Capitolul VII - Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 49 (1) Furnizorii/prestatorii care, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, furnizeaza/presteaza servicii de utilitati publice in gestiune directa sau pe baze contractuale si care nu detin licenta au obligatia de a solicita si de a obtine eliberarea acesteia, in termen de cel mult un an de la data intrarii in vigoare a prezentei legi. In caz contrar, acestia pierd dreptul de a furniza/presta serviciile respective, iar contractele respective isi inceteaza valabilitatea. (2) Licentele eliberate de autoritatile de reglementare competente pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi isi pastreaza valabilitatea. Art. 50 (1) Regulamentul de organizare si functionare a A.N.R.S.C., prevazut la art. 14 alin. (1), se aproba prin hotarare a Guvernului, in termen de un an de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. (2) Regulamentele-cadru, caietele de sarcini-cadru ale serviciilor de utilitati publice specificate la art. 1 alin. (2), contractele-cadru de furnizare/prestare a serviciilor, respectiv caietele de sarcini-cadru si criteriile de selectie-cadru aplicabile procedurilor de delegare a gestiunii serviciilor, prevazute la art. 31 alin. (4), se elaboreaza de autoritatea de reglementare competenta, dupa caz, si se aproba prin ordin al conducatorului acesteia, in termen de un an de la publicarea prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. (3) Consiliile locale vor introduce in continutul regulamentelor, caietelor de sarcini si contractelor de delegare a gestiunii serviciilor clauze specifice care privesc organizarea, functionarea, gestionarea si finantarea serviciilor de utilitati publice, respectiv administrarea, exploatarea si finantarea obiectivelor de investitii din infrastructura tehnico-edilitara a localitatilor, in functie de particularitatile acestora si de interesele actuale si de perspectiva ale comunitatilor respective. (4) In termen de un an de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, autoritatile administratiei publice locale vor proceda la reorganizarea serviciilor de utilitati publice, in conformitate cu modalitatile de gestiune prevazute la art. 23. Art. 51 (1) Contractul colectiv de munca incheiat la nivelul ramurii serviciilor de utilitati publice va fi aplicat de toti operatorii furnizori/prestatori de servicii de utilitati publice, indiferent de modalitatea de gestiune adoptata sau de forma de proprietate, modul de organizare ori tara de origine a operatorului. (2) Dreptul la greva in sfera serviciilor de utilitati publice vitale - alimentarea cu apa, canalizarea si epurarea apelor uzate, salubrizarea, alimentarea cu energie termica, iluminatul public si transportul public - este supus restrictiilor aplicabile ramurilor de activitate in care nu se poate declara greva cu intreruperea totala a activitatii. In timpul conflictelor de munca deschise si pe perioada solutionarii acestora se asigura respectarea principiului continuitatii serviciului si al serviciului minim si se iau masuri pentru asigurarea exploatarii si functionarii in siguranta a sistemelor si pentru evitarea accidentelor cu impact ecologic sau asupra sanatatii populatiei. (3) Solutionarea litigiilor patrimoniale si nepatrimoniale legate de incheierea, executarea contractelor reglementate de prezenta lege, precum si a celor izvorate din neplata contravalorii serviciilor furnizate/prestate este de competenta instantelor de contencios administrativ si se face, cu precadere, in procedura de urgenta. (4) Solutionarea litigiilor civile si de munca izvorate din aplicarea prevederilor prezentei legi se face de instantele de judecata competente, in conditiile legii. Art. 52 Masurile de natura ajutorului de stat prevazute in prezenta lege vor fi notificate, potrivit prevederilor Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, republicata, si se vor acorda numai dupa autorizarea acestora de catre Consiliul Concurentei, in conditiile indeplinirii criteriilor prevazute in legislatia secundara privind ajutorul de stat . Art. 53 Notarii publici nu vor autentifica actele de instrainare a imobilelor sau a societatilor comerciale fara dovada achitarii la zi a datoriilor pentru serviciile de utilitati publice de care sunt grevate acestea, eliberata de furnizorii/prestatorii acestor servicii . In cazul in care bunul ce urmeaza a fi instrainat este un apartament situat intr-un bloc proprietate condominiala, este necesara si dovada achitarii la zi a datoriilor, eliberata de asociatia de proprietari. Art. 54 Prezenta lege intra in vigoare la un an de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia prevederilor art. 42 alin. (7). Art. 55
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti