EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2668
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
» Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei
Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei
Publicat: 24 Jan 2011
37780 citiri
Secţiunea:
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Documente atasate
Anexele 1-4 din nomele metodologice.PDF
HG 38/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 56 din 21 ianuarie 2011
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Cercetare pe care delegatul autoritatii tutelare o efectueaza
Suma de bani provenita de la bugetul de stat,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Suma de bani provenita de la bugetul de stat,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Suma de bani provenita de la bugetul de stat,
Suma de bani provenita de la bugetul de stat,
Suma de bani provenita de la bugetul de stat,
A fost promulgat la 11.09.1865
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Suma de bani provenita de la bugetul de stat,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
(3) Primarul are
obligatia
de a transmite agentiei teritoriale, pe baza de borderou, documentele prevazute la alin. (2), pana la data de 5 a lunii urmatoare, pentru luna anterioara. Borderoul se intocmeste potrivit modelului prevazut in
anexa
nr. 3.
(4) Actele doveditoare care au stat la baza emiterii dispozitiei primarului impreuna cu
ancheta sociala
se pastreaza la primarie in dosarul titularului.
Art. 11
(1) Plata drepturilor de
alocatie
se face prin
decizie a
directorului executiv al agentiei teritoriale, emisa pe baza documentelor prevazute la art. 10 alin. (2).
(2) Plata alocatiei se asigura lunar de catre agentiile judetene pe baza de mandat postal sau, dupa caz, in
cont
personal ori in
cont
de card, potrivit dispozitiilor art. 23 din lege, tinand seama de optiunea beneficiarului. Plata se efectueaza in luna curenta pentru drepturile lunii anterioare.
(3) In cazul familiilor prevazute la art. 11 alin. (3) din lege, plata alocatiei se asigura prin stat de plata si se efectueaza pana la data de 15 a lunii in curs, pentru luna anterioara. Agentiile teritoriale impreuna cu primarii organizeaza activitatea de plata a drepturilor de
alocatie
pentru aceste situatii.
Art. 12
(1) Pentru copiii de varsta scolara din familiile care beneficiaza de alocatie, inspectoratele scolare judetene, respectiv ale municipiului Bucuresti, denumite in continuare inspectorate scolare, au
obligatia
de a comunica agentiilor teritoriale, pana la data de 15 a lunii urmatoare incheierii semestrului scolar, situatia privind absentele scolare nemotivate inregistrate de catre acesti copii, conform formatului electronic convenit cu agentiile teritoriale.
(2) Evidenta prevazuta la alin. (1) cuprinde si elevii inscrisi in unitatile de invatamant private acreditate ori autorizate in conditiile legii.
(3) In vederea indeplinirii obligatiei prevazute la alin. (1), agentiile teritoriale transmit inspectoratelor scolare, pana la data de 15 a ultimei luni a semestrului scolar, evidenta electronica a copiilor de varsta scolara din familiile beneficiare de
alocatie
.
(4) Evidenta electronica, in formatul transmis de agentiile teritoriale, va fi completata de catre inspectoratele scolare pe baza situatiei centralizate a absentelor scolare nemotivate comunicate de unitatile de invatamant la care sunt inscrisi copiii din familiile beneficiare de
alocatie
.
(5) Evidenta electronica a absentelor scolare nemotivate pentru copiii de varsta scolara din familiile beneficiare de
alocatie
va contine in mod obligatoriu numele, prenumele,
codul
numeric personal ale copiilor si reprezentantilor familiei,
adresa
de
domiciliu
sau de
resedinta
si numarul de absente nemotivate inregistrate.
(6) Procedura de transmitere a situatiei centralizate a absentelor scolare nemotivate, prevazuta la alin. (3), de catre unitatile de invatamant va fi stabilita de catre Ministerul Educatiei Cercetarii, Tineretului si Sportului.
(7) Pentru anul scolar 2010a��2011, in vederea aplicarii prevederilor alin. (1)a��(5), inspectoratele scolare transmit prima situatie a absentelor scolare nemotivate pana la data de 15 a lunii urmatoare incheierii celui de-al II-lea semestru scolar.
Art. 13
(1) Dupa stabilirea dreptului la alocatie, titularul acesteia are
obligatia
de a depune, la termenul prevazut la art. 25 din lege, la primaria comunei, orasului, municipiului sau, dupa caz, a sectorului municipiului Bucuresti, in a carui raza teritoriala isi are domiciliul sau
resedinta
familia acestuia, o declaratie pe propria raspundere privind componenta familiei si veniturile realizate de membrii acesteia. Modelul declaratiei este prevazut in
anexa
nr. 1.
(2) In cazul in care intervin modificari cu privire la componenta familiei si/sau a veniturilor realizate de membrii acesteia, titularul alocatiei are
obligatia
ca, in
termen
de maximum 10 zile, sa comunice in scris primarului modificarile intervenite.
(3) In
functie
de modificarile intervenite in situatia familiei titularului, se aplica in mod corespunzator prevederile art. 24 alin. (2)a��(5) din
lege
.
Art. 14
(1) In vederea urmaririi respectarii conditiilor de acordare a dreptului la alocatie, primarii dispun efectuarea de anchete sociale la interval de 12 luni sau ori de cate ori este nevoie.
(2) In situatia in care se constata schimbari ce conduc la modificarea cuantumului alocatiei sau, dupa caz, la incetarea dreptului de alocatie, se aplica in mod corespunzator prevederile art. 26 alin. (2)a��(4) din
lege
.
Art. 15
(1) Dreptul la alocatie, respectiv plata acesteia se suspenda in luna urmatoare celei in care se constata una dintre situatiile prevazute la art. 29 alin. (1) din
lege
.
(2) Reluarea platii drepturilor de
alocatie
suspendate se face dupa cum urmeaza:
a) cu luna urmatoare incetarii masurii plasamentului sau plasamentului in regim de urgenta intr-un serviciu de tip rezidential, in situatia revenirii in familia pentru care s-a stabilit dreptul initial la alocatie, pentru situatia prevazuta la art. 29 alin. (1) lit. a) din lege;
b) cu luna urmatoare celei in care, dupa verificarea prevazuta la art. 29 alin. (2) din lege, primarul comunica agentiei teritoriale indeplinirea de catre beneficiari a conditiilor de acordare, pentru situatiile prevazute la art. 29 alin. (1) lit. b) si c) din lege;
c) cu luna urmatoare celei in care s-a primit evidenta electronica prevazuta la art. 12 alin. (1), pentru situatia prevazuta la art. 29 alin. (1) lit. d) din
lege
.
(3) Plata alocatiei in conditiile prevazute la alin. (2) se face in cuantumul stabilit prin dispozitia primarului sau, dupa caz, in cuantumul diminuat conform art. 28 alin. (2) din
lege
.
(4) In situatia prevazuta la art. 29 alin. (1) lit. a) din lege, in cazul in care copilul/copiii pentru care s-a stabilit masura plasamentului sau a plasamentului in regim de urgenta intr-un serviciu de tip rezidential nu revine/revin in familia pentru care s-a stabilit dreptul initial la alocatie, dreptul inceteaza pentru familia in
cauza
.
Art. 16
(1) Modificarea cuantumului alocatiei si incetarea dreptului in conditiile prevazute la art. 24, 26, respectiv 30 din
lege
se fac prin
dispozitie
a primarului.
(2) Dispozitiile primarului prevazute la alin. (1) se transmit agentiei teritoriale, pe baza de borderou, in termenul prevazut la art. 10 alin. (3). Modelul borderoului este prevazut in
anexa
nr. 4.
(3) Pe baza dispozitiei primarului, directorul agentiei teritoriale emite decizia de modificare a cuantumului, respectiv de incetare a platii.
Art. 17
(1) Pentru situatiile in care numarul beneficiarilor este mai mare de 10, atat dispozitia primarului, cat si decizia directorului agentiei teritoriale pot fi emise colectiv, comunicarea acestora fiind realizata individual.
(2) Modelul deciziilor emise de directorul agentiei teritoriale se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale.
Art. 18
(1)
Fondurile
necesare pentru plata alocatiei, precum si a cheltuielilor de transmitere se asigura din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
(2) Cheltuielile administrative privind stabilirea, modificarea sau incetarea dreptului la alocatie, precum si pentru tiparirea formularelor cererii si declaratiei pe propria raspundere pentru acordarea unor drepturi de
asistenta sociala
prevazute la art. 3 ALIn. (4) si art. 13 alin. (1) se asigura din bugetele locale.
(3) Lunar, pana la data de 15 a lunii, agentiile teritOriale Transmit Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale, pe baza documentelor prevazute la art. 10 alin. (2), fundamentarea necesarului de credite pentru plata alocatiei.
(4) Pe baza fundamentarilor prevazute la alin. (3), Agentia Nationala de Prestatii Sociale solicita Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale pana la data de 20 a fiecarei luni necesarul de credite bugetare centralizat.
Documente Atasate
Anexele 1-4 din nomele metodologice.PDF
Inapoi
1
2
3
4
Inainte
Afişează
Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Legea 277/2010
Alocatia pentru sustinerea familiei
HG 38/2010
Alocatie copii
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964