acesteia de la distanta.

Articolul 83

(1) Certificarea aeronavelor de stat si emiterea documentelor de admisibilitate la salt a parasutelor utilizate de personalul aeronautic militar se face in conformitate cu reglementarile specifice emise de Ministerul Apararii Nationale.

(2) Ministerul Apararii Nationale poate stabili categorii si/sau tipuri de aeronave de stat care pot fi utilizate fara sa detina certificat de tip si/sau de navigabilitate.

(3) Ministerul Apararii Nationale poate stabili categorii de parasute care, prin exceptie, pot fi utilizate fara sa detina un document de admisibilitate la salt, in baza unor documente echivalente sau fara niciun astfel de document.

SECTIUNEA a 5-a

Zone supuse servitutilor aeronautice

Articolul 84

Avand in vedere dispozitiile art. 38 din Regulamentul (UE) nr. 2018/1139, in scopul asigurarii sigurantei zborului se stabilesc, in conformitate cu reglementarile specifice emise, la propunerea Autoritatii Aeronautice Civile Romane, de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor cu respectarea standardelor si practicilor recomandate de Organizatia Aviatiei Civile Internationale in baza dispozitiilor art. 37 al Conventiei de la Chicago si prevazute in anexele la aceasta Conventie, zone supuse servitutilor aeronautice civile aferente aerodromurilor civile certificate si echipamentelor serviciilor civile de navigatie aeriana, precum si restrictii asociate acestor zone legate de regimul constructiilor, destinatia si utilizarea terenurilor.

Articolul 85

(1) Limitele zonelor supuse servitutilor aeronautice civile si restrictiile asociate acestor zone se determina de catre administratorul aerodromului civil sau, dupa caz, de catre cel al echipamentelor serviciilor civile de navigatie aeriana, in conformitate cu reglementarile specifice prevazute la art. 84, se avizeaza de catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana, in exercitarea functiei de supervizare a sigurantei ce revine acesteia, si se transmit autoritatilor administratiei publice locale si judetene pe teritoriul carora se extind aceste zone, pentru a fi incluse in documentatiile de urbanism si amenajare a teritoriului, iar pentru informare, si institutiei prefectului. Emiterea avizului Autoritatii Aeronautice Civile Romane se realizeaza in conformitate cu procedura aprobata de directorul general al Autoritatii Aeronautice Civile Romane, publicata pe site-ul acestei autoritati.

(2) Autoritatile administratiei publice locale au obligatia integrarii in documentatiile de urbanism si de amenajare a teritoriului, in conditiile legii, a zonelor supuse servitutilor aeronautice determinate si transmise conform alin. (1), impreuna cu restrictiile asociate acestor zone .

(3) Autorizatia de construire a unui aerodrom civil nou va putea fi emisa numai in conditiile in care zonele supuse servitutilor aeronautice civile si restrictiile asociate, determinate in conformitate cu reglementarile specifice prevazute la art. 84, sunt incluse in documentatiile de urbanism si de amenajare a teritoriului aprobate in conditiile legii, cu avizul prealabil al Autoritatii Aeronautice Civile Romane.

Articolul 86

(1) Ministerul Apararii Nationale, in scopul asigurarii sigurantei zborului, stabileste prin reglementarile specifice zone de interes militar si zone supuse servitutilor aeronautice militare aferente aerodromurilor militare, radarelor militare de supraveghere si control al utilizarii spatiului aerian, precum si echipamentelor serviciilor de navigatie aeriana militare.

(2) Ministerul Apararii Nationale stabileste limitele zonelor de interes militar si ale zonelor supuse servitutilor aeronautice militare pentru aerodromurile militare si pentru pozitiile echipamentelor radarelor militare de supraveghere si control al utilizarii spatiului aerian sau de navigatie aeriana.

(3) Zonele supuse servitutilor aeronautice militare se determina de catre administratorul aerodromului sau de catre cel al echipamentelor serviciilor de navigatie aeriana, in conformitate cu reglementarile specifice prevazute la alin. (1), se avizeaza de catre Autoritatea Aeronautica Militara Nationala, se inscriu in cartea funciara si se transmit, impreuna cu restrictiile asociate legate de regimul constructiilor, destinatia si utilizarea terenurilor, autoritatilor administratiei publice locale si judetene pe teritoriul carora se extind aceste zone, pentru a fi cuprinse in documentatiile de urbanism si amenajare a teritoriului.

(4) Autoritatile administratiei publice locale si judetene au obligatia integrarii in documentatiile de urbanism si de amenajare a teritoriului, in conditiile legii, a zonelor supuse servitutilor aeronautice determinate conform alin. (1), impreuna cu restrictiile asociate acestor zone .

Articolul 87

(1) Prin derogare de la dispozitiile art. 10 lit. b) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, orice modificare a regulamentului local de urbanism, precum si orice lucrare sau schimbare a destinatiei si/sau utilizarii unui teren in zonele supuse servitutilor aeronautice civile se fac numai cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, emis in exercitarea functiei de supervizare a sigurantei ce revine acesteia, iar in cazul aerodromurilor civile utilizate si ca baze de operare pentru aeronave de stat, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane si al Ministerului Apararii Nationale. Avizului Autoritatii Aeronautice Civile Romane, precum si celui al Ministerului Apararii Nationale nu li se aplica dispozitiile legislatiei privind aprobarea tacita .

(2) Autoritatile administratiei publice locale pe raza carora se gasesc zone supuse servitutilor aeronautice civile au obligatia de a supraveghea respectarea restrictiilor asociate acestor zone si de a transmite Autoritatii Aeronautice Civile Romane, administratorului aerodromului sau al echipamentului de navigatie aeriana din zonele respective documentul de receptie a lucrarilor aferente constructiilor autorizate in baza avizului Autoritatii Aeronautice Civile Romane.

Articolul 88

In zonele de interes militar si cele supuse servitutilor aeronautice militare orice modificare a regulamentului local de urbanism, precum si orice lucrare sau schimbare a destinatiei si/sau utilizarii unui teren pot fi efectuate numai cu avizul Ministerului Apararii Nationale, iar in cazul aerodromurilor militare certificate si pentru operatiuni cu aeronave civile, cu avizul Ministerului Apararii Nationale si al Autoritatii Aeronautice Civile Romane.

Articolul 89

Orice persoana fizica sau juridica are obligatia respectarii restrictiilor impuse prin reglementarile specifice referitoare la zonele supuse servitutilor aeronautice sau, dupa caz, la zonele de interes militar, precum si prin avizele prevazute la art. 87 si 88.

SECTIUNEA a 6-a

Date de teren si obstaculare

Articolul 90

Administratorii aerodromurilor civile certificate unde sunt aplicate proceduri de zbor instrumental au obligatia sa asigure baze de date de teren si obstaculare in format electronic, in conformitate cu standardele si practicile recomandate prevazute in Anexa nr. 15 - Servicii de informare aeronautica la Conventia de la Chicago si cu reglementarile europene aplicabile.

Articolul 91

(1) Obligatia prevazuta la art. 90 in sarcina administratorului aerodromului se limiteaza la zonele 2, 3 si 4 astfel cum sunt acestea definite in Anexa nr. 15 - Servicii de informare aeronautica la Conventia de la Chicago si poate fi dusa la indeplinire prin contractarea unor furnizori de servicii specifice sau prin incheierea, in conditiile legii, a unor aranjamente cu autoritati si institutii publice cu atributii in domeniul colectarii si intretinerii bazelor de date de teren si obstaculare la nivel national.

(2) Entitatile care asigura serviciile de proiectare a procedurilor de zbor si, respectiv, de elaborare a hartilor aeronautice aferente unui aerodrom au acces la bazele de date de teren si obstaculare, in baza unor aranjamente incheiate cu administratorul aerodromului.

(3) Persoanele fizice si juridice care realizeaza pe teritoriul Romaniei, cu respectarea legislatiei specifice, constructii cu inaltimea de la sol mai mare sau egala cu 45 de metri au obligatia notificarii Autoritatii Aeronautice Civile Romane cu privire la natura constructiei, inaltimea si coordonatele acesteia, in termen de 48 de ore de la finalizarea constructiei. Notificarea se realizeaza in conformitate cu procedura aprobata de directorul general al Autoritatii Aeronautice Civile Romane si publicata pe site-ul acesteia. Autoritatea Aeronautica Civila Romana informeaza in mod corespunzator, dupa caz, administratorul aerodromului civil certificat in vecinatatea caruia este amplasata constructia, precum si Ministerul Apararii Nationale.





Afişează Codul aerian al Romaniei din 2020 (Legea nr. 21/2020) pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul aerian al Romaniei din 2020    Codul aerian    Codul aerian al Romaniei

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.