EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2109
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Penala
» Legea 227/2006 (republicata 2011) privind prevenirea si combaterea dopajului in sport
Legea 227/2006 (republicata 2011) privind prevenirea si combaterea dopajului in sport
Publicat: 26 Jan 2011
24467 citiri
Secţiunea:
Legislatie Penala
Un sport in care inlocuirea jucatorilor este permisa pe durata desfasurarii unei competitii.
Legea nr. 227/2006 (republicata 2011) privind prevenirea si combaterea dopajului in
sport
Republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 63 din 25 ianuarie 2011
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Orice persoana care participa la activitatea sportiva la nivel international,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Orice persoana care participa la activitatea sportiva la nivel international,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Orice persoana care participa la activitatea sportiva la nivel international,
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Orice persoana care participa la activitatea sportiva la nivel international,
Mijloc de proba concretizat intr-o noua expertiza ceruta de partea din proces nemultumita de felul cum a fost efectuata expertiza admisa si ordonata de instanta la cererea celeilalte parti.
Orice persoana care participa la activitatea sportiva la nivel international,
Orice persoana care participa la activitatea sportiva la nivel international,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Calitate procesuala pe care o are faptuitorul odata cu declansarea procesului penal,
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Reglementat in sectiunea XI, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Posibilitate acordata, de catre Comisie, partilor carora aceasta le-a comunicat obiectiunile privind incalcarea dreptului comunitar al concurentei, de a-si face cunoscut punctul de vedere.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act adoptat de organele de stat,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
a) a fost acordata sau urmeaza sa fie acordata o scutire pentru uz terapeutic;
b) exista o suspiciune cu privire la incalcarea prevederilor Standardului international pentru testare sau a Standardului international pentru laboratoare, care sa infirme validitatea rezultatului pozitiv constatat.
(4) Daca verificarea nu evidentiaza una dintre situatiile prevazute la alin. (3), Agentia informeaza sportivul in
cauza
si federatia sportiva nationala responsabila, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Comitetul Olimpic si
Sportiv
Roman, federatia internationala responsabila si Agentia Mondiala Anti-Doping asupra:
a) rezultatului constatat;
b) reglementarii anti-doping incalcate;
c) termenului in care trebuie sa depuna o declaratie cu privire la rezultatul constatat;
d) dreptului sportivului de a cere contraexpertiza, datei si locului efectuarii acesteia;
e) drepturilor sportivului.
(5) In cazul unui rezultat atipic, Agentia verifica daca a survenit una dintre urmatoarele situatii:
a) a fost acordata o scutire pentru uz terapeutic;
b) exista o suspiciune cu privire la incalcarea prevederilor Standardului international pentru testare sau a Standardului international pentru laboratoare, care sa infirme validitatea rezultatului atipic constatat.
(6) Daca verificarea nu evidentiaza una dintre situatiile prevazute la alin. (5), Agentia efectueaza investigatiile ulterioare necesare, potrivit prevederilor Standardului international pentru laboratoare, pentru a stabili daca rezultatul atipic va fi inaintat sau nu
drept
un rezultat pozitiv.
(7) Dupa incheierea investigatiilor prevazute la alin. (6), Agentia informeaza sportivul in
cauza
si federatia sportiva nationala responsabila, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Comitetul Olimpic si
Sportiv
Roman, federatia internationala responsabila si Agentia Mondiala Anti-Doping daca rezultatul atipic va fi inaintat
drept
un rezultat pozitiv, cu respectarea alin. (4).
(8) Agentia nu are
obligatia
de a informa despre un rezultat atipic pana la incheierea investigatiilor prevazute la alin. (6) si luarea deciziei de a inainta rezultatul atipic
drept
un rezultat pozitiv, cu exceptia urmatoarelor situatii:
a) daca Agentia stabileste ca efectuarea contraexpertizei este necesara inainte de incheierea investigatiilor prevazute la alin. (6), situatie in care decide efectuarea acesteia dupa informarea sportivului cu privire la rezultatul atipic constatat, cu respectarea prevederilor art. 30 lit. b) si c);
b) daca Agentia primeste o solicitare in acest sens fie din partea unui organizator al unui eveniment
sportiv
major, cu putin timp inaintea unei manifestari sportive internationale, fie din partea unei organizatii sportive care are responsabilitatea de a respecta un termen-limita pentru selectionarea membrilor unei echipe pentru o manifestare sportiva internationala, numai dupa informarea sportivului cu privire la rezultatul atipic constatat.
Art. 29. - In cazul incalcarilor reglementarilor anti-doping prevazute la art. 2 alin. (2), care nu presupun analiza de
probe
biologice, Agentia verifica circumstantele in care a fost savarsita posibila incalcare a reglementarilor anti-doping si informeaza sportivul sau persoana in cauza, federatia sportiva nationala responsabila, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Comitetul Olimpic si
Sportiv
Roman, federatia internationala responsabila si Agentia Mondiala Anti-Doping asupra:
a) reglementarii anti-doping posibil incalcate;
b) termenului in care trebuie sa depuna o declaratie cu privire la posibila incalcare a reglementarilor anti-doping;
c) drepturilor sportivului sau persoanei invinuite pe parcursul desfasurarii procedurii de audiere.
Art. 30. - Sportivul are urmatoarele drepturi:
a) de a cere
contraexpertiza
sau, in cazul in care renunta, sa dea o declaratie scrisa in acest sens;
b) de a fi prezent personal sau prin reprezentant la contraexpertiza, daca aceasta este solicitata;
c) de a solicita copii ale documentatiei de laborator pentru proba sa, care include informatiile prevazute de Standardul international pentru laboratoare al Agentiei Mondiale Anti-Doping.
Art. 31. - (1) Agentia poate dispune suspendarea provizorie a unui
sportiv
pe baza unui rezultat pozitiv pentru o substanta specifica sau pe baza unei alte posibile incalcari a reglementarilor anti-doping, dupa verificarea si informarea prevazute la art. 28 alin. (3) si (4), respectiv la art. 29.
(2) Suspendarea provizorie a unui
sportiv
pe baza unui rezultat pozitiv pentru o substanta interzisa, cu exceptia substantelor specifice, este obligatorie, dupa verificarea si informarea prevazute la art. 28 alin. (3) si (4).
(3) Suspendarea provizorie, conform alin. (1) si (2), nu poate fi dispusa fara a i se acorda sportivului in
cauza
dreptul la o audiere provizorie inainte de impunerea suspendarii provizorii sau imediat dupa impunerea acesteia ori dreptul la o audiere in regim de urgenta, potrivit art. 33 alin. (4), imediat dupa impunerea suspendarii provizorii.
Art. 32. - Daca sportivul sau persoana din cadrul personalului asistent, care este suspectat/suspectata de una dintre incalcarile prevazute la art. 2 alin. (2), se retrage din activitatea sportiva inainte de inceperea sau in timpul procedurilor prevazute in prezentul capitol, Agentia poate decide continuarea acestora.
CAPITOLUL VII
Dreptul la o audiere echitabila
Art. 33. - (1) Comisia de audiere a sportivilor si a personalului asistent al sportivilor care au incalcat reglementarile anti-doping organizeaza o procedura de audiere pentru sportivul sau personalul asistent al acestuia,
invinuit
de una dintre incalcarile prevazute la art. 2 alin. (2).
(2) Procedura de audiere se desfasoara cu respectarea urmatoarelor principii:
a) organizarea audierii intr-un interval de timp rezonabil, cu respectarea alin. (3);
b) o
comisie
de audiere echitabila si impartiala;
c) dreptul de a fi reprezentat pe cheltuiala persoanei;
d) dreptul de a fi informat corect si la timp despre invinuirea adusa de incalcare a reglementarilor anti-doping;
e) dreptul de a se apara in fata invinuirii aduse de incalcare a reglementarilor anti-doping si fata de consecintele decurgand din aceasta;
f) dreptul fiecarei parti de a prezenta probe, de a chema si interoga martori, acceptarea marturiei sub forma declaratiei scrise fiind la latitudinea Comisiei de audiere a sportivilor si a personalului asistent al sportivilor care au incalcat reglementarile anti-doping;
g) dreptul persoanei la un
interpret
pe durata audierii, desemnat de Comisia de audiere a sportivilor si a personalului asistent al sportivilor care au incalcat reglementarile anti-doping, care dispune si asupra responsabilitatii costurilor acestuia;
h) dreptul la o
decizie in
forma scrisa, motivata, datata si comunicata intr-un timp rezonabil.
(3)
Audierea
se va desfasura cu celeritate, fara a depasi 3 luni de la incheierea procesului de gestionare a rezultatelor prevazut la cap. VI, cu exceptia cazurilor in care sunt aplicabile dispozitiile art. 48.
(4) Presedintele Agentiei poate decide organizarea unei proceduri de audiere in regim de urgenta, atunci cand imprejurarile o cer.
Art. 34. - In situatia in care Comisia de audiere a sportivilor si a personalului asistent al sportivilor care au incalcat reglementarile anti-doping considera necesara prezenta la audieri a unor persoane, altele decat sportivul sau persoana din cadrul personalului asistent al sportivului in cauza, acestea sunt obligate sa se prezinte in locul, ziua si ora comunicate, avand
obligatia
sa declare tot ceea ce stiu cu privire la posibila incalcare a reglementarilor anti-doping.
Art. 35. - Faptele stabilite printr-o
hotarare
definitiva si irevocabila sau printr-o
decizie a
unei comisii disciplinare profesionale in domeniul care nu face obiectul unei cai de atac reprezinta dovezi impotriva sportivului sau a altei persoane din cadrul personalului asistent care a savarsit acele fapte, in masura in care persoanele implicate nu dovedesc ca respectivele acte juridice incalca principiile dreptatii.
CAPITOLUL VIII
Confidentialitate
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Inainte
Afişează
Legea 227/2006 (republicata 2011) privind prevenirea si combaterea dopajului in sport
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Comitetul Olimpic si Sportiv Roman
Agentia Nationala Anti-Doping
Legea 227/2006
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964