din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3260 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea nr. 51/2006 privind serviciilor comunitare de utilitati publice

Legea nr. 51/2006 privind serviciilor comunitare de utilitati publice

  Publicat: 16 Mar 2009       55645 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Legea nr. 51/2006 privind serviciilor comunitare de utilitati publice.
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 254 din 21/03/2006

1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Act adoptat de organele de stat,
Prevazuta in sectiunea XIII, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Orice mijloc ce poate fi utilizat pentru incheierea unui contract intre comerciant si consumator si care nu necesita prezenta fizica simultana a celor doua parti
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Efect negativ, cu caracter patrimonial sau nepatrimonial, produs unei persoane prin fapta ilicita a altei persoane ori prin actiunea lucrurilor sau animalelor care se afla sub paza juridica a altei persoane.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.

(4) Licenta poate fi suspendata sau retrasa astfel:
a) de catre autoritatea de reglementare romana emitenta, in cazul licentelor acordate operatorilor romani;
b) de catre autoritatea de reglementare romana competenta, in cazul suspendarii licentelor operatorilor straini licentiati in tara de origine.
(5) Operatorii din tarile Uniunii Europene care detin licente in tara de origine, recunoscute de autoritatile de reglementare romane corespondente, au aceleasi drepturi si obligatii ca operatorii romani, pe toata durata de valabilitate a licentelor.
(6) Licenta emisa de autoritatile de reglementare competente este valabila maximum 5 ani de la data emiterii si indreptateste operatorul, pe perioada sa de valabilitate, la un numar nelimitat de participari la procedurile de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii serviciilor, organizate si derulate in conditiile prezentei legi.
(7) Regulamentele privind acordarea licentelor pentru operatorii de utilitati publice se elaboreaza de autoritatea de reglementare in a carei sfera de competenta se afla aceste servicii si se aproba prin hotarare a Guvernului sau prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului, dupa caz, pana la intrarea in vigoare a prezentei legi.

Art. 39
(1) Furnizarea/prestarea serviciilor de utilitati publice este permisa numai pe baza licentei emise de autoritatile de reglementare competente.
(2) Calitatea de operator este recunoscuta numai pe baza licentei de operare emise de autoritatile de reglementare competente. Fac exceptie furnizorii/prestatorii in activitate la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
(3) Participarea operatorilor la procedurile organizate de autoritatile administratiei publice locale pentru delegarea gestiunii serviciilor de utilitati publice este permisa numai pe baza licentei emise de autoritatile de reglementare competente.
(4) Retragerea sau incetarea valabilitatii licentei atrage revocarea hotararii de dare in administrare ori a hotararii privind atribuirea contractului de delegare a gestiunii, dupa caz, si conduce la organizarea unei noi proceduri de selectare a unui operator, in conditiile prezentei legi. Retragerea licentei se notifica operatorului cu cel putin 90 de zile inainte, perioada in care operatorul in cauza este obligat sa furnizeze/presteze serviciul respectiv in conditiile contractului.

Art. 40
(1) La acordarea licentelor in domeniul serviciilor de utilitati publice se va urmari, cu precadere, indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:
a) cunoasterea si insusirea actelor normative care reglementeaza domeniul serviciilor de utilitati publice;
b) capabilitatea manageriala si organizatorica;
c) capabilitatea economico-financiara;
d) dotarea si capacitatea tehnica .
(2) Pentru obtinerea licentei furnizorii/prestatorii de servicii de utilitati publice sunt obligati sa faca dovada ca detin toate avizele, acordurile si autorizatiile necesare derularii serviciului, prevazute de legislatia in vigoare pentru activitatile specifice acestuia.

Sectiunea 3 - Utilizatorii serviciilor de utilitati publice



Art. 41
(1) Au calitatea de utilizator beneficiarii individuali sau colectivi, directi ori indirecti, ai serviciilor de utilitati publice:
a) utilizatorii casnici persoane fizice sau asociatii de proprietari/locatari;
b) agentii economici;
c) institutiile publice.
(2) Utilizatorii au, in principal, urmatoarele drepturi:
a) sa utilizeze, liber si nediscriminatoriu, serviciile de utilitati publice, in conditiile contractului de furnizare/prestare;
b) sa solicite si sa primeasca, in conditiile legii si ale contractelor de furnizare/prestare, despagubiri sau compensatii pentru daunele provocate lor de catre operatori prin nerespectarea obligatiilor contractuale asumate ori prin furnizarea/prestarea unor servicii inferioare, calitativ si cantitativ, parametrilor tehnici stabiliti prin contract sau prin normele tehnice in vigoare;
c) sa sesizeze autoritatilor administratiei publice locale competente orice deficiente constatate in sfera serviciilor de utilitati publice si sa faca propuneri vizand inlaturarea acestora, imbunatatirea activitatii si cresterea calitatii serviciilor;
d) sa renunte, in conditiile legii, la serviciile contractate;
e) sa se asocieze in organizatii neguvernamentale pentru apararea, promovarea si sustinerea intereselor proprii;
f) sa primeasca si sa utilizeze informatii privind serviciile de utilitati publice care il vizeaza;
g) sa fie consultati, direct sau prin intermediul unor organizatii neguvernamentale reprezentative, in procesul de elaborare si adoptare a deciziilor, strategiilor si reglementarilor privind activitatile din sectorul serviciilor de utilitati publice;
h) sa se adreseze, individual ori colectiv, prin intermediul unor asociatii reprezentative, autoritatilor administratiei publice locale sau centrale ori instantelor judecatoresti, in vederea prevenirii sau repararii unui prejudiciu direct ori indirect.
(3) Pentru plata serviciilor de utilitati publice, anumite categorii de utilizatori, persoane fizice, beneficiaza, in conditiile legii, de ajutoare sociale de la bugetul de stat si/sau de la bugetele locale, dupa caz.
(4) Membrii comunitatilor locale, persoane fizice sau persoane juridice, au, in calitatea lor de utilizatori ai serviciilor de utilitati publice, in principal, urmatoarele obligatii:
a) sa respecte normele de exploatare si functionare a sistemelor de utilitati publice;
b) sa accepte limitarea cantitativa sau intreruperea temporara a furnizarii/prestarii serviciilor pentru executia unor lucrari prevazute in programele de reabilitare, extindere si modernizare a infrastructurii tehnico-edilitare;
c) sa achite, in termenele stabilite, contravaloarea serviciilor furnizate/prestate;
d) sa asigure accesul utilajelor de colectare a deseurilor la punctele de colectare, al utilajelor de interventie pentru stingerea incendiilor, precum si al utilajelor operatorilor, necesare desfasurarii activitatii specifice serviciilor de utilitati publice in spatiile ori pe suprafetele de teren detinute cu orice titlu, pe trotuarele si aleile din jurul imobilelor, indiferent de titularul dreptului de proprietate sau de administrare;
e) sa respecte normele de igiena si sanatate publica stabilite prin actele normative in vigoare.

Sectiunea 4 - Furnizarea/prestarea, contractarea si facturarea serviciilor de utilitati publice



Art. 42
(1) Furnizarea/prestarea unui serviciu de utilitati publice se realizeaza in una dintre urmatoarele modalitati:
a) in baza unui contract de furnizare sau de prestari de servicii incheiat intre operator si utilizatorul direct;





Afişează Legea nr. 51/2006 privind serviciilor comunitare de utilitati publice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice