Legea nr. 259/2010 legea sigurantei digurilor
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 857 din 21 decembrie 2010
(1) Indeplinirea conditiilor de exploatare in siguranta prevazute in avizele, acordurile si autorizatiile emise conform prevederilor prezentei legi este obligatorie.
(2) Realizarea fara acord a unor lucrari in situatiile prevazute la art. 8 alin. (1) este interzisa.
(3) Exploatarea digurilor fara autorizatie este interzisa.
Art. 13
(1) Detinatorii de diguri sunt obligati sa urmareasca comportarea in timp a lucrarilor pe baza unor proiecte de urmarire speciala sau a unor instructiuni de urmarire curenta elaborate prin grija proprie, conform reglementarilor in vigoare.
(2) Urmarirea comportarii in timp a lucrarilor este obligatorie pe intreaga perioada de executie, punere in functiune, exploatare, reabilitare, conservare, postutilizare sau dezafectare.
(3) Nerespectarea prevederilor proiectului de urmarire speciala sau a instructiunilor de urmarire curenta a comportarii in timp a lucrarii atrage suspendarea autorizatiei pe o perioada de pana la 90 de zile, timp in care detinatorul va realiza conformarea.
(4) Activitatea de urmarire a comportarii in timp a digurilor se organizeaza pe 3 niveluri, astfel:
a) nivelul I, cuprinzand observatiile directe, masuratorile la sistemele prevazute pentru urmarirea comportarii in timp si interpretarea primara a rezultatelor, realizate de personalul de exploatare cu sarcini specifice;
b) nivelul II, cuprinzand sinteza observatiilor directe, a masuratorilor si a inspectiilor tehnice periodice, precum si interpretarea acestora din punctul de vedere al sigurantei lucrarii, realizate, prin grija detinatorului, de specialisti care intocmesc rapoarte sintetice;
c) nivelul III, cuprinzand analiza si avizarea rapoartelor de sinteza realizate de comisii de urmarire a comportarii in timp a digurilor, organizate de detinatorii acestora, cu avizul CONSIDIG. In cazul detinatorilor care nu organizeaza comisii proprii de urmarire a comportarii in timp a digurilor, analiza si avizarea rapoartelor de sinteza vor fi realizate fie de comisiile de urmarire a comportarii in timp a digurilor aprobate ale altor detinatori, fie de grupuri de specialisti constituite sub coordonarea si cu avizul CONSIDIG.
(5) La sfarsitul fiecarui an, comisiile de urmarire a comportarii in timp a digurilor organizate de detinatorii acestora vor transmite rapoarte de activitate la CONSIDIG, spre analiza si avizare, precum si la Comitetul Ministerial pentru Situatii de Urgenta al autoritatii publice centrale din domeniul apelor.
(6) Concluziile analizelor rapoartelor de sinteza ale comisiilor de urmarire a comportarii in timp a digurilor se materializeaza prin decizii ale conducatorilor unitatilor respective si devin obligatorii pentru detinatori.
Art. 14
Pentru prevenirea unor accidente sau a unor avarii datorate sabotajelor, vandalismului ori unor actiuni iresponsabile, detinatorii de diguri care apara zone populate si/sau obiective socioeconomice importante sunt obligati sa organizeze si sa realizeze un sistem de securitate si paza a lucrarilor, avizat de institutiile abilitate ale autoritatii publice centrale din domeniul administratiei si internelor.
Art. 15
Trecerea in conservare, postutilizarea sau dezafectarea unui dig se realizeaza potrivit Procedurii de trecere in conservare, postutilizare sau dezafectare a digurilor de aparare impotriva inundatiilor, care se elaboreaza de autoritatea publica centrala din domeniul apelor si se aproba prin ordin al conducatorului acesteia.
Art. 16
(1) Detinatorii de diguri au obligatia de a declara public caracteristicile generale, categoria de importanta si gradul de risc asociat digurilor. Declaratia si inventarierea se efectueaza conform Procedurii de inventariere a digurilor de aparare impotriva inundatiilor, care se elaboreaza de autoritatea publica centrala din domeniul apelor si se aproba prin ordin al conducatorului acesteia.
(2) Inventarierea digurilor, inclusiv a zonelor de protectie ale acestora, se realizeaza sub coordonarea autoritatii publice centrale din domeniul apelor in baza declaratiilor detinatorilor de diguri, efectuate conform prevederilor alin. (1), se centralizeaza in Registrul National al Digurilor din Romania, denumit in continuare REDIG, si se actualizeaza la fiecare 5 ani sau dupa producerea unor viituri importante.
(3) REDIG se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale din domeniul apelor si se publica pe site-urile autoritatilor publice centrale din domeniile apelor si imbunatatirilor funciare.
(4) Inventarierea digurilor aflate in exploatare si intocmirea REDIG se realizeaza in termen de 3 ani de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Capitolul III - Controlul in domeniul sigurantei digurilor
Art. 17
(1) Controlul indeplinirii exigentelor de performanta si al respectarii prevederilor legale aferente sigurantei digurilor se efectueaza de catre autoritatea publica centrala din domeniul apelor, prin personal imputernicit.
(2) Controlul prevazut la alin. (1) se va desfasura prin actiuni anuale sau dupa producerea unor viituri importante, pe baza unei tematici elaborate si aprobate de autoritatea publica centrala din domeniul apelor, in baza avizelor CONSIDIG si ale Comitetului Ministerial pentru Situatii de Urgenta al autoritatii publice centrale din domeniul apelor.
Art. 18
In scopul indeplinirii atributiilor de control, personalul imputernicit al autoritatii publice centrale din domeniul apelor are dreptul:
a) de acces la diguri, indiferent de detinatorul si destinatia acestora, pentru a face constatari privind respectarea prevederilor prezentei legi si ale reglementarilor ce decurg din aceasta;
b) de a controla existenta si starea sistemelor prevazute pentru urmarirea comportarii in timp a digurilor, in conformitate cu prevederile proiectelor de urmarire speciala sau ale instructiunilor de urmarire curenta a comportarii in timp a lucrarilor;
c) de a constata contraventii si de a propune sanctiuni conform competentelor acordate.
Art. 19
Pentru efectuarea controlului in unitatile cu regim special de acces, precum si in zonele de frontiera, persoanele prevazute la art. 18 vor primi aprobare si din partea autoritatii publice centrale care coordoneaza unitatile respective sau, dupa caz, din partea conducatorului unitatii respective.
Art. 20
Incalcarea dispozitiilor prezentei legi atrage raspunderea disciplinara, civila, contraventionala sau penala, dupa caz.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
