d) urmareste realizarea bugetului de venituri si cheltuieli al Camerei Nationale, aprobat de adunarea generala;
e) convoaca adunarea generala, in conformitate cu prevederile art. 33;
f) convoaca si conduce sedintele biroului si colegiului de conducere;
g) indeplineste orice alte atributii stabilite de adunarea generala si de colegiul de conducere .
Art. 40. - (1) Veniturile Camerei Nationale se constituie din:
a) cotizatii ale membrilor;
b) tarife percepute pentru activitatile efectuate in conformitate cu legislatia in vigoare si cu prevederile statutare;
c) comisioane;
d) donatii, sponsorizari ale persoanelor fizice sau juridice, legate testamentare;
e) venituri si/sau dividende de la societatile comerciale la care Camera Nationala este actionara sau asociata;
f) orice alte venituri realizate din activitatea desfasurata, in conditiile prevazute de statut si de prezenta lege;
g) cota-parte din veniturile camerelor judetene, conform prevederilor art. 23.
(2) Nivelul cotizatiilor se stabileste prin hotarare a Adunarii generale a membrilor Camerei Nationale, la propunerea colegiului sau de conducere .
(3) Nivelul tarifelor se aproba de catre Colegiul de conducere al Camerei Nationale.
Art. 41. - Bugetul de venituri si cheltuieli al Camerei Nationale se propune de colegiul de conducere si se aproba de adunarea generala ordinara.
Art. 42. - (1) Pentru controlul gestiunii camerelor judetene si a Camerei Nationale, va functiona pe langa fiecare camera o comisie de cenzori, aleasa de adunarea generala, in conformitate cu prevederile statutare, compusa din 3 persoane cu studii superioare economice, dintre care cel putin doua sa aiba calificarea de expert contabil, independente de sistemul camerelor de comert.
(2) Comisia de cenzori isi desfasoara activitatea conform statutului.
(3) La sfarsitul anului financiar, comisia de cenzori examineaza contul de gestiune al anului expirat, situatia financiara si inventarul si intocmeste un raport, din care un exemplar se ataseaza la darea de seama anuala a Colegiului de conducere al Camerei Nationale si se publica in Buletinul Oficial al Camerei de Comert si Industrie a Romaniei, impreuna cu executia bugetara.
Art. 43. - (1) Colegiul de conducere al Camerei Nationale poate fi dizolvat in urmatoarele conditii:
a) cand se descompleteaza la mai putin de jumatate plus unu din numarul membrilor alesi;
b) pentru gestiune frauduloasa, care se va constata pe baza unui raport intocmit de comisia de cenzori sau in urma rezultatului definitiv al unei actiuni de control al organelor autorizate legal.
(2) In caz de dizolvare pentru gestiune financiara frauduloasa, comisia de cenzori va stabili si cuantumul daunelor si persoanele de la care se recupereaza.
(3) O copie de pe procesul-verbal de control se va publica in primul numar al Buletinului Oficial al Camerei de Comert si Industrie a Romaniei.
(4) Dizolvarea colegiului de conducere se face prin hotarare a adunarii generale extraordinare, convocata in mod exceptional, in conformitate cu prevederile prezentei legi, la cererea comisiei de cenzori, intemeiata pe o ancheta prealabila la care au luat parte toate partile .
(5) Cand colegiul de conducere este dizolvat, prin insasi hotararea de dizolvare se va constitui un colegiu interimar alcatuit din 7 membri, alesi de catre adunarea generala extraordinara dintre membrii de drept ai Adunarii generale a Camerei Nationale si se va fixa data noilor alegeri.
(6) Alegerea unui nou colegiu de conducere se va face in termen de doua luni de la dizolvare.
(7) Prevederile alin. (1)-(6) se aplica corespunzator si in cazul camerelor judetene.
Art. 44. - Colegiile de conducere interimare ale Camerei Nationale si ale camerelor judetene vor functiona si vor avea drepturile si obligatiile prevazute in statutele proprii.
Art. 45. - Autoritatile administratiei publice centrale si locale sunt obligate sa acorde sprijin camerelor, in vederea realizarii scopului pentru care au fost infiintate si realizarii actiunilor pe care le initiaza, in folosul dezvoltarii economice pe plan national si in teritoriu .
CAPITOLUL IV Camerele de comert bilaterale
Art. 46. - Camerele de comert bilaterale, denumite in continuare camere bilaterale, sunt organizatii autonome, neguvernamentale, apolitice, cu caracter nonprofit, cu personalitate juridica, create in scopul dezvoltarii relatiilor economice ale Romaniei cu tarile pentru care au fost create si promovarii, apararii si sustinerii intereselor economice ale comunitatii de afaceri in raport cu autoritatile publice si cu organismele din tara si strainatate.
Art. 47. - (1) Camerele bilaterale se infiinteaza la initiativa comerciantilor, in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, si dobandesc personalitate juridica la data inregistrarii lor in Registrul asociatiilor si fundatiilor. La cererea de inregistrare a camerelor bilaterale se vor anexa avizul ministerului de resort si avizul Camerei Nationale.
(2) Camerele bilaterale se dizolva si se lichideaza, in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 26/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005.
(3) Pe teritoriul Romaniei nu pot exista doua sau mai multe camere bilaterale privind aceleasi state. Este obligatoriu pentru camerele bilaterale infiintate pe teritoriul Romaniei ca unul dintre state sa fie Romania.
CAPITOLUL V Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 48. - (1) In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi, Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale vor crea conditiile necesare pentru accesul camerelor judetene si al Camerei Nationale la toate datele necesare indeplinirii atributiilor lor legale.
(2) In acest sens, in termenul prevazut la alin. (1), Ministerul Justitiei si Camera Nationala vor incheia un protocol de colaborare.
Art. 49. - Camera Nationala, camerele judetene si camerele bilaterale isi continua activitatea in baza statutelor proprii care se modifica corespunzator prevederilor prezentei legi in termen de maximum 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi.
Art. 50. - La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Decretul-lege nr. 139/1990 privind camerele de comert si industrie din Romania, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 65 din 12 mai 1990, cu completarile ulterioare.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, in conditiile art. 77 alin. (2), cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR PRESEDINTELE SENATULUI
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti