din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3231 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Norma 2009, privind infiintarea, organizarea si functionarea farmaciilor si drogheriilor

Norma 2009, privind infiintarea, organizarea si functionarea farmaciilor si drogheriilor

  Publicat: 04 Aug 2009       54112 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Norma 2009, privind infiintarea, organizarea si functionarea farmaciilor si drogheriilor

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 538 din 03/08/2009

Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Legea 10 din 2001. Entitatea cu personalitate juridica care exercita, in numele statului, dreptul de proprietate publica/privata cu privire la un bun ce face obiectul legii (minister, primarie, prefectura sau orice alta institutie publica)
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere

b) depozitul - incaperea in care se pastreaza medicamentele si alte produse de ingrijire a sanatatii permise a se elibera prin drogherii si care trebuie sa aiba o suprafata de minimum 7 m2 si sa nu constituie spatiu de trecere spre alte incaperi;

- sa aiba o zona distincta de depozitare a medicamentelor fata de celelalte produse permise a fi detinute in drogherie;

- sa aiba amenajata o zona securizata pentru pastrarea medicamentelor expirate sau a celor colectate in vederea distrugerii lor;

c) biroul conducatorului de unitate - incaperea care trebuie sa fie astfel amplasata incat sa permita exercitarea atributiilor sale si coordonarea activitatii personalului;

d) vestiar;

e) grup sanitar.

Art. 48. - Drogheria trebuie sa fie dotata cu mobilier usor de intretinut, adecvat activitatii care se desfasoara in fiecare incapere, dupa cum urmeaza:

a) mese de oficina a caror dimensiune si mod de realizare sa permita atat indeplinirea activitatii de eliberare a medicamentelor catre pacienti, inclusiv consilierea acestora, cat si instalarea caselor de marcat si a computerelor;

b) dulapuri si dulapuri cu sertare destinate pastrarii medicamentelor si a celorlalte produse a caror eliberare este permisa in drogherie;

c) rafturi sau vitrine pentru expunerea produselor a caror eliberare este permisa in drogherie;

d) rafturi metalice cu blaturi din materiale usor de curatat, paleti, daca este cazul;

e) mese pentru receptia medicamentelor;

f) dulapuri inchise pentru pastrarea imbracamintii de strada, a echipamentului de protectie si mobilier destinat pauzei de masa;

g) mobilier pentru pastrarea documentelor.

Art. 49. - Dotarea cu echipamente si aparatura trebuie sa includa:

a) aparatura pentru conservarea medicamentelor ce necesita temperatura controlata (frigider sau vitrina frigorifica);

b) sistem pentru asigurarea temperaturii si umiditatii necesare conservarii corecte a medicamentelor, conform specificatiei producatorului;

c) dispozitive de monitorizare a conditiilor de temperatura si umiditate relativa.

Art. 50. - (1) In drogherie isi desfasoara activitatea, cu respectarea prevederilor legale, personal de specialitate, respectiv farmacisti, asistenti de farmacie, personal administrativ, precum si alt personal necesar desfasurarii activitatilor prevazute in obiectul de activitate, cu respectarea legislatiei specifice.

(2) In oficina drogheriei isi desfasoara activitatea exclusiv personal specializat compus din farmacisti si asistenti de farmacie.

(3) Drogheria este condusa de farmacistul-sef sau asistentul de farmacie sef, care desemneaza pe perioada absentei sale din unitate un inlocuitor cu aceeasi calificare . In lipsa inlocuitorului cu aceeasi calificare unitatea se inchide.

(4) Pe toata perioada de functionare a drogheriei, activitatea se va desfasura in prezenta personalului de specialitate; numarul posturilor din schema organizatorica a drogheriei trebuie sa fie stabilit in functie de programul de functionare propus si de volumul activitatii desfasurate.

(5) Sub indrumarea conducatorului drogheriei isi pot desfasura activitatea de practica in drogherie persoanele aflate in procesul de invatamant sau asistenti de farmacie in stagiu de practica.

(6) Activitatea personalului angajat in drogherie se desfasoara conform fisei postului intocmite de catre conducatorul drogheriei pentru fiecare angajat, potrivit pregatirii sale profesionale, si semnate de catre acestia.

(7) Personalul drogheriei trebuie sa poarte halat alb si ecuson care sa mentioneze numele si functia.

Art. 51. - Atributiile farmacistului si ale asistentului de drogherie sunt:

a) asigura aprovizionarea, conservarea si eliberarea medicamentelor care se elibereaza fara prescriptie medicala, precum si a celorlalte produse ce pot fi comercializate in drogherie;

b) efectueaza receptia cantitativa si calitativa a medicamentelor de uz uman care se elibereaza fara prescriptie medicala la primirea lor in drogherie, precum si a celorlalte produse ce pot fi comercializate in drogherie;

c) farmacistul participa la activitatea de farmacovigilenta;

d) trebuie sa cunoasca legislatia farmaceutica si pe cea sanitara in vigoare, sa participe la programe de instruire profesionala continua;

e) supravegheaza activitatea asistentilor de farmacie aflati in stagiul de practica;

f) in intreaga lor activitate, respecta principiile eticii si deontologiei profesionale;

g) conducatorul unitatii sau inlocuitorul acestuia raspunde de activitatea drogheriei si reprezinta drogheria in cazul oricarui control al autoritatilor competente.

Art. 52. - (1) Programul de functionare a drogheriei in zilele lucratoare se stabileste de catre titularul autorizatiei, in functie de volumul activitatii si de incadrarea cu personal de specialitate, si trebuie sa fie de cel putin 8 ore.

(2) In zilele nelucratoare si de sarbatori legale programul drogheriei se stabileste de catre titularul autorizatiei de comun acord cu colegiul farmacistilor judetean, respectiv al municipiului Bucuresti. Acest program se comunica si autoritatilor locale.

(3) Drogheriile trebuie sa afiseze la loc vizibil programul de functionare si numele conducatorului de unitate .

Art. 53. - (1) Drogheriile trebuie sa detina documente si evidente care sa ateste provenienta si calitatea medicamentelor OTC si a celorlalte produse pe care le detin si elibereaza.

(2) Documentele prevazute la alin. (1) se vor pastra in drogherie in spatii speciale si se vor arhiva pe durata prevazuta de legislatia in vigoare.

Art. 54. - Drogheriile trebuie sa detina literatura de specialitate care sa asigure informarea personalului farmaceutic asupra aspectelor legate de eliberarea, actiunea si administrarea medicamentelor care pot fi eliberate fara reteta, incluzand:

a) nomenclatorul de produse farmaceutice in vigoare;

b) legislatia farmaceutica.

Art. 55. - Se aproba modelele autorizatiilor de functionare pentru farmacii si drogherii, ale cererilor adresate Ministerului Sanatatii, precum si modelul procesului-verbal de contraventie, prevazute in anexa la prezentele norme.

ANEXA
la norme

Modelul nr. 1

ROMANIA

MINISTERUL SANATATII





Afişează Norma 2009, privind infiintarea, organizarea si functionarea farmaciilor si drogheriilor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice