(2) Numarul de membri ai colegiului de conducere este stabilit prin statutul propriu al fiecarei camere judetene.
(3) Adunarea generala sau, dupa caz, adunarea generala a reprezentantilor alege membrii colegiului de conducere si comisia de cenzori prin vot secret, prin procedura stabilita conform statutului propriu.
(4) Durata mandatului membrilor colegiului de conducere este de 4 ani.
(5) Adunarea generala sau adunarea generala a reprezentantilor, dupa caz, alege, prin vot secret, presedintele camerei judetene dintre toti membrii colegiului de conducere .
Art. 18. - (1) Colegiul de conducere al camerei judetene, dupa constituirea sa, va alege dintre membrii sai, prin vot secret si cu majoritatea voturilor membrilor care il compun, 1-4 vicepresedinti.
(2) Presedintele, vicepresedintii si membrii colegiului de conducere nu pot fi salariati ai camerei judetene. Ei pot primi indemnizatie pentru participarea la activitatea colegiului de conducere . Nivelul indemnizatiei va fi stabilit prin hotarare a adunarii generale a membrilor camerei judetene.
Art. 19. - Conducerea executiva a camerei judetene, precum si angajatii au interdictia de a avea interese economice care sa intre in conflict de interese cu scopul camerei judetene respective.
Art. 20. - (1) Competentele, atributiile si raspunderile organelor de conducere ale camerei judetene se stabilesc in conformitate cu prevederile prezentei legi si cu statutul propriu.
(2) Competentele, atributiile si raspunderile functiilor din structura organizatorica executiva se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare al camerei judetene, aprobat de adunarea generala .
Art. 21. - (1) Veniturile camerelor judetene se constituie din:
a) cotizatiile membrilor;
b) tarifele percepute pentru activitatile efectuate in conformitate cu legislatia in vigoare si cu prevederile statutare;
c) comisioane;
d) veniturile realizate din activitati desfasurate in conditiile legii si pe baza statutului;
e) subventii, sponsorizari si donatii ale persoanelor fizice sau juridice, legate testamentare;
f) venituri si/sau dividende ale societatilor comerciale la care camera judeteana este actionara sau asociata;
g) tarifele aferente unor activitati concesionate din partea statului;
h) orice alte venituri realizate din activitatea desfasurata, in conditiile prevazute de statut si de legislatia in vigoare.
(2) Nivelul cotizatiilor se aproba de catre adunarea generala a fiecarei camere judetene.
(3) Nivelurile tarifelor se aproba de catre colegiul de conducere al fiecarei camere judetene, la propunerea conducerii executive a acesteia.
Art. 22. - (1) Exercitiul financiar al camerelor judetene incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale anului respectiv.
(2) Camerele judetene sunt obligate ca, in termen de 30 de zile de la aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli de catre adunarea generala sau de catre adunarea generala a reprezentantilor, dupa caz, sa il publice in buletinul camerei judetene.
(3) Modul de utilizare a subventiilor de la bugetul de stat este supus controlului Curtii de Conturi .
Art. 23. - Camerele judetene vor contribui la acoperirea in parte a cheltuielilor de functionare a Camerei Nationale cu o cota-parte din veniturile lor, stabilita de adunarea generala a Camerei Nationale, cu consultarea tuturor camerelor judetene.
CAPITOLUL III Organizarea si functionarea Camerei Nationale
Art. 24. - (1) Camera Nationala este organizatie neguvernamentala, autonoma, nonprofit, de utilitate publica, cu personalitate juridica, ce reprezinta, sprijina si apara interesele generale ale comunitatii de afaceri din Romania, urmarind promovarea si dezvoltarea industriei, comertului, serviciilor si agriculturii, in concordanta cu cerintele economiei de piata .
(2) Sediul Camerei Nationale este in capitala tarii.
Art. 25. - (1) Membrii Camerei Nationale pot fi:
a) membri de drept, categorie alcatuita din persoane juridice a caror personalitate juridica a fost recunoscuta prin hotarare a Guvernului emisa in baza Decretului-lege nr. 139/1990, cu completarile ulterioare;
b) membri asociati, categorie alcatuita din persoane juridice inscrise in Registrul asociatiilor si fundatiilor sau in Registrul patronatelor;
c) membri de onoare, categorie alcatuita din persoane fizice.
(2) Calitatea prevazuta la alin. (1) lit. a) se obtine prin aderare, odata cu intrarea in vigoare a prezentei legi.
(3) Calitatea prevazuta la alin. (1) lit. b) si c) se obtine in conformitate cu prevederile statutului propriu adoptat potrivit dispozitiilor prezentei legi.
Art. 26. - Camera Nationala este organizata si isi desfasoara activitatea in conformitate cu prevederile prezentei legi si cu statutul propriu aprobat de adunarea generala, cu votul majoritatii membrilor de drept .
Art. 27. - Camera Nationala este continuatoarea de drept a Camerei de Comert si Industrie a Romaniei, reglementata prin Decretul-lege nr. 139/1990, cu completarile ulterioare.
Art. 28. - (1) Camera Nationala indeplineste atributiile si isi exercita competentele in conformitate cu statutul propriu si cu prevederile prezentei legi.
(2) Camera Nationala indeplineste urmatoarele atributii principale:
a) tine evidenta proprie a situatiei firmelor comerciale si a emblemelor comerciale la nivel national;
b) reprezinta fata de Guvern si autoritati centrale, precum si pe plan international camerele judetene si ceilalti membri in probleme de interes general;
c) organizeaza targuri nationale si internationale ale Romaniei si participarea Romaniei la targuri si expozitii in strainatate sub pavilion national;
d) are si poate constitui societati comerciale pentru organizarea de targuri si expozitii, pentru publicitate si reclama comerciala, protectia proprietatii intelectuale si alte prestari de servicii in folosul comunitatii de afaceri;
e) organizeaza activitatea de mediere si de solutionare prin arbitraj a litigiilor comerciale si civile, interne si internationale, in conditiile prevazute de Codul de procedura civila, de legile speciale in domeniu si de conventiile internationale la care Romania este parte;
f) poate organiza reprezentante in strainatate si poate desemna un reprezentant permanent la Misiunea Romaniei pe langa Uniunea Europeana;
g) elibereaza, la cerere, certificate de origine pentru marfurile romanesti, certificate preferentiale vamale si carnete pentru admiterea temporara a marfurilor scutite de taxe vamale;
h) avizeaza, la cerere, modelele de formulare de facturi, procurile si alte documente pentru comertul international;
i) avizeaza, la cerere, pentru societatile romanesti, pe baza de documentatie, existenta cazurilor de forta majora si efectele acestora asupra executarii obligatiilor comerciale internationale;
j) organizeaza "Topul national al firmelor din Romania" si alte topuri de anvergura nationala si internationala;
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti