din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2783 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Legea nr. 149/2011 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/2010 privind modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996

Legea nr. 149/2011 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/2010 privind modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996

  Publicat: 13 Jul 2011       14427 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 149/2011 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/2010 privind modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996

Publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 490, din 11 iulie 2011.

Una dintre solutiile pe care le pronunta instanta care a judecat cauza penala,
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Totalitatea membrilor unui organ colectiv, a unei organizatii sau adunari constituite.
Se organizeaza in subordinea consiliilor judetene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, si au activitati decizionale in materia incadrarii persoanelor in grad de handicap.
Totalitatea membrilor unui organ colectiv, a unei organizatii sau adunari constituite.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Face parte din categoria infractiunilor de serviciu sau in legatura cu serviciul
Dispozitie cuprinsa in testament prin care testatorul dispune ca dupa decesul sau ca o anumita persoana sa primeasca intreaga mostenire (legat universal),
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Conform art. 301 Cod Penal, fabricarea ori punerea in circulatie a produselor care poarta denumiri de origine ori indicatii de provenienta false,
Act adoptat de organele de stat,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Conform art. 301 Cod Penal, fabricarea ori punerea in circulatie a produselor care poarta denumiri de origine ori indicatii de provenienta false,
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.

g) are o vechime de minimum 10 ani in activitati din domeniul economic sau juridic;
h) nu a suferit o condamnare definitiva pentru o infractiune savarsita in imprejurari legate de exercitarea profesiei sau alte infractiuni savarsite cu intentie, pentru care legea prevede o pedeapsa cu inchisoarea de 3 ani sau mai mare.A�
133. La articolul 17, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins: A�(5) Calitatea de membru al Consiliului Concurentei este incompatibila cu exercitarea oricarei alte activitati profesionale sau de consultanta, cu participarea, directa ori prin persoane interpuse, la conducerea sau administrarea unor entitati publice ori private sau cu detinerea de functii ori de demnitati publice, cu exceptia functiilor si activitatilor didactice din invatamantul superior, cercetare stiintifica si creatie literar-artistica. Ei nu pot fi desemnati experti sau arbitri nici de parti si nici de instanta judecatoreasca sau de catre o alta institutie.A�
134. La articolul 17, dupa alineatul (11) se introduce un nou alineat, alineatul (12), cu urmatorul cuprins: A�(12) Activitatea desfasurata de catre membrii Plenului Consiliului Concurentei este considerata experienta de specialitate necesara numirii in organele de conducere ale autoritatilor de reglementare, precum si ale oricaror alte autoritati sau institutii publice.A�``

9. La articolul I punctul 16, alineatul (1) al articolului 20 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. 20. -(1) Consiliul Concurentei isi desfasoara activitatea, delibereaza si ia decizii in plen sau in comisii . Plenul Consiliului Concurentei se intruneste valabil in prezenta a cel putin 5 dintre membrii sai, iar hotararile se adopta cu votul majoritatii membrilor Plenului. Comisia se intruneste valabil in prezenta celor 3 membri, hotararile fiind adoptate cu majoritatea voturilor membrilor.``

10. La articolul I punctul 16, dupa alineatul (4) al articolului 20 se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu urmatorul cuprins:
``(41) Plenul Consiliului Concurentei va putea delega exercitarea atributiilor prevazute la alin. (4) lit. a) si b) unei comisii formate din 3 membri ai Plenului.``

11. La articolul I punctul 16, alineatul (6) al articolului 20 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(6) Deciziile adoptate de Consiliul Concurentei in plen conform prevederilor alin. (4) se semneaza de catre presedinte, in numele Consiliului Concurentei. Acestea vor putea fi atacate in termen de 30 de zile de la publicare sau, dupa caz, de la comunicare, in procedura de contencios administrativ la Curtea de Apel Bucuresti. Sentinta va fi pronuntata fara drept de apel, impotriva ei putand fi declarat recurs la Inalta Curte de Casatie si Justitie.``

12. La articolul I punctul 17, alineatul (4) al articolului 22 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(4) Activitatea desfasurata in cadrul Consiliului Concurentei de catre inspectorii de concurenta cu studii superioare constituie vechime in specialitate.``

13. La articolul I, dupa punctul 17 se introduce un nou punct, punctul 171, cu urmatorul cuprins:
``171. La articolul 24, dupa alineatul (1) se introduc patru noi alineate, alineatele (2)-(5), cu urmatorul cuprins:
A�(2) In cadrul Consiliului Concurentei functioneaza Colegiul Consultativ, ca organism nepermanent, format din 11 pana la 17 reprezentanti ai mediului universitar de concurenta, ai mediului de afaceri si ai asociatiilor de protectie a consumatorilor sau din alte persoane cu prestigiu in domeniul economic, juridic ori al concurentei
(3) Membrii Colegiului Consultativ trebuie sa respecte dispozitiile legale cu privire la conflictul de interese legat de activitatile la care participa in cadrul acestuia. La lucrarile Colegiului Consultativ participa de drept fostii presedinti ai Consiliului Concurentei
(4) Colegiul Consultativ emite opinii neobligatorii cu privire la principalele aspecte ale politicii de concurenta . In cadrul Colegiului Consultativ pot functiona grupuri de lucru pe teme specifice
(5) Modul de numire a membrilor, rolul, functionarea si organizarea Colegiului Consultativ sunt prevazute in regulamentul de functionare, aprobat prin hotarare a Guvernului.A�``

14. La articolul I punctul 19, literele i), l) si s) ale alineatului (1) al articolului 26 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
``i) sesizeaza instantele judecatoresti asupra cazurilor in care acestea sunt competente, potrivit prezentei legi;................................................................................................
l) emite avize pentru proiectele de acte normative care pot avea impact anticoncurential, autoritatile si institutiile administratiei publice centrale si locale fiind obligate sa solicite acest aviz, si poate recomanda modificarea actelor normative care au un asemenea efect;................................................................................................ s) asigura aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007, precum si aplicarea prevederilor Legii nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale, cu modificarile si completarile ulterioare.``

15. La articolul I punctul 19, dupa alineatul (3) al articolului 26 se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
``(4) Toate referirile din Legea nr. 11/1991, cu modificarile si completarile ulterioare, la Oficiul Concurentei vor fi inlocuite cu referirea la Consiliul Concurentei. Consiliul Concurentei va putea folosi oricare dintre instrumentele prevazute de prezenta lege pentru identificarea si sanctionarea faptelor de concurenta neloiala.``

16. La articolul I punctul 20, alineatul (2) al articolului 27 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(2) Consiliul Concurentei poate face recomandari de buna practica in diverse sectoare economice si indrumari privind diverse aspecte generale ale aplicarii legislatiei in domeniul concurentei, cu luarea in considerare a practicii instantelor nationale si a celor de la nivelul Uniunii Europene, precum si a practicii Comisiei Europene.``

17. La articolul I punctul 20, alineatul (3) al articolului 27 se abroga.

18. La articolul I punctul 24, alineatul (2) al articolului 32 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(2) Taxa de autorizare a concentrarii economice se stabileste intre 10.000 si 25.000 euro, prin instructiuni ale Consiliului Concurentei. Echivalentul in lei al taxei de autorizare se calculeaza la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a exercitiului financiar din anul anterior emiterii deciziei de autorizare a concentrarii economice.``

19. La articolul I punctul 27, alineatul (5) al articolului 35 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(5) Informatiile colectate potrivit prevederilor alin. (1)-(3), art. 351 si art. 36 pot fi folosite doar pentru scopul aplicarii legislatiei in domeniul concurentei. Consiliul Concurentei va putea sesiza si alte institutii sau autoritati publice in conditiile in care sunt descoperite aspecte care tin de competenta acestora.``

20. La articolul I punctul 28, articolul 351 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. 351. - In scopul indeplinirii atributiilor legale, Consiliul Concurentei poate sa ia declaratii de la orice persoana fizica sau de la reprezentantul legal al persoanei juridice, care consimte sa dea astfel de declaratii.``

21. La articolul I punctul 29, alineatele (4), (8) si (11) ale articolului 36 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
``(4) Inspectorii de concurenta sunt abilitati cu puteri de inspectie prin ordin al presedintelui Consiliului Concurentei. O copie certificata a acestui ordin este inmanata intreprinderii sau asociatiei de intreprinderi supuse inspectiei dispuse cu respectarea dispozitiilor alin. (2) ................................................................................................
(8) Comunicarile dintre intreprinderea sau asociatia de intreprinderi investigate si avocatul acestora, realizate in cadrul si in scopul exclusiv al exercitarii dreptului la aparare al intreprinderii, respectiv dupa deschiderea procedurii administrative in baza prezentei legi ori anterior deschiderii procedurii administrative, cu conditia ca aceste comunicari sa aiba legatura cu obiectul procedurii, nu pot fi ridicate ori folosite ca proba, in cursul procedurilor desfasurate de Consiliul Concurentei. Nu pot fi ridicate ori folosite ca proba documentele pregatitoare intocmite de intreprinderea sau asociatia de intreprinderi investigate in scopul exclusiv al exercitarii dreptului la aparare................................................................................................
(11) Decizia presedintelui Consiliului Concurentei cu privire la caracterul protejat al comunicarii poate fi atacata in contencios administrativ la Curtea de Apel Bucuresti, in termen de 15 zile de la comunicare, prin derogare de la Legea nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Hotararea curtii de apel este supusa recursului, care se declara in termen de 5 zile de la comunicare . Instantele vor solutiona cauza de urgenta si cu precadere.``
22. La articolul I punctul 32, alineatul (2) al articolului 40 se modifica si va avea urmatorul cuprins:




Afişează Legea nr. 149/2011 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/2010 privind modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    Legea 149/2011    Legea concurentei    OUG 75/2010    Legea 21/1996

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro