din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1795 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Legea nr. 335/2007, camerelor de comert din Romania

Legea nr. 335/2007, camerelor de comert din Romania

  Publicat: 20 Mar 2009       20656 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Legea nr. 335/2007, camerelor de comert din Romania

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 836 din 06/12/2007

Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Act adoptat de organele de stat,
(Annual general meeting) Adunare generala ce se intruneste o data pe an, in cadrul careia managerii unei companii prezinta actionarilor rezultatele economico-financiare anuale corespunzatoare anului fiscal incheiat si se alege noul consiliu de administratie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Conturi constituite din bilant, contul de pierdere si profit si anexa (care sunt anexate raportului de gestiune ale unei societati pe actiuni).
Definirea pietei relevante este un instrument in vederea identificarii si a definirii perimetrului in interiorul caruia se desfasoara concurenta dintre firme.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Act adoptat de organele de stat,
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Ramura economica a activitatii economice constituita pe baza diviziunii muncii, care transforma obiecte preluate din natura sau alte materii prime (produse agricole, piscicole)
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
1. Drapel care poarta semnele distinctive ale unui stat si care se arboreaza in diferite imprejurari, potrivit legislatiei interne si uzantelor internationale.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
1. Din punct de vedere financiar, o actiune de inlocuire a unui titlu dintr-un portofoliu cu alt titlu pentru a obtine un randament mai mare sau un profit mai mare in perspectiva.
(Force majeure) Clauza intr-un contract care exonereaza de raspunderea contractuala acea parte la contract care nu si-a putut indeplini, partial sau integral,

(2) Numarul de membri ai colegiului de conducere este stabilit prin statutul propriu al fiecarei camere judetene.

(3) Adunarea generala sau, dupa caz, adunarea generala a reprezentantilor alege membrii colegiului de conducere si comisia de cenzori prin vot secret, prin procedura stabilita conform statutului propriu.

(4) Durata mandatului membrilor colegiului de conducere este de 4 ani.

(5) Adunarea generala sau adunarea generala a reprezentantilor, dupa caz, alege, prin vot secret, presedintele camerei judetene dintre toti membrii colegiului de conducere .

Art. 18. - (1) Colegiul de conducere al camerei judetene, dupa constituirea sa, va alege dintre membrii sai, prin vot secret si cu majoritatea voturilor membrilor care il compun, 1-4 vicepresedinti.

(2) Presedintele, vicepresedintii si membrii colegiului de conducere nu pot fi salariati ai camerei judetene. Ei pot primi indemnizatie pentru participarea la activitatea colegiului de conducere . Nivelul indemnizatiei va fi stabilit prin hotarare a adunarii generale a membrilor camerei judetene.

Art. 19. - Conducerea executiva a camerei judetene, precum si angajatii au interdictia de a avea interese economice care sa intre in conflict de interese cu scopul camerei judetene respective.

Art. 20. - (1) Competentele, atributiile si raspunderile organelor de conducere ale camerei judetene se stabilesc in conformitate cu prevederile prezentei legi si cu statutul propriu.

(2) Competentele, atributiile si raspunderile functiilor din structura organizatorica executiva se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare al camerei judetene, aprobat de adunarea generala .

Art. 21. - (1) Veniturile camerelor judetene se constituie din:

a) cotizatiile membrilor;

b) tarifele percepute pentru activitatile efectuate in conformitate cu legislatia in vigoare si cu prevederile statutare;

c) comisioane;

d) veniturile realizate din activitati desfasurate in conditiile legii si pe baza statutului;

e) subventii, sponsorizari si donatii ale persoanelor fizice sau juridice, legate testamentare;

f) venituri si/sau dividende ale societatilor comerciale la care camera judeteana este actionara sau asociata;

g) tarifele aferente unor activitati concesionate din partea statului;

h) orice alte venituri realizate din activitatea desfasurata, in conditiile prevazute de statut si de legislatia in vigoare.

(2) Nivelul cotizatiilor se aproba de catre adunarea generala a fiecarei camere judetene.

(3) Nivelurile tarifelor se aproba de catre colegiul de conducere al fiecarei camere judetene, la propunerea conducerii executive a acesteia.

Art. 22. - (1) Exercitiul financiar al camerelor judetene incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale anului respectiv.

(2) Camerele judetene sunt obligate ca, in termen de 30 de zile de la aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli de catre adunarea generala sau de catre adunarea generala a reprezentantilor, dupa caz, sa il publice in buletinul camerei judetene.

(3) Modul de utilizare a subventiilor de la bugetul de stat este supus controlului Curtii de Conturi .

Art. 23. - Camerele judetene vor contribui la acoperirea in parte a cheltuielilor de functionare a Camerei Nationale cu o cota-parte din veniturile lor, stabilita de adunarea generala a Camerei Nationale, cu consultarea tuturor camerelor judetene.

CAPITOLUL III
Organizarea si functionarea Camerei Nationale

Art. 24. - (1) Camera Nationala este organizatie neguvernamentala, autonoma, nonprofit, de utilitate publica, cu personalitate juridica, ce reprezinta, sprijina si apara interesele generale ale comunitatii de afaceri din Romania, urmarind promovarea si dezvoltarea industriei, comertului, serviciilor si agriculturii, in concordanta cu cerintele economiei de piata .

(2) Sediul Camerei Nationale este in capitala tarii.

Art. 25. - (1) Membrii Camerei Nationale pot fi:

a) membri de drept, categorie alcatuita din persoane juridice a caror personalitate juridica a fost recunoscuta prin hotarare a Guvernului emisa in baza Decretului-lege nr. 139/1990, cu completarile ulterioare;

b) membri asociati, categorie alcatuita din persoane juridice inscrise in Registrul asociatiilor si fundatiilor sau in Registrul patronatelor;

c) membri de onoare, categorie alcatuita din persoane fizice.

(2) Calitatea prevazuta la alin. (1) lit. a) se obtine prin aderare, odata cu intrarea in vigoare a prezentei legi.

(3) Calitatea prevazuta la alin. (1) lit. b) si c) se obtine in conformitate cu prevederile statutului propriu adoptat potrivit dispozitiilor prezentei legi.

Art. 26. - Camera Nationala este organizata si isi desfasoara activitatea in conformitate cu prevederile prezentei legi si cu statutul propriu aprobat de adunarea generala, cu votul majoritatii membrilor de drept .

Art. 27. - Camera Nationala este continuatoarea de drept a Camerei de Comert si Industrie a Romaniei, reglementata prin Decretul-lege nr. 139/1990, cu completarile ulterioare.

Art. 28. - (1) Camera Nationala indeplineste atributiile si isi exercita competentele in conformitate cu statutul propriu si cu prevederile prezentei legi.

(2) Camera Nationala indeplineste urmatoarele atributii principale:

a) tine evidenta proprie a situatiei firmelor comerciale si a emblemelor comerciale la nivel national;

b) reprezinta fata de Guvern si autoritati centrale, precum si pe plan international camerele judetene si ceilalti membri in probleme de interes general;

c) organizeaza targuri nationale si internationale ale Romaniei si participarea Romaniei la targuri si expozitii in strainatate sub pavilion national;

d) are si poate constitui societati comerciale pentru organizarea de targuri si expozitii, pentru publicitate si reclama comerciala, protectia proprietatii intelectuale si alte prestari de servicii in folosul comunitatii de afaceri;

e) organizeaza activitatea de mediere si de solutionare prin arbitraj a litigiilor comerciale si civile, interne si internationale, in conditiile prevazute de Codul de procedura civila, de legile speciale in domeniu si de conventiile internationale la care Romania este parte;

f) poate organiza reprezentante in strainatate si poate desemna un reprezentant permanent la Misiunea Romaniei pe langa Uniunea Europeana;

g) elibereaza, la cerere, certificate de origine pentru marfurile romanesti, certificate preferentiale vamale si carnete pentru admiterea temporara a marfurilor scutite de taxe vamale;

h) avizeaza, la cerere, modelele de formulare de facturi, procurile si alte documente pentru comertul international;

i) avizeaza, la cerere, pentru societatile romanesti, pe baza de documentatie, existenta cazurilor de forta majora si efectele acestora asupra executarii obligatiilor comerciale internationale;

j) organizeaza "Topul national al firmelor din Romania" si alte topuri de anvergura nationala si internationala;





Afişează Legea nr. 335/2007, camerelor de comert din Romania pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice